Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-09-03, 08:40
  #37
Medlem
Sannolikheten är en rolig figur.

Glasexemplet jag tog, är en verklig händelse av några i mitt liv.
När jag tänker att det inte får hända, så är jag medveten om att när jag tänker på att det kommer att hända när jag har det i medvetandet så går glasen sönder oftare.

Samma sak när jag tänker, nu måste jag vara extra försiktig när jag lagar denna dyra sak.
Vill inte att den ska gå sönder. Men i tanken så ser jag och förbereder jag att den går sönder.
Nog fasen går sakerna sönder lättare då, för att man blir stel och fumlig och slutar att arbeta på ett sätt som ger flyt och man följer det man visualiserar mer.

Fast jag tror även att attraktionslagen kan vara socialt fenomen,
där omgivningen reagerar på dina signaler och du får fördelar eller nackdelar utefter hur du tänker.

Sannolikheten ökar för vinst i poker om du visualiserar och tänker dig vinna,
det formar ditt spel.
Jag tycker förövrigt att detta inte är ett paranormalt fenomen.
Citera
2014-09-03, 10:31
  #38
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Fast jag tror även att attraktionslagen kan vara socialt fenomen,
där omgivningen reagerar på dina signaler och du får fördelar eller nackdelar utefter hur du tänker.

Sannolikheten ökar för vinst i poker om du visualiserar och tänker dig vinna,
det formar ditt spel.
Jag tycker förövrigt att detta inte är ett paranormalt fenomen.

Jag håller med även i texten jag inte citerar i att kroppen reagerar på de mentala signaler man orsakar genom fokus på att det 'säkert går sönder' kontra 'säkert håller'.

Däremot tar du upp tre intressanta bitar i texten jag citerar som jag känner kan vara betjänt av lite annorlunda synsätt.

Socialt fungerar LoA på, fundamentalt, två olika plan. Det enklaste att mäta eller rationalisera ur ett mekaniskt perspektiv är tanken att förändring i din mentala värld uttrycker sig kroppsligt genom små signaler som andras undermedvetna (oftast) plockar upp. Det svåraste att mäta är ur metafysiskt perspektiv där tanken att förändring i din mentala värld uppmärksammas via andras mentala värld där resultat utfaller enligt starkaste vilja och fokus.

Det senare blir mycket mer påtagligt i spel där element av tur finns inbakat, exempelvis poker, och än hellre där man inte sitter mitt emot någon. Visst får man också förändrat spelbeteende med vinstvisualisering men så får man förändrat beteende av 'vanlig' visualisering och/eller mental värld generellt.
Här blir det mycket närmare ren statistisk påtaglighet om man gör långa studier även om det kan vara svårt att skilja på vad som är tur och vad som är förändrat spelbeteende eller om de på något sätt är sammankopplade.

Jag håller också med om att detta inte riktigt är ett paranormalt fenomen. Personligen ser jag det som ett spirituellt fenomen då det arbetar inom ramarna, teoretiskt, av energimanipulation.

Överlag ser jag gärna LoA som direkt anknutet till 'Såsom ovan, så ock nedan' eller 'As above, so below' där mental fokus och vilja skapar chans för manifestering i vår gemensamma verklighet.

I vilket fall som helst är LoA ett intressant fenomen även om jag känner att den är inkomplett när den får stå för sig själv, både ur manifesterat och icke-manifesterat förhållningssätt.
Citera
2014-09-04, 08:11
  #39
Medlem
På ett oförklarligt sätt som kanske kan anses vara paranormalt,
så upplever jag världen som så att ju mer positiv energi jag tillför,
desto mer positiv energi sänds tillbaka.
Jag föreställer mig även att de som mentalt verkligen vill och visualiserar sina mål,
då kommer det att ske per automatik som om fortuna är med i leken med sitt gillande och hjälper till att förverkliga det man söker.
Citera
2014-09-14, 21:36
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, psykologin är bättre att ha som grund än new age skit så som The Secret.
Det beror på vad som funkar bäst.
Citera
2014-09-29, 19:15
  #41
Medlem
_Monk_s avatar
new age Hippie bullshit för förlorade själar som söker tröst.

tänka positivt? visst, kan man väl göra, men att gå runt att fantisera om att bli miljonär kommer inte göra en till miljonär, nej, föds i rätt familj istället.

men å andra sidan har man en positiv inställning till allt så mår man bättre, och mår man bättre så upplever man vardagen som strålande solig även om det är pissväder vissa dagar.... nån som förstår vad jag menar?
Citera
2014-10-13, 14:50
  #42
Medlem
Man får oftast det man minst anar eller minst tänker på.
Citera
2014-10-13, 20:57
  #43
Medlem
Verkar som att vi kan välja mellan olika verkligheter eller vägar.
Kände eller såg "matrix".

Har ett minne (Verkligt eller ej) av att "jag" istället för den här verkligheten valde att leva med någon som nu avlidit.
Citera
2014-10-24, 21:40
  #44
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Jag håller med även i texten jag inte citerar i att kroppen reagerar på de mentala signaler man orsakar genom fokus på att det 'säkert går sönder' kontra 'säkert håller'.

Däremot tar du upp tre intressanta bitar i texten jag citerar som jag känner kan vara betjänt av lite annorlunda synsätt.

Socialt fungerar LoA på, fundamentalt, två olika plan. Det enklaste att mäta eller rationalisera ur ett mekaniskt perspektiv är tanken att förändring i din mentala värld uttrycker sig kroppsligt genom små signaler som andras undermedvetna (oftast) plockar upp. Det svåraste att mäta är ur metafysiskt perspektiv där tanken att förändring i din mentala värld uppmärksammas via andras mentala värld där resultat utfaller enligt starkaste vilja och fokus.

Det senare blir mycket mer påtagligt i spel där element av tur finns inbakat, exempelvis poker, och än hellre där man inte sitter mitt emot någon. Visst får man också förändrat spelbeteende med vinstvisualisering men så får man förändrat beteende av 'vanlig' visualisering och/eller mental värld generellt.
Här blir det mycket närmare ren statistisk påtaglighet om man gör långa studier även om det kan vara svårt att skilja på vad som är tur och vad som är förändrat spelbeteende eller om de på något sätt är sammankopplade.

Jag håller också med om att detta inte riktigt är ett paranormalt fenomen. Personligen ser jag det som ett spirituellt fenomen då det arbetar inom ramarna, teoretiskt, av energimanipulation.

Överlag ser jag gärna LoA som direkt anknutet till 'Såsom ovan, så ock nedan' eller 'As above, so below' där mental fokus och vilja skapar chans för manifestering i vår gemensamma verklighet.

I vilket fall som helst är LoA ett intressant fenomen även om jag känner att den är inkomplett när den får stå för sig själv, både ur manifesterat och icke-manifesterat förhållningssätt.
Det är inte heller ett spirituellt fenomen, det är naturligt. I princip all djup kunskap om oss själva och universums lagar har gått förlorade. Sådant som dem flesta visste för länge länge sedan förstår endast ett fåtal idag. Finns mycket kunskap att hämta där ute men folk är så omedvetna och finns oändligt med information om allting så det är inget som snappas upp av den breda massan. Att vi sedan matas med lögner från den dagen vi föds till dagen vi dör gör inte heller saken bättre eller lättare.
Citera
2018-10-11, 16:59
  #45
Medlem
Ganska kul det som hände för ett par dar sen...

Jag skulle ha ett möte, och var helt säker på
att mötet skulle gå bra.

Jag KÄNDE bara positivt om mötet.

Det fanns ingenting som tydde på att det skulle
bli nåt annat än ett jättebra möte.

Och så blev mötet en jävla katastrof. Ytterligare
ett bevis för att Lagen Om Attraktion inte funkar.
Det är tvärtom det MOTSATTA som händer mot
för det som man känner.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback