Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 02:37
  #121
Medlem
Bara-Robins avatar
Tar hyffsat medicinskt för sömn och daglig ångest. Och "gillar" och "gillar"... Det är ju en drog man mår bra av, men det gäller att hålla sina gränser så man inte "utsätts" för mer välmående än vad som är nödvändigt om man vill sköta det som medicin. Men det är klart det är trevligt att ta en full dos istället för en halv och istället för att låta en dålig dag bli hanterbar, låta en dålig dag bli en bra dag. Dock inte för ofta så man får tolerans och måste höja dosen. Då är det bättre att trappa ned.
Men det jag gillar är nog lugnet, det mjuka, stressfriheten och att slippa oron. Allt funkar så mycket bättre då, och man mår mysigt samtidigt. Vill dock fortsätta att ha den möjligheten så försöker sköta mig någorlunda.
__________________
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-04-23 kl. 02:51.
Citera
2017-04-24, 12:30
  #122
Medlem
Jag tror nog inte att man tar det för att man tycker att det är det bästa utan för att det är så
extremt beroendeframkallande, ibland redan efter 6-8 veckor. Det är det värsta rävgift av allt,
och ger fruktansvärda, och mycket långdragna abstinensbesvär. För min del var det för att jag
märkte hur kroppen reagerade, och därför så fortsatte jag tills situationen blev helt ohållbar.
Citera
2017-05-28, 20:40
  #123
Medlem
Vad jag får ut av benzo är attt jag kan fungera bland folk och det är ju jävligt bra om man har jobb eller vill umgås med kompisar och familj som i mitt fall, /benzo 4 life
Citera
2017-05-31, 03:00
  #124
Medlem
Gillar benzo för att jag är en lat jävel och benzo hjälper mig att komma igång och göra saker med livet istället för att sitta å ruttna i lägenheten, hjälper också vid sociala situationer på jobbet
Citera
2017-05-31, 13:13
  #125
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Bensodiazepiner var för mig en väldigt hjälpsam krycka som hjälpte mig hantera ångestproblematik, så grov problematik att jag varken kunde arbeta, umgås med vänner utan att känna mig apatisk.
Därför började jag självmedicinera, först med Diazepam och sen över till Alprazolam.

Första gången jag tog Diazepam (20mg) så kände jag inte riktigt av effekten, förens dagen efter.
Jag märkte att jag på mitt inplanerade möte dagen efter intaget var som något jag aldrig tidigare upplevt.
Plötsligt var den sociala ångesten borta, jag kunde tala högt, ställa frågor samtidigt som jag kunde kommunicera och föra samtal med andra närvarande i mötet utan att jonglera med tusen negativa tankar kring dålig självkänsla.

Något jag måste säga är till alla er som valt vägen att självmedicinera med Bensodiazepiner är att det är otroligt viktigt att ha kontinuerlig samtalsterapi eller annan form av samtalsstöd, oavsett om ni handlar på gatan, över nätet eller har det på recept.
Mitt misstag var att inte arbeta med mig själv och att inte ha någon att ventilera bakomliggande ångestproblematik med.
Med mitt misstag så förde det med sig en jakt på starkare Bensodiazepiner, i mitt fall Alprazloam.

Jag var uppe i ~ 4mg Alprazolam per dag i cirka sju månader vilket ledde till ett fysiskt, samt psyktiskt beroende jag aldrig tidigare varit med om.
Fick helt enkelt lägga upp ett schema för avtrappning.
Har precis klivit av dagligt bruk av Bensodiazepiner och jag börjar äntligen känna mig som mitt riktigt jag med minskad GAD (Generaliserat ångestsyndrom), samt minskad social ångest.
Många av dessa positiva framsteg var genom att ventilera känslor med en psykolog/kurator.

Så jag repeterar: För er som självmedicinerar utan någon form av samtalskontakt, snälla ge det ett försök.
Citera
2017-06-02, 08:49
  #126
Medlem
Varför ska folk börja stjäla/snatta när man e fullproppad med benzo? Syns på långt håll att personen är påverkad & håller på med något skumt. Medans Personen sj ser sej som något kriminellt geni som kan plocka på sig vad som utan att åka fast när dom går utan att betala..
Citera
2017-06-02, 09:03
  #127
Medlem
Jag gillar Benz när jag har svårt att sova,
har ångest, tänder av från något eller bara vill totalt släppa allt i verkliga livet
Citera
2017-06-02, 23:42
  #128
Medlem
gersmans avatar
Många som gillar det har använt alko mot depression men fått benzo för att sluta dricka och ta tag i sina psykiska problem. Efter kanske en halvtimme har smartisarna upptäckt att de mår bra av benzo OCH alkohol. Vi runt omkring mår inte bättre! Hallucinerande barbapappor som plötsligt börjar slåss ska nog vara inlåsta.
Citera
2017-06-20, 16:41
  #129
Medlem
uh-huhs avatar
Ångest + benso = ingen ångest
Citera
2017-06-25, 22:55
  #130
Avstängd
fuelehs avatar
polarn min knaprar ju benzo dagligen,, förstår heller inte vad det är som gör att han gillar det så mkt?!
han gav mig en kasol en gång för att testa...
åt den och det kändes som om man druckit ett par bärs och vart seeeeeeg..
gick och la mig ca 20min efter intag...blir man normalt sådär seg även om man äter det för andra symtom än bara "skoj"? :-)
Citera
2017-06-27, 11:31
  #131
Medlem
200kgs avatar
Dels som du själv sa om jag är i ett aktivt missbruk kan det vara grymt att ha till hands för antingen döda en tripp som spårar ur, psykos, om man vart vaken för länge eller vill landa på nåt sätt bara eller jämna ut. Personligen älskar jag att kombinera CS-droger helst amfetamin med benso för att få den där balansen. Men från hjärtat så hatar jag benso, det har förstört så oerhört mycket i mitt liv men det är egentligen följderna av mitt missbruk av benso så jag smutskastar det inte på det viset. Men den verkliga anledningen varför jag gillar benso så mycket är för att vad som än har hänt så sviker den dig inte för stunden i alla fall.

Om allt är åt helvete, jorden håller på att gå under, din familj har dött och allt det värsta tänkbara har precis hänt och du tar några xanor stavar så är det borta. För stunden.
Citera
2017-07-15, 21:51
  #132
Medlem
Varför jag älskar benzo

Tog en 0.5mg Ikto igår innan jag skulle sova.. Glömde av det helt idag, haft en så JÄKLA bra dag. Gick runt o log skitmycket mer än vanligt, gick i tankarna "fan ler jag inte oftare för, jag ser ju hur bra respons det ger, win-win lifehack"

Typ så. Sen slog det mig på kvällen att fan, jag tog ju en halv ikto igår. Det är DÄRFÖR jag vart så jävla avslappnad och skön idag. Jag har inte vart "benzad", men lite småeffekter som tar bort det där stela, äckliga jante-svensson ur en och bara får en mer skön.

Det är som att mitt "riktiga jag" alltid ligger lite lite dolt under ytan, väntandes på att ploppa upp. Men det kräver typ 1-2 bärs, eller ett gympass eller ja, ni fattar. Man måste "få fram det". Det är som att benzo "tar fram det där" ur en på något vänster.

Jag fattar fan inte hur rent konkret. Det är så pass liten mängd ändå, påverkar en inte märkbart men det ger en MARKANT effekt i "slutprodukten" så att säga.

Känner ni igen vad jag menar?

Käkar för övrigt väldigt lite benzo, men har det alltid hemma ifall jag "måste sova" av div. orsaker, som någon slags alvedon, fast att man får denna "boost" dagen efter.

Vad beror det på? Någon slags social ångest / icke social frihet, som släpps, eller vad är det som "blockar" en annars?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback