Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-08, 14:05
  #133
Medlem
Jag kör utan ljud ibland, ökar koncentrationen. Men tyvärr blir det då också lite svårare, då man har ingen koll alls bakåt. Har däremot ganska hög k/d i de flesta spel jag spelar, genomsnittet är 2-3, även fast jag kör utan ljud.

Jag har läst runt lite och att tänka som schack kommer nog att öka min effektivitet massor. Lär er spela schack och kunna förutse den andras rörelser, sedan försök att implementera det i vanliga spel.

Lycka till allihopa, och ha en god och rikligt njutbar dag!
Citera
2012-12-11, 15:04
  #134
Medlem
dieu1s avatar
Vill man bli riktigt bra på något så måste man träna en jävla massa !
antingen så tränar du och blir duktig eller så sysslar du med något annat som du har någon form av talang på, och har ditt spelande som hobby

Success isn't given, it's earned !
__________________
Senast redigerad av dieu1 2012-12-11 kl. 15:12. Anledning: tilläg
Citera
2012-12-12, 00:05
  #135
Medlem
BF3G-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannutt
Haha håller med fullständigt, sen kommer det nån jävel och flaxar, man har väl spelat mot en tjej som trycker på alla knappar på kontrollen... och vinner...
Trycka på alla knappar och vinna går ju bara i Tekken
Citera
2012-12-12, 08:35
  #136
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loogi
Nu vet jag inte riktigt var jag ska posta detta men här blir säkert skit bra!

Hur som haver, så har jag ett jävligt jobbigt dilemma.
Jag började lira PC spel hyfsat seriöst för kanske 8 årsen. Och kom på att jag suger i stort sätt i alla spel jag spelar. FPS / mmo (mmo går väl kanske inte vara kass på, på sammas sätt). Det är fruktansvärt irriterande.

Sen är man blind som en gnu också på spel som BF3, bo2 osv. Blir att man sitter o gapar och skriker på skype osv.

Sen en annan grej är den att jag tröttnar på i stort sett alla spel också för att man suger dolme.
har ett 10tal spel som jag lirar kanske en kvart 30 min på och sen tröttnar. Dock lirar jag mycket Bo2 och bf3 med en polare just nu, han brukar ligga på 30/10 i score, iaf bra resultat HELA tiden, och han är alltid bra på ALLA fps spel. Medans jag ligger på 17/30 i score osv 4/20. Har jag tur kan jag ligga på 20/22 eller dylikt.

Är det så att vissa bara suger på spel? Jag gillar och spela men fan inte kul o lira när man suger liksom. Vad fan gör man? 8 års lirande och mitt aim är totalt värdelöst.

Däremot så äger jag på musik. But that´s another story.

Så FB, kan ni nerdar som lirar 24/7 hjälpa mig lite här eller?
Puss o kram!


Jag har känt såhär av och till, men se till att du faktiskt spelar tillsammans med någon och spela "ett" spel i taget. Sätter det inom fnuttar för det är inte helt rätt.

Vill jag bli bra på t.ex. lol (nu säger jag inte att jag är bra, men jag är absolut top 3 bland polarna även om jag är för aggresiv(vilket märks av ännu mer i soloqueue där de inte hjälper mina stollejumps :P)) så spelar jag lol så mycket som möjligt, kanske dota någon gång ibland för att få perspektiv på saker. Sen spelar jag andra spel då och då som bryter av, men det är just lol som är mitt mainspel och tror nog det blir 10-15 timmar i månaden minst, även om jag inte har mycket tid att spela just nu.
Citera
2012-12-12, 08:39
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12287
Du kanske har någon sjukdom? adhd?(förlåt flashback för att jag är hobbypsykolog)

ADHD gör knappast så att man blir dålig på spel, finns flera progamers med ADHD
Citera
2012-12-12, 08:44
  #138
Medlem
VLKs avatar
Lägger du liren åt sidan så där pass snabbt är du inte så dedikerad som krävs. Blev själv galen i WoW för några år sen, spec pvp. Till slut riktigt bra, men det kräver att man spelar sina timmar varje dag, och letar efter hints on da web. Sistnämnda fick mig att lägga av och mer spela spel med en början och ett slut. Skulle rekommendera Rockstars spel med en lång handling bestående av små korta uppdrag.
Citera
2012-12-12, 18:51
  #139
Medlem
niklas12287s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaeTea
ADHD gör knappast så att man blir dålig på spel, finns flera progamers med ADHD
Han skrev att han tröttnade på spelen efter 20min.
Citera
2012-12-13, 08:54
  #140
Medlem
dannutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Trycka på alla knappar och vinna går ju bara i Tekken

Ja men det är främst i fighting spel som jag torskar mot någon som trycker på alla knappar, frukstansvärt frustrerande
Citera
2012-12-13, 10:42
  #141
Medlem
Cobra Styles avatar
Jag tror inte att du behöver vara 12 år och leva framför datorn 24/7 för att lyckas bli bra på spel. Jag är 39, småbarnsfarsa och kan väl lägga max2-3 tim/vecka på spel totalt. Men jag lyckas rätt bra genom att ta en analytisk approach till spelet jag skall spela (jag är rätt bra på strategi).
Efter man lärt sig lite hur spelet fungerar och hur vapen fungerar så studerar man bara lite hur de flesta spelar och hur de rör sig så lär man sig oftast ett bra sätt att vinna över dem på.
Tex Bf3. BF3 går ut på squadplay och utföra olika uppdrag. det första du gör är att se till att hamna i en bra squad som samarbetar och håller ihop, gör du det så är resten enkelt. Välj klasser som Medic/support så får du massa poäng genom att ge dina squadmates ammo/health mm.

I COD MW2/3 så är det nästan barnsligt enkelt att vinna varje match om man vill. Gör ett kit med vapen + heartbeat sensor, scavanger + claymore, hardline, och den du hör folk och ser deras minor mm. Sedan smyger du bara runt kartan och FI kommer poppa upp på din monitor innan de hinner se dig och du dödar dem. Sedan har du alltid dina killsstreaks på låga såsom 4-5-6 eller ngt då behöver du bara med hardline få 3 kills innan du kan börja dra igång dina streaks och med första så får du oftast minst en kill och då kan du dra igång nästa osv osv osv så efter dina första 3 kills så får du oftast 3-7 gratiskills av streaksen + nga till för dina clays som ligger ute . Oftast vann jag med 30-6 eller ngt och då hade mina streaks och minor säkert dödat hälften av dessa. Nu kommer säkert massa 12-åringar gnälla över att jag är noob osv osv , men vem fan bryr sig? Jag vann varje gång och det är det jag spelar för. Spelar ingen roll om jag dödar folk genom kasta kastkniv samtidigt som jag gör en trippel saltometal(?) om jag förlorar med 5-27.

Att använda dessa fördelar i spelet som är nämnda ovan gör inte mig till en noob eller en dålig spelare som utnyttjar saker utan en smart spelare som använder effektiva taktiker. Jag var ofta jävligt hatad när jag spelade men jag vann 80 % av gångerna.
__________________
Senast redigerad av Cobra Style 2012-12-13 kl. 10:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback