Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-04, 22:05
  #1
Medlem
Rikstackandes avatar
Jag hoppas inte på några som helst framsteg med denna tråd, då Musse är en ganska okänd person.

Musse (Mostafa Schurmann) är just nu aktuell i tv3s ''Stalkers''. Jag kan inte låta bli att förundras hur oprofessionellt han framträder, vilket är skälet till trådstarten.

Följande information har jag om Musse:

''Tuff'' uppväxt i Rosengård.

Blir sedan polis, för att senare rekryteras av SÄPO.

Blev 2010 anställd på Seccredo, och är i dagsläget kvar där.

Det är lite komiskt att han medverkar i TV då man som säkerhetskonsult, med känsliga uppdrag borde vilja hålla en ganska låg profil. Varför gör han detta? Vill han synas i TV? Speciellt onödigt är det eftersom han inte uppfyller någon som helst funktion i programmet, annat än att springa runt med kikare och svära lite.

http://se.linkedin.com/in/mostafaschurmann

http://www.seccredo.se/

Som sagt så förväntas ingen encyklopedi om Mustafas liv, då han är ganska okänd. Men det verkar vara en riktig skummis som gjort både det ena och det andra. Varför slutar man på SÄPO?

EDIT: Gammal innehållsfattig tråd om Seccredo: https://www.flashback.org/t1235812
Citera
2012-12-04, 22:11
  #2
Medlem
RutSvenssons avatar
Vad är det som är så märkvärdigt med den här människan? Han har inte gjort något häftigt eller har någon hög position i säkerhetsbranschen. Jag förstår inte..
Citera
2012-12-04, 22:14
  #3
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Vad är det som är så märkvärdigt med den här människan? Han har inte gjort något häftigt eller har någon hög position i säkerhetsbranschen. Jag förstår inte..
Det märkvärdiga med människan är att han är ganska märkvärdig. Tråden startades för att inte gå alltför OfT i Stalkers-tråden.
Citera
2012-12-05, 01:02
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
. Varför slutar man på SÄPO?
Man slutar på Säpo om Säpo egentligen vill avskeda vederbörande men man väljer att ge den anställde möjligheten att frivilligt sluta, ser bättre ut i CV:et då.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Det märkvärdiga med människan är att han är ganska märkvärdig. Tråden startades för att inte gå alltför OfT i Stalkers-tråden.
Det märkvärdiga med människan är att han är påstår sig arbeta som citat "säkerhetskonsult" och en sådan brukar inte ta varje chans att få air time i media. Rent arbetsmässigt är de inte en fördel att vara känd tvärtom, skulle Mostafa ha arbetat hos säkerhetspolisen? Källa tack!

Min mytoman-radar ger utslag på Mostafa.
__________________
Senast redigerad av gardelson 2012-12-05 kl. 01:12.
Citera
2012-12-05, 01:32
  #5
Avstängd
Mer om denne herre:

Citat:
Inspirationmingel - på Säkerhetsdagarna
"(...). Vad gör säkerhetschefen när en av företagets medarbetare försvinner i ett land på randen till inbördeskrig? Den situationen ställdes Sveriges Televisions John Holmqvist inför tidigare i år när reportern Bert Sundström försvann i Kairo. Tillsammans med Seccredos Mostafa Schurmann berättade han detaljerat om hur man efter sju dagars intensivt arbete lokaliserade den svårt skadade Bert och transporterade honom tillbaka till Sverige. - Det vi lärde oss var att man kan inte förbereda sig nog. Det gäller att ha en lista med åtgärder när man skickar ut någon i världen, allt från områdesanalys och försäkringsskydd för medarbetaren, till teknisk skyddsutrustning och en kriskommunikationsplan, sade Mostafa Schurmann.(...)".
Källa: Av:Ann-Marie Lundholm, "Aktuell Säkerhet", 2011-12-09 Sida: 20-22.

Verkar som Mostafa har en fru bördig från Degeberga och de har skaffat ett barn.

Citat:
"(...). Att tända på en jacka i en skolkorridor kan vara ett tidigt tecken på ett liv i kriminalitet. Samhället måste kunna konkurrera med till exempel löfte om jobb. Närpolisen i Kista, Mustafa Schurmann, gästade under tisdagen konferensen Skolan Brinner på Forum i Oskarshamn. Mustafa Schurmann är uppvuxen i Rosengård i Malmö. Han berättade om sina skolkompisar. – Ingen vill bli kriminell. Som polis har jag sett hur små och ensamma människor de egentligen är. Flera ingår i de gäng som står för gänguppgörelserna i Malmö. Fyra är skjutna till döds. Flera sitter i fängelse. Samtidigt känner jag många som studerat på universitet. – Att det gick bra för mig beror på att jag lyckades etablera nätverk runt mig; fotbollen, en jättebra lärare, närpolisen jag gillade och pratade med sedan sjuårsåldern. Inte minst kände jag den riksbekante ungdomsledaren Dallas och tränade boxning där. Starka strukturer Familjen flydde från Basra i Irak när Mustafa bara var några år. I 18 år bodde han i Rosengård. – Mycket av arbetet i förorterna hänger på att det finns eldsjälar. Jag arbetar nu för att bygga upp strukturer för hur arbetet ska fungera och inte rasa bara för att någon byter jobb.(...).".
Källa: Av: Torsten Strömberg, tidningen "Barometern, 2010-04-28, sidan 24. Visserligen stavar den Mustafa med u men artikeln finns att hitta i mediearkivet och där på bilden ser vi trådens Mostafa.
__________________
Senast redigerad av gardelson 2012-12-05 kl. 01:42.
Citera
2012-12-05, 11:23
  #6
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Man slutar på Säpo om Säpo egentligen vill avskeda vederbörande men man väljer att ge den anställde möjligheten att frivilligt sluta, ser bättre ut i CV:et då.

Det märkvärdiga med människan är att han är påstår sig arbeta som citat "säkerhetskonsult" och en sådan brukar inte ta varje chans att få air time i media. Rent arbetsmässigt är de inte en fördel att vara känd tvärtom, skulle Mostafa ha arbetat hos säkerhetspolisen? Källa tack!

Min mytoman-radar ger utslag på Mostafa.
Att Mostafa har jobbat på SÄPO är något jag hört på flera håll, bland annat en FBare som påstår sig ha insikt i Seccredo.
Citera
2012-12-05, 13:03
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Att Mostafa har jobbat på SÄPO är något jag hört på flera håll, bland annat en FBare som påstår sig ha insikt i Seccredo.
Länk please till de påståendet, låter helt osannolikt att en person som blev utexaminerad 2007 och slutade som Polis 2010, hann med att arbeta på Säpo, som du ser i detta inlägg så har Mostafa arbetat som närpolis vilket är en helt annan sak än att arbeta på Säpo.
Citera
2012-12-05, 22:51
  #8
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Länk please till de påståendet, låter helt osannolikt att en person som blev utexaminerad 2007 och slutade som Polis 2010, hann med att arbeta på Säpo, som du ser i detta inlägg så har Mostafa arbetat som närpolis vilket är en helt annan sak än att arbeta på Säpo.
Dessvärre hittar jag inte det för tillfället, så vi får klassa det som obekräftat tills vidare. Det dyker nog upp någonstans snart, hoppas jag.
Citera
2013-08-14, 23:27
  #9
Medlem
Han är antagligen identisk med den "Mostafa Shurman" som i Maria Svelands bok Hatet hävdar att antalet fall med hotade kvinnor för hans företag femdubblades som en direkt följd av SD:s inträde i riksdagen.
Citera
2013-08-14, 23:42
  #10
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkrig
Han är antagligen identisk med den "Mostafa Shurman" som i Maria Svelands bok Hatet hävdar att antalet fall med hotade kvinnor för hans företag femdubblades som en direkt följd av SD:s inträde i riksdagen.
Låter ungefär lika logiskt som att växthuseffekten ökade och ozonlagret minskade när SD kom in i riksdagen...
Citera
2016-03-22, 18:43
  #11
Medlem
JustZlatans avatar
Idag är han säkerhetsansvarig på SVT.

"Mustafa Schurmann, säkerhetsansvarig på SVT, misstänker att dagens terrordåd i Bryssel hänger samman med förra veckans gripande av den efter Paris-attackerna efterspanade ledarfiguren Salah Abdeslam. – Man verkar ha satt igång planerna ganska direkt efter gripandet."

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa...-samlad-attack
Citera
2016-03-22, 19:44
  #12
Medlem
kamelpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Jag hoppas inte på några som helst framsteg med denna tråd, då Musse är en ganska okänd person.

Musse (Mostafa Schurmann) är just nu aktuell i tv3s ''Stalkers''. Jag kan inte låta bli att förundras hur oprofessionellt han framträder, vilket är skälet till trådstarten.

Följande information har jag om Musse:

''Tuff'' uppväxt i Rosengård.

Blir sedan polis, för att senare rekryteras av SÄPO.

Blev 2010 anställd på Seccredo, och är i dagsläget kvar där.

Det är lite komiskt att han medverkar i TV då man som säkerhetskonsult, med känsliga uppdrag borde vilja hålla en ganska låg profil. Varför gör han detta? Vill han synas i TV? Speciellt onödigt är det eftersom han inte uppfyller någon som helst funktion i programmet, annat än att springa runt med kikare och svära lite.

http://se.linkedin.com/in/mostafaschurmann

http://www.seccredo.se/

Som sagt så förväntas ingen encyklopedi om Mustafas liv, då han är ganska okänd. Men det verkar vara en riktig skummis som gjort både det ena och det andra. Varför slutar man på SÄPO?

EDIT: Gammal innehållsfattig tråd om Seccredo: https://www.flashback.org/t1235812
. Gammal polis som jobbade i Husby lite av ett svin
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback