Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2002-12-04, 20:37
  #25
Medlem
brandmans avatar
Re: f

Citat:
Ursprungligen postat av Krämare
Citat:
Ursprungligen postat av brandman
Det blev rätt bra, iaf i Göteborg!
Kom fler än förra året och talet var dunderbra!

Dock kostade boken bara 20 spänn på walken, men när jag beställde den så kostade den typ 80 eller 100 spänn.... nåja, tillgång och efterfrågan...

Jag förhandsbeställde boken för en hundring. Jag planerade att deltaga i Stockholm, men av personliga skäl blev jag förhindrad.

Ingen stenkastarvänster som störde i Göteborg? Gott så.

Nja, det vart ju några kommunister där, men dom var rätt kul, dom hade en stor banderoll med texten "ät upp era pengar & dö!" Den var kul =)
Sen var det till och med så att under talet så var dom med och applåderade när det nämndes att USA och EU borde sluta dumpa priser på vissa varor, och på så vis störa marknaden.
Citera
2002-12-04, 21:09
  #26
Medlem
Re: f

Citat:
Ursprungligen postat av brandman
Nja, det vart ju några kommunister där, men dom var rätt kul, dom hade en stor banderoll med texten "ät upp era pengar & dö!" Den var kul =)
Sen var det till och med så att under talet så var dom med och applåderade när det nämndes att USA och EU borde sluta dumpa priser på vissa varor, och på så vis störa marknaden.
De förstår aldrig sitt eget bästa och vill bara avskaffa den mystiska "marknaden".
Citera
2002-12-04, 23:25
  #27
Medlem
Memnoks avatar
Du glömde de där töntarna i göteborg som hade någon slags improviserad gatuteater där de ville få fram att vi var förblindade av pengar.

Det var även en kille som hade en skylt där det stod "Krig=tillväxt".
Jag gick fram till honom efteråt (han stod och hängde vid torget, fortfarande med skylten i hand) och sade: Vad vill du ha ut av den där skylten, du skulle lika gärna kunna haft en där det stod "himmlen är blå".
Citera
2002-12-05, 02:03
  #28
Medlem
Vad står det på era demonstrationsplakat?

Typ "Varför äter de inte bakelser?" och liknande dumheter som yttrats av överklass och kapitalismens beivrare.

Är det förövrigt någon här som sympatiserar med Robert Noszick?
Citera
2002-12-05, 10:53
  #29
Medlem
Memnoks avatar
Kurt: På ett av mina tidigare plakat stod det: "Det här är MIN skylt"
På årets plakat stod det bla "Jag älskar att äga", "kapitalismens fiende är mänsklighetens fiende", "Fria marknadskrafter=mer jobb", "Frihet, kärlek, kapitalism" och så vidare.......
Citera
2002-12-05, 12:33
  #30
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt d Cobain
Vad står det på era demonstrationsplakat?

Typ "Varför äter de inte bakelser?" och liknande dumheter som yttrats av överklass och kapitalismens beivrare.

Är det förövrigt någon här som sympatiserar med Robert Noszick?

Vat inte riktigt. Ha rinte läst något av Nozick, bara om honom.

Jag anser att statens enda uppgift är att skydda medborgarna, framför allt från staten, så jag håller med om hans idé att endast en minimal stat är möjlig utan att mänskliga rättigheter kränks.
Citera
2002-12-05, 13:49
  #31
Medlem
Ni som gick i "walk for capitalism", ni vet väl om att det snart är en demonstration i Salem som säkert är helt i er smak...

Fascistfittor.
Citera
2002-12-05, 14:14
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurra S
Ni som gick i "walk for capitalism", ni vet väl om att det snart är en demonstration i Salem som säkert är helt i er smak...

Fascistfittor.
Jippie!!
Han är tillbaka en av flashbacks absolut löjligaste och dummaste debattörer!
Det är rätt svårt att både vara fascist och förespråkare för kapitalism, utveckla därför gärna ditt djupsinniga yttrande.
Citera
2002-12-05, 18:47
  #33
Medlem
brandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt d Cobain
Vad står det på era demonstrationsplakat?

Typ "Varför äter de inte bakelser?" och liknande dumheter som yttrats av överklass och kapitalismens beivrare.

Nja, på min stod det "Kapitalism Rules". Jag hade inte gjort den själv, och tyckte det var ett tråkigt plakat, men det fick väl gå, texten var grön och jag gillar grönt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt d Cobain
Är det förövrigt någon här som sympatiserar med Robert Noszick?

Jag delar lite av Nozicks åsikter, dock har jag inte läst "Anarki, Stat och Utopi" då en kompis lånade den av mig så fort den kom ner i brevlådan.

Men jag har läst mycket om Robert och håller med honom i det mesta.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback