Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-10, 20:16
  #61
Medlem
W-Zinks avatar
Tröstäter och frossar i Dad Bod hahaha
Citera
2015-05-22, 12:31
  #62
Medlem
smellyproofs avatar
Inte för att vara dryg men vem orkar lyssna på två kvinnor som pratar? Blir inte lika bra som när män pratar helt enkelt. De avbryter varandra hela tiden och säger mm mmmm mm för att visa att den är intresserad av vad den andra har att säga. För att vilja framstå som intellektuella är de båda väldigt efterblivna.

Nej jag är ingen kvinnohatare, för att säga något bra om dem så gillar jag hur de har pratar om feminism. Många nivåer högre än Gudrun Schyman.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-05-22 kl. 12:40.
Citera
2015-05-22, 13:59
  #63
Medlem
W-Zinks avatar
Ebba Witt-Brattström och Sebastian Dawkins har en romans. Ungefär samma känsla som podden ger. Typ. Psykiskt störd. Jag gillar i alla fall. Liv Strömquist. Det är mycket prassel och pyssel. Veronica Ringskog Ferrada-Noli, det våras för härskartekniker. Återigen
Citera
2015-05-22, 14:04
  #64
Medlem
swimp78s avatar
Jag har hört någonstans att Liv Strömkvist gängat sig med den lappländske komikern Ola Söderholm
Citera
2015-05-22, 15:39
  #65
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Ebba Witt-Brattström och Sebastian Dawkins har en romans. Ungefär samma känsla som podden ger. Typ. Psykiskt störd. Jag gillar i alla fall. Liv Strömquist. Det är mycket prassel och pyssel. Veronica Ringskog Ferrada-Noli, det våras för härskartekniker. Återigen
Korrigering. Hade bara lyssnat några minuter på avsnitt, aningen onyanserat inlägg. Vill tillägga. Jäääättebra avsnitt! Genigrepp att spela in podden på natten. Herregud. Har klippt ihop era iPad röster… ååååh haha. Men jättebra avsnitt. Verkligen. Fast det är svårt att veta om jag räknas som fan. Troligtvis inte.


Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag har hört någonstans att Liv Strömkvist gängat sig med den lappländske komikern Ola Söderholm

Ja det kanske stämmer, Ola är ju snygg. Han ser lite ut som en ung Olle Ljungström, enligt Google. Och Olle är väl objektivt snygg.

Lika som Bär


Och varför inte avrunda med ett fint stycke musik. Trevlig stämning.
https://youtu.be/KoeGFOwGBf0 och jag klickade vidare.

Ni borde avsluta podden med låtar som alla andra gör.
Dom e Överallt
__________________
Senast redigerad av W-Zink 2015-05-22 kl. 16:05.
Citera
2015-05-22, 18:06
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag har hört någonstans att Liv Strömkvist gängat sig med den lappländske komikern Ola Söderholm
Ja, de är ett par.
Citera
2015-06-19, 10:18
  #67
Medlem
Admiral Krags avatar
Någon som vet hur dom tänkte med namnet
att en varg söker sin pod?.
Citera
2015-06-19, 11:16
  #68
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Någon som vet hur dom tänkte med namnet
att en varg söker sin pod?.
De säger det i något avsnitt, typ att pod är ett djur. Kommer inte ihåg, Oskar Linnros hade missuppfattat det som podcast. De kanske bara skämtade jag vet inte. Hittar inte att pod ska betyda något typ av djur. En varg hittar sin frökapsel låter ju inte helt rätt. Livbåt, skulle kunna funka. Liv Strömqvist. Livbåt.

Transrachel eller Transracial.
Det är frågan! Gillade intersektionalitet snacket och efterdyningarna.
Citera
2015-06-20, 00:54
  #69
Medlem
Arbetarfikarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Någon som vet hur dom tänkte med namnet
att en varg söker sin pod?.

Det är en alludering på Ulf Lundells självbiografiska roman "En varg söker sin flock".
Citera
2015-06-21, 22:07
  #70
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Just detta med att hon försöker ta rasifierad/utanförskapspoäng blir extra kul då hennes föräldrar är superborgerliga högakademiker, hennes pappa är ekonomiprofessor. Går ofta klädd i fluga. Hennes brorsa skriver mycket om hur härligt det är med wagner och opera. Inte mycket utanförskapspoäng där inte. Dessutom ser hon ju som sagt inte alls särskilt latino ut.
Fast hon är ju halv-latino om jag förstått det, jag misstänker att hennes farsa är högutbildad chilenare!


Man blir ganska att höra att hon är så förutsägbart konsekvent vänstermänniska
inom alla områden precis som alla andra trashankar.

Mot kungahuset *check*
Skyller alla sociala problem på klassamhället *check* Husby kravallerna berodde på fattigdom
Kvinnor mår dåligt under tiden dom lyckas i showbuiss p.g.a. patriarkatet *check*
Solidaritet till barnen på Afrikas horn *check*

Det idoga tjatet ökar visserligen förståelsen för att uppfatta situationerna när det skulle kunna vara motigt att vara kvinna, men dom får inte mina sympatier eftersom det aldrig kan vara motigt att vara kille..dom båda gör kvinnor till hjälplösa offer hela tiden, har tanken slagit dom att möjligheten finns att ta individualistiska genvägar...eller ta konsekvenserna.
Citera
2015-06-22, 17:56
  #71
Medlem
robomans avatar
Lyssnar inte på podden regelbundet, men jag är nyfiken på om de tagit upp att chefsbarnmorskan på Södra BB skrivit ett slags öppet brev till podden och gått igenom diverse felaktigheter.

http://www.sodersjukhuset.se/Om-SOS/...2015/Sodra-BB/

Jag har ju som sagt inte lyssnat, men jag gissar att de i podden inte var speciellt allvarliga i något de sa? Det blir väl som med diabetiker, SD-anhängare och alla annat som det skojas om i poddar, de som känner sig träffade tycker att det är på allvar men alla andra förstår att det mest bara är på skoj.
Citera
2015-06-22, 19:23
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Lyssnar inte på podden regelbundet, men jag är nyfiken på om de tagit upp att chefsbarnmorskan på Södra BB skrivit ett slags öppet brev till podden och gått igenom diverse felaktigheter.

http://www.sodersjukhuset.se/Om-SOS/...2015/Sodra-BB/

Jag har ju som sagt inte lyssnat, men jag gissar att de i podden inte var speciellt allvarliga i något de sa? Det blir väl som med diabetiker, SD-anhängare och alla annat som det skojas om i poddar, de som känner sig träffade tycker att det är på allvar men alla andra förstår att det mest bara är på skoj.
Caroline berättade att hon blivit uppringd av chefen, och att hon kommer att fortsätta att gå dit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback