Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-05, 01:28
  #1
Medlem
Blir helt chockad när jag klickar mig in på heta ämnen och läser:

Linjedomaren Richard Nieuwenhuizen ihjälsparkad i Holland
https://www.flashback.org/t2024651

Halvt fotbollslag från Bergsjön rånade tjejer och barn
https://www.flashback.org/t2010493

Allsvensk fotbollsstjärna misstänkt för sexuellt utnyttjande av underårig 121117
https://www.flashback.org/t2013338

Nu börjar sanningens ansikte visa sig och det blir allt tydligare vilken brutal våldssport fotbollen faktiskt är. Det handlar inte längre "bara" om huliganer som ränner runt och slåss mot varandra, nu visar sig våldet även genom fotbollsspelarna. Stoppa detta vansinne innan våra barn blir fullblodade våldsverkare och låt dem inte gå på fotbollsträningen!

Jag kan inte se någon annan lösning än att helt och hållet förbjuda fotbollen då våldet ligger i denna sports natur. Går det att lösa? Är det för sent?



Om tråden ligger fel så får mod gärna flytta den, funderade på om den egentligen skulle ligga i Brott och brottsbekämpning?
2012-12-05, 01:31
  #2
Medlem
Speytos avatar
Troll?
2012-12-05, 01:34
  #3
Medlem
OleYellers avatar
They see me trolling..

Det du nämner ligger i människors natur, människor spelar ibland fotboll.

Du kan nog starta en bättre tråd om du verkligen försöker.
2012-12-05, 01:35
  #4
Medlem
alibabashallapallas avatar
Tror du inte att det skulle ske rätt så mycket våld och upplopp om någon galning skulle förbjuda fotboll. Dessutom är konflikter inom fotboll helt irrelevant i två av dina exempel ditt troll.
__________________
Senast redigerad av alibabashallapalla 2012-12-05 kl. 01:39.
2012-12-05, 01:46
  #5
Medlem
Män misshandlar sina fruar och vice versa, ska vi förbjuda giftermål också menar du?
2012-12-05, 01:51
  #6
Medlem
TheBunks avatar
Folk blir som tokiga av att ha mustasch, de tror att de helt plötsligt är Chuck Norris eller nåt och blir alldeles våldsamma. Jag har läst om hur många våldsbrott som helst senaste året som begåtts av mustaschprydda män, det kan inte va en slump. Bort med mustascherna, för våra barns framtids skull!
2012-12-05, 02:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
They see me trolling..

Det du nämner ligger i människors natur, människor spelar ibland fotboll.

Du kan nog starta en bättre tråd om du verkligen försöker.
Trolling? Här diskuteras fotboll och inte fiske.

Du har aldrig funderat på det omvända, att det ligger i fotbollens natur och inte i människans?

Citat:
Ursprungligen postat av alibabashallapalla
Tror du inte att det skulle ske rätt så mycket våld och upplopp om någon galning skulle förbjuda fotboll. Dessutom är konflikter inom fotboll helt irrelevant i två av dina exempel ditt troll.
Var det våld och upplopp när man förbjöd barnaga? Pedofili?
Nej, precis, så varför skulle det bli det när det kommer till fotboll?
Och vadå irrelevanta konflikter?

Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Män misshandlar sina fruar och vice versa, ska vi förbjuda giftermål också menar du?
Eh, ja, om det var lika utbrett som fotbollsvåldet så är väl ändå det självklart?

Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Folk blir som tokiga av att ha mustasch, de tror att de helt plötsligt är Chuck Norris eller nåt och blir alldeles våldsamma. Jag har läst om hur många våldsbrott som helst senaste året som begåtts av mustaschprydda män, det kan inte va en slump. Bort med mustascherna, för våra barns framtids skull!
Källa på det?
Men ja, om det stämmer så skulle man kunna diskutera tvångsrakning.
2012-12-05, 02:11
  #8
Medlem
Stone..s avatar
Hahaha! Fotbollen är nog en av den sista sporten som kommer att försvinna!
2012-12-05, 02:45
  #9
Medlem
Ferry31s avatar
Haha och det var ju just pga fotbollen som marockanerna misshandlade linjedomaren till döds? Hade fotboll varit förbjudet hade de naturligtvis aldrig begått några våldsbrott alls.
2012-12-05, 08:42
  #10
Medlem
Fotboll är en jävla skitsport som lockar till sig alla idioter, sant. Svintråkigt att titta på dessutom. Dock betyder det inte att jag vill förbjuda den bara för det. Alla dina exempel har inte med själva sporten att göra..
2012-12-05, 08:57
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Män misshandlar sina fruar och vice versa, ska vi förbjuda giftermål också menar du?

Jag tycker vi ska förbjuda människor.
2012-12-05, 09:08
  #12
Medlem
foool13s avatar
Jag lägger till en till..

"Homohets gav helt lag sparken"

http://www.svt.se/sport/fotboll/homo...lt-lag-sparken
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback