Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 18:15
  #205
Medlem
freeriderXIIs avatar
Och finalen på Wembley.

Citera
2019-11-27, 16:04
  #206
Medlem
Il.Malizias avatar
Lottningen sker nu på lördag kl 18:00. Visas i SVT2.
Citera
2021-06-26, 23:52
  #207
Medlem
oshin.cantwells avatar
Jag tycker det borde göras permanent från och med 2028 och jag tror det hade varit en succé om det inte vore för coronahelvetet. Varför ska man bo på någon turkisk campingplats, dricka öl ur plastmugg och lyssna på lökig discodunk när man kan flyga till Budapest eller St Petersburg, bo på lyxhotell och åka hem mellan matcherna?
__________________
Senast redigerad av oshin.cantwell 2021-06-27 kl. 00:02.
Citera
2021-06-27, 22:13
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag tycker det borde göras permanent från och med 2028 och jag tror det hade varit en succé om det inte vore för coronahelvetet. Varför ska man bo på någon turkisk campingplats, dricka öl ur plastmugg och lyssna på lökig discodunk när man kan flyga till Budapest eller St Petersburg, bo på lyxhotell och åka hem mellan matcherna?
Varför inte flyga hem mellan matcherna även om det var o Turkiet.
Citera
2021-06-27, 22:17
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Vilket jävla skämt att Stockholm inte fick anordna några matcher. Baku? Sen att Storbrittanien/Irland får tre städer samt att Köpenhamn väljs framför Stockholm? Inget annat än ett skämt.
Politik/Korruption?

https://www.fotbollskanalen.se/em-20...-fortjust-i-s/
Citera
2021-06-27, 23:51
  #210
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Lite Nations leauge känsla när de spelas så utspritt.
Citera
2021-06-28, 00:44
  #211
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag tycker det borde göras permanent från och med 2028 och jag tror det hade varit en succé om det inte vore för coronahelvetet. Varför ska man bo på någon turkisk campingplats, dricka öl ur plastmugg och lyssna på lökig discodunk när man kan flyga till Budapest eller St Petersburg, bo på lyxhotell och åka hem mellan matcherna?
En bättre idé vore att VM f.o.m. 2030 spelas på samtliga kontinenter i världen och i så många länder som öht möjligt, tex att ett lag spelar första gruppspelsmatch i London, nästa i Hong Kong, den tredje i Riyadh och den sista i Detroit. Detta upplägg är ju trots allt ett rimligare och även billigare alternativ för fansen.
Citera
2021-06-28, 01:04
  #212
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En bättre idé vore att VM f.o.m. 2030 spelas på samtliga kontinenter i världen och i så många länder som öht möjligt, tex att ett lag spelar första gruppspelsmatch i London, nästa i Hong Kong, den tredje i Riyadh och den sista i Detroit. Detta upplägg är ju trots allt ett rimligare och även billigare alternativ för fansen.

Kör kontinentala VM i så fall. Då slipper man rivaliteten och korruptionen i bidding-processen. 2026 ska ju spelas i Nordamerika så då kan man ju lägga 2030 i Sydamerika, 2034 i Afrika, osv. Min invändning mot EM i ett land är främst att det institutionaliserar bondlurkeri. Regionala EM hade nog varit det bästa. Hellre matcher i Bukarest, Aten, Sofia, Belgrad OCH Istanbul än matcher i Ankara, İzmir, Bursa och Adana.
Citera
2021-06-28, 03:37
  #213
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kör kontinentala VM i så fall. Då slipper man rivaliteten och korruptionen i bidding-processen. 2026 ska ju spelas i Nordamerika så då kan man ju lägga 2030 i Sydamerika, 2034 i Afrika, osv. Min invändning mot EM i ett land är främst att det institutionaliserar bondlurkeri. Regionala EM hade nog varit det bästa. Hellre matcher i Bukarest, Aten, Sofia, Belgrad OCH Istanbul än matcher i Ankara, İzmir, Bursa och Adana.
Skälet till att varför USA, Mexiko o Kanada fick VM 2026 var först o främst p g a att både Mexiko o USA (var för sig) sökte om att få arrangera VM det året, och FIFA föreslog istället att de kunde arrangera VM tillsammans - Kanada kom in i bilden lite senare.

Hursomhelst, Så hoppas man verkligen att detta som vi nu ser i EM blir ett engångstillfälle.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2021-06-28 kl. 03:42.
Citera
2021-06-28, 09:23
  #214
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En bättre idé vore att VM f.o.m. 2030 spelas på samtliga kontinenter i världen och i så många länder som öht möjligt, tex att ett lag spelar första gruppspelsmatch i London, nästa i Hong Kong, den tredje i Riyadh och den sista i Detroit. Detta upplägg är ju trots allt ett rimligare och även billigare alternativ för fansen.
Fan så mycket bättre än Qatar iaf 😩
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback