Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-22, 06:18
  #1
Banned
spider666s avatar
Fick en plusgiro-lapp från Telia då jag bytte leverantör och hade betalt för mycket. Vart ska jag gå med denna lapp för att få ut pengarna?
Citera
2005-04-22, 06:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spider666
Fick en plusgiro-lapp från Telia då jag bytte leverantör och hade betalt för mycket. Vart ska jag gå med denna lapp för att få ut pengarna?

Svensk Kassaservice. Jag har också fått lite tillbaka. Irriterande är deras avgift på ca 30kr.
Citera
2005-04-22, 06:32
  #3
Medlem
Ned Seagoons avatar
Till din bank, Svensk Kassaservice eller vem som...

"Plusgirot" är det nya, något tramsiga, namnet på Postgirot. Detta då Nordea har tagit över verksamheten och naturligtvis vill att detta skall reflekteras i varumärket. Att man samtidigt förstör ett väl inarbetat varumärke, det tycks tydligen spela mindre roll. Nåväl, nog om detta.

Vad jag ville ha fram är alltså att Plusgirot fungerar exakt så som Postgirot gjorde!
Citera
2005-04-22, 08:57
  #4
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Om ni går till er bank och sätter in pengarna direkt på konto blir det ingen avgift. Iaf inte på Nordea och SEB.
Citera
2005-04-22, 10:13
  #5
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Om ni går till er bank och sätter in pengarna direkt på konto blir det ingen avgift. Iaf inte på Nordea och SEB.

samma sak på FSB.
Citera
2005-04-22, 10:35
  #6
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Om ni går till er bank och sätter in pengarna direkt på konto blir det ingen avgift. Iaf inte på Nordea och SEB.
Inte heller på Handelsbanken.

/ TT
Citera
2005-04-22, 11:06
  #7
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Inte heller på Handelsbanken.

/ TT

Då var alla storbankerna samlade, hur blir det med Skandiabanken?
Citera
2005-04-22, 15:50
  #8
Medlem
Du kan även ta två kölappar på samma gång du skall sätta in pengarna (några nummer emellan). Du sätter in pengarna med lapp 1 och tar ut dom med lapp 2....ingen avgift och 30 kr kan gå åt de fattiga i Sydostasien eller på Östermalm.
Citera
2005-04-22, 15:54
  #9
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mr.
Du kan även ta två kölappar på samma gång du skall sätta in pengarna (några nummer emellan). Du sätter in pengarna med lapp 1 och tar ut dom med lapp 2....ingen avgift och 30 kr kan gå åt de fattiga i Sydostasien eller på Östermalm.

varför stoppar man inte bara in pengarna först och sen efter att man har stoppat in dom så plockar man ut dom på en och samma lapp?
annar så går det ju också att ta ut med sitt bankkort om man har något sådant.
och nu har du sparat tid och en papperslapp.
Citera
2006-11-13, 07:37
  #10
Medlem
flygers avatar
Är det någon som vet vad som händer med pengarna på sådana lappar som man inte löser in? Går de tillbaka till avsändaren eller får plusgirot behålla dem?

Sitter nämligen med en lapp här någonstans men jag kan inte hitta den.
Det rör sig inte om så stora pengar men man vill ju veta vad som händer med ens hundralapp om man inte löser in lappen.
Citera
2006-11-13, 08:49
  #11
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Är det någon som vet vad som händer med pengarna på sådana lappar som man inte löser in? Går de tillbaka till avsändaren eller får plusgirot behålla dem?
De återgår till avsändaren. Sedan kan du begära ut pengarna igen vid ett senare tillfälle, så skickar dom en ny lapp (eller bättre du begär att dom betalar in på ditt bankkonto). Jag själv gjort deta några gånger när man inte orkat lösa ut de där lapparna.
Citera
2006-11-13, 09:04
  #12
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
De återgår till avsändaren. Sedan kan du begära ut pengarna igen vid ett senare tillfälle, så skickar dom en ny lapp (eller bättre du begär att dom betalar in på ditt bankkonto). Jag själv gjort deta några gånger när man inte orkat lösa ut de där lapparna.

Vad bra! Då kan man kanske avräkna den där hundralappen när man köper någonting från samma företag igen och på så sätt slippa stå och köa på banken i en halvtimme för att ta ut pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback