Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-12, 08:44
  #25
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Prenumerar också men när jag söker i itunes så hittar jag den inte heller.

Bra, tack för informationen. Då vet jag att det inte bara är fel lokalt.
Citera
2014-02-05, 11:29
  #26
Medlem
W-Zinks avatar
Avsnittet Smutsig tygkasse är grymt bra!
Citera
2014-04-10, 00:00
  #27
Medlem
W-Zinks avatar
Podden har ju gått från att vara trevlig till sinnesjuk!

Antingen diskar dom när dom pratar med varandra eller tuggar mat i örat på varandra. Härskarteknik efter härskarteknik, passiv aggressivitet, galet fnitter. Jag äääälskar det!
Citera
2014-04-10, 12:31
  #28
Medlem
swimp78s avatar
Jag är lite förvånad över att Ferrada-Noli verkar så uppenbart tänd på Sigge Eklund. Man förstår att hon tycker han är en stor tänkare eller nåt. Hade trott att hon var lite smartare än så.
Citera
2014-04-10, 18:31
  #29
Medlem
Arbetarfikarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag är lite förvånad över att Ferrada-Noli verkar så uppenbart tänd på Sigge Eklund. Man förstår att hon tycker han är en stor tänkare eller nåt. Hade trott att hon var lite smartare än så.

Det minns jag inte alls. När hände det? Filter-snack?
Citera
2014-04-13, 23:09
  #30
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag är lite förvånad över att Ferrada-Noli verkar så uppenbart tänd på Sigge Eklund. Man förstår att hon tycker han är en stor tänkare eller nåt. Hade trott att hon var lite smartare än så.

Jag vill minnas att de i något sammanhang då de pratat om Sigge, också framhållit att Alex är en tönt. Men jag kanske minns fel. Det är ju hursomhelst tydligt att hon särskiljer de två. Samtidigt är både Ferrada-Noli och Strömquist förtjusta i att ironisera kring typiska könsdikotomier, exempelvis den kvinnliga musan och manliga konstnären. Som när Ferrada-Noli flamsar om att hon känner "rockstjärnan" Jonatan Johansson.
Citera
2014-04-25, 18:20
  #31
Medlem
Falcãos avatar
Efter senaste avsnittet kan vi nog utesluta Ringskog Ferrada-Noli är en storögd beundrare av Sigge.
Citera
2014-04-28, 22:40
  #32
Medlem
Diogenes.Kynoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Efter senaste avsnittet kan vi nog utesluta Ringskog Ferrada-Noli är en storögd beundrare av Sigge.
Hur menar du nu?
Citera
2014-04-29, 00:26
  #33
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarfikarn
Det minns jag inte alls. När hände det? Filter-snack?
Ja, nu i senaste nämnde hon ju återigen Sigge Eklund på ett sedvanligt fnissigt sätt. "(sa att hon var bjuden först, erkände sen att hon skämtade) (hur det ska tolkas vet jag inte, men hon nämnde honom igen iaf) Hon har tidigare pratat om att Sigge Eklund lyssnar på deras podd, att Sigge Eklund sagt till henne att hon är begåvad, hon pratade i nåt tidigt avsnitt om något som sagts i "alex och sigges pod" om författarskapet eller nåt - på ett sätt som fick mig att tycka det lät lite beundrande på tonfallet - jag minns också att då föll Liv in och sa nåt kryptiskt om "ja den ena av dem är författare i alla fall" - vilket jag tolkade som en diss av Alex Schulman. Typ, hon gillar Sigge och Alex podd, men inte Alex. Det är känslan jag fått av de tillfällen han nämnts. Men jag kan säkert ha fel.
Citera
2014-05-02, 13:45
  #34
Medlem
Det roligaste är ju hur CRFN målar upp sig som exotisk latina. Först undrade jag vem av dem som har latinska rötter, eftersom de ser supersvenniga ut båda. Hade inte Caroline haft sitt efternamn (att kokettera med) så hade man ju inte vetat - hon ser ut som vilken 35+ (40?)-årig svensk kvinna som helst.
Det där pretentiösa jag-hypandet, att på alla sätt försöka göra sig till någon med spännande edge fast att man representerar normen, är ganska symptomatiskt för poddare. Det roliga är att jag inte tror Caroline ens fattar reaktionerna. Folk bara: va? Vem sa du är latina? vem ser ung ut? är inte du en svensk medelklass- medelålders-hipster i mängden? haha
Citera
2014-05-02, 14:21
  #35
Medlem
swimp78s avatar
Just detta med att hon försöker ta rasifierad/utanförskapspoäng blir extra kul då hennes föräldrar är superborgerliga högakademiker, hennes pappa är ekonomiprofessor. Går ofta klädd i fluga. Hennes brorsa skriver mycket om hur härligt det är med wagner och opera. Inte mycket utanförskapspoäng där inte. Dessutom ser hon ju som sagt inte alls särskilt latino ut.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2014-05-02 kl. 14:23.
Citera
2014-10-03, 23:24
  #36
Medlem
helt ok podd, men vad är det som händer med Livs dialekt??? Här och på andra håll i media. Helt plötsligt gör hon den mer Stockholmsk, som om hon skäms över det skånska. man hör ju att hon är avslappnad och "sig själv" när hon pratar skånska - de pålagda stockholmska uttalen och melodierna lägger hon till helt hipp som happ - det hörs verkligen att det är onaturligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback