Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-21, 08:38
  #217
Medlem
Carl Serungs avatar
I gårdagens Cafe Bärs så satt det två snubbar precis i början som hade druckit upp grabbarnas öl. Den ena av dom, han med krylligt hår och glasögon och allmänt konstigt utseende kände jag igen som fan. Men från var? Har han varit med i några reklamer eller är han nån "känd" statist?
Citera
2015-09-29, 10:32
  #218
Avstängd
Matuscheks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
I gårdagens Cafe Bärs så satt det två snubbar precis i början som hade druckit upp grabbarnas öl. Den ena av dom, han med krylligt hår och glasögon och allmänt konstigt utseende kände jag igen som fan. Men från var? Har han varit med i några reklamer eller är han nån "känd" statist?
Kan det vara Sigvald Freylander? Annars undrar jag vart man kan se dom gamla Café Bärs säsongerna?
Citera
2015-09-29, 10:40
  #219
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matuschek
Kan det vara Sigvald Freylander? Annars undrar jag vart man kan se dom gamla Café Bärs säsongerna?
Nej det var inte han. Han har varit statist i andra filmer samt varit med i reklamfilmer. En ny version av Bertil Monegrim kan man väl säga.
Här syns han i en reklamfilm, det är han med glasögon som sitter i ett flygplan:

https://www.youtube.com/watch?v=ufb3D3ZU8Jc

Tydligen fler på FB som undrar:
(FB) Äcklig näsa i Reklam på Youtube ( Live It )

Citera
2015-09-29, 10:45
  #220
Avstängd
Matuscheks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej det var inte han. Han har varit statist i andra filmer samt varit med i reklamfilmer. En ny version av Bertil Monegrim kan man väl säga.
Här syns han i en reklamfilm, det är han med glasögon som sitter i ett flygplan:

https://www.youtube.com/watch?v=ufb3D3ZU8Jc

Tydligen fler på FB som undrar:
(FB) Äcklig näsa i Reklam på Youtube ( Live It )

Borde hans namn inte vara med i eftertexterna? Kollade lite snabbt där men hittade inget..
Citera
2015-09-29, 10:55
  #221
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matuschek
Borde hans namn inte vara med i eftertexterna? Kollade lite snabbt där men hittade inget..
Har googlat alla namnen som syns i eftertexterna på det avsnittet men kammat noll....
Mystiken tätnar.
Citera
2015-10-04, 22:04
  #222
Medlem
Admiral Krags avatar
Jag kom på vad det är för typ av humor, dryg vrida-på-orden-humor ala Claes Ericsson i Galenskaparna.

Man blir väldigt trött utav att höra dessa småfyndigheter som dom fyras dialog består utav, desto bättre är faktiskt sketcherna, däremot håller inte bygg-sketcherna med den där fängelsekunden, dom är långsökta...
Citera
2015-10-16, 14:02
  #223
Avstängd
Matuscheks avatar
Det är ingen som vet vart man kan se dom gamla säsongerna av café bärs?
Citera
2016-07-20, 18:03
  #224
Avstängd
Matuscheks avatar
Finns det något sätt och se på dom gamla avsnitten?
Citera
2021-01-23, 17:26
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matuschek
Finns det något sätt och se på dom gamla avsnitten?
Bumpar lite. Alla avsnitt ligger numera på betaldelen av Dplay/Disc+. Oklart vad som är tillgängligt utan abonnemang.

Rätt skönt koncept, även om det blev lite tunt på slutet. Men det är skönt hur de har lyckats tolka konceptet i så många varianter. "Och så Åke Ragnar, förstås..."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback