Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-03, 14:19
  #13
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
https://www.flashback.org/t2024290

Vad tycker du om att folk ska straffas för att dom har "fel åsikter" på internet?

För er som inte orkar klicka på länken, så handlar det alltså om att Europakommissionen mot rasism och intolerans ställer krav på förbud mot spridning av rasistiskt material.

Jag tror på yttrandefrihet. Jag tror inte att man blir av med vissa åsikter för att man förbjuder någon att uttala dem i olika sammanhang. Därför tror jag inte heller på det här förslaget.

MEN, på samma sätt som jag tycker det är viktigt med yttrandefrihet för andra, så kommer jag naturligtvis att använda min egen yttrandefrihet för att bemöta dem som sprider rasistiska tankar och idéer.
Citera
2012-12-03, 14:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Ah, vilket utmärkt tillfälle att tala om hur det kommer att fungera i den här tråden. Om man börjar lägga in spydiga kommentarer av det här slaget för att det tog mig hela 18 minuter att svara på en fråga, så petar man ner sig själv längst bak i svarskön.

Jag kommer att svara så mycket jag hinner, men som de flesta rimligtvis förstår, så kommer jag inte att kunna sitta här och svara på frågor dygnet runt, året runt. Jag kommer inte ens att kunna svara på frågor varje dag. Det har inte att göra med att jag inte vill svara på frågor, utan på att jag har ett jobb och ett liv som också kräver min uppmärksamhet.
Att ladda ner barnporr och fildela?
Citera
2012-12-03, 14:32
  #15
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Svara gärna på frågan om vad du tycker om EU/Sovjet 2.0's förslag om att straffa folk med "fel" åsikter: http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6646748

Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Vad tycker du, och/eller PP, om att EU-kommissionen mot rasism och intolerans vill avreglera svensk yttrandefrihet och straffa svenska internetanvändare med åsikter avvikande från EU:s officiella åsikter?
http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6646748

Bör ECRI avslutas?
Vad är det för människor som är med i sådana kommissioner, googlade på en av de svenska medlemmarna http://www.coe.int/t/dghl/monitoring...members_en.asp Christian ǺHLUND, och hittar ingen politisk information om honom alls, bara att han sitter i kommissionen och företräder advokater med vissa åsikter.
Tycker du sådana ska sitta med och leda EU, istället för folkvalda politiker?

Jag har svarat på frågan här: https://www.flashback.org/sp40697702
Citera
2012-12-03, 14:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag sa att jag tror att kriminalitet beror på bland annat sociala förhållanden och psykologiska orsaker. Jag tror att det är en komplex fråga med många olika orsaker som samverkar. Jag tror dock inte, som en del i just den frågetråden trodde, att kriminalitet beror på att man är född någon annanstans än i Sverige.

Vad det gäller män och kvinnors olika brottsstatistik, så finns det säkerligen undersökningar kring det som kan besvara det betydligt bättre än vad jag kan. Finns det någon här som kan hjälpa oss med någon bra länk?
Varför kan du inte berätta om vad du "tror" som du gör gällande Kriminalitet.
Citera
2012-12-03, 14:36
  #17
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WtfBoom
Läste att medlemsavgiften till EU ska höjas. Vad tycker du om det?

Tja, jag känner mig inte så sugen att betala mer pengar till EU förrän jag ser lite tydliga tecken på att EU tar sig samman en smula. Piratpartiet är ett i grunden EU-kritiskt parti. Du kan läsa lite mer om det här: http://politik.piratpartiet.se/eu/
Citera
2012-12-03, 14:43
  #18
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micrealist
Din förklaring av invandrares överrepresentation inom den grövre brottsligheten var såhär;
Citat:
"Kriminalitet beror väldigt mycket på sociala faktorer. De beror också på psykologiska faktorer. Det är inte så konstigt om statistiken då blir högre inom grupper som ofta lever under jobbiga sociala förhållanden och där många bär med sig psykiska ärr från tidigare upplevelser. Det har fortfarande inte med etnicitet att göra. Lösningen är att förbättra de sociala förhållandena och se till så att människor som behöver tex psykiskt stöd får det."

Då är mina frågor.
Hur har du kommit fram till att det beror på sociala förhållanden och har du någon källa som pekar på det du säger?
Vad är det som gör att Invandrare oftare än svenskar lever under jobbiga sociala förhållandena?
Och hur ska man förbättra de Sociala förhållandena?

Det är inte direkt någon nyhet att kriminaliteten ökar i samma takt som de sociala förhållandena försämras. Det kan du säkert googla fram otaliga undersökningar som säger.

Återigen, det finns aldrig en anledning. Det är alltid flera olika anledningar som samverkar. Jag skulle dock gissa att det faktum att svenskundervisningen blir sämre och sämre och därmed förlänger tiden tills man som invandrad kan få ett jobb är bidragande. Jag tror även att det faktum att Sverige låter folk gå runt i åratal och undra om de ska få stanna innan de får besked bidrar till både fysisk och psykisk ohälsa som gör det svårt att bryta sig ur sina yttre omständigheter.

Du menar för invandrare? I så fall genom att ge ett snabbt besked om huruvida man får stanna, bra svenskundervisning, bättre möjligheter att få börja studera eller arbeta snabbare. Det finns naturligtvis en massa annat man kan göra, men i ett initialskede tror jag att de där tre sakerna är extra viktiga.
Citera
2012-12-03, 14:44
  #19
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Kan vi inte för ordningens skull försöka hålla en fråga / frågeställning per post? Att dra en lång harang och skriva av sig ilska är ett utmärkt sätt att ställa ett dussin eller fler vaga frågor som blir omöjliga för Anna att svara på.

Mvh
Självutnämnd Moderator

Fråga: Vad anser ni om Svensk polis och dess uppklaringsprocent/effektivitet?
Citera
2012-12-03, 14:45
  #20
Medlem
Vilka tycker du är de lättaste respektive svåraste argumenten att vinna, som är mot dina och Piratpartiets åsikter?
Citera
2012-12-03, 14:46
  #21
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
EU valet var tyvärr en "fluke", det var en perfekt storm av opinion i ett val som dom flesta iaf inte bryr sig om. Ett sätt att signalera missnöje, kan man säga. Riksdagsvalet visade rätt tydligt att det breda stödet helt enkelt inte existerar idag.

Folk blir inte upprörda av PP, det är inte det som är problemet. Problemet är att gemene man läser namnet PP och associerar det antingen med småkriminella, eller tonåriga datanördar. Inget av dom kommer ge 4% av rösterna.

Jag tror att du har fel och det bygger jag på det faktum att det inte bara är det svenska Piratpartiet som haft stora framgångar. Det tyska Piratenpartei går väldigt bra och det går bättre och bättre för andra piratpartier runt om i Europa.

Så här i efterhand kan det faktiskt ha varit bra att det gick så dåligt för oss 2010. Det fick oss att växa upp en hel del. Vi är i mångt och mycket ett betydligt mycket mer moget parti nu än vad vi skulle ha varit om vi halkat in i riksdagen på ett bananskal.
Citera
2012-12-03, 14:53
  #22
Medlem
EnAlbatross avatar
Om ni kom in i riksdagen, skulle ni förespråka fler folkval, och kanske till och med direktdemokrati?
Citera
2012-12-03, 14:58
  #23
Medlem
AnnaTrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Du kan ju fan inte ha följt med i landets...hmm.."utveckling"...det senaste halvåret?! Har du sett hur Malmö utvecklats de senaste 5-10 åren? I samma takt som antalet MENA-invandrare sätter foten i Malmö, i samma takt ökar brottsligheten med bilbränder, skottlossningar, gängmisshandel/våldtäkter/rån.

Hela tiden är det MENA-invandrare som står för den typen av brott till 99% iaf. Även stenkastningar på polis, brandkår och ambulans.

Har du helt missat hur migrationsverket och hela regeringen bara vill fylla landet med MENA-invandrare och byta ut svenska folket?
Och all denna jävla övervakning?

Det är ju ett moment 22. Ju mer terrorist-benägna invandrare de drar in, desto mer övervakning behövs....och hela tiden ska vi ju ha fler och fler somalier och araber/muslimer.

Tycker du ens att islam är bra? På vilket vis då? Har du inte sett all skit islam ställer till med? Krig mot svenskar? Jihad mot svenskar osv?

Läser du inte på avpixlat osv?? Eller du tycker att den sidan är hittepå och att Asylbladet (Aftonhor...bladet) förmedlar verkligheten på ett ärligt sätt utan vinklingar?

Jag som svensk skulle gärna se alla PP´s fördelar, gå sammans med SD och bilda ett nytt parti ihop.

Som min kompis sa en gång, "Blattarna kan man flytta ifrån, men inte övervakningen."
Ja fram tills nu har det ju funkat hyffsat. men migrationsverket tar ju in så jävla många nu att det inte ens finns bostäder så de jagar sommarstugor och fan vet all, för att husera detta mänskliga avskräde till muslimer. Tycker du detta är bra?? Vill du bo i ett sådant samhälle?

Han sa även en annan sak, min kompis: "om ett vattenrör springer läck i källaren och börjar fylla källaren med vatten, börjar du då torka upp vatten samtidigt som röret pumpar ut mer vatten, eller stänger du kanske först av vattnet och sedan börjar torka upp vattnet?"

Detta syftar på invandringen, vilket du kanske förstår?

Kolla t.ex Asylsvenskans (Sydsvenskans) hemsida under Malmö-delen.

VARJE jävla dag är det våldtäkter, skottlossning, bränder av alla jävla slag, misshandel, rån, kidnappningar, stenkastningar osv.

Avpixlat har oftast rätt identiteter och etniciteter på GM. Även folket här på flashback är duktiga dektektiver på att få fram vilka de skyldiga är.

Oftast och majoritet är MENA-invandrare. Tycker du fortfarande mångkultur är bra?? dessutom är det ingen mångkultur, det är Monokultur. Det är ju bara islam, islam, islam hela tiden. Aldrig nåt om judendom, buddhister, kristendom osv...bara detta äckliga islam. Fortfarande bra med mångkultur?

Dessutom, vad i SD´s program är rasistiskt eller mindre bra enligt dig? Jag hittar inget som skulle vara kränkande eller dåligt.

Jag som svensk är sjukt trött på att äldreomsorg, sjukvård, skola och pensioner och allt annat, blir lidande pga invandringen. Jag vill INTE betala skatt till invandringen. Jag känner att jag blivit påprackad denna skit och jag vill INTE ha den.

Sverige var ett fint land, men inte numer. Börjar kännas som ett U-land.

Fortsätter det i denna tankten så kommer jag precis som andra Flashbackmedlemmar, att lämna landet på icke återseende.

Det är dags att vakna upp nu, Anna!

Nu blev detta lite mer text än vad jag hade tänkt, men det är lätt att det blir så när man känner att politiker efter politiker kommer med dummare uttalanden än den tidigare...som om det vore nån tävling i vem som kan komma med mest korkat uttalande.

Vem som helst som är frisk i huvet inser att det inte finns en enda bra sak med invandringen vi har.

Jodå, jag följer med i samhällsutvecklingen, men jag tror att du och jag ser lite olika saker.

Du ser någon sorts organiserad islamisering. Jag ser att det kanppt finns några muslimer i våra beslutande församlingar eller i våra bolagsstyrelser. Vad jag ser är en mer påtaglig bibelbältesfiering där Amerikanska storbolag som Visa, Mastercard och Facebook tvingar på oss sin skeva moralsyn genom att styra hur vi agerar och vad vi kan köpa etc.

Jag ser ingen som helst möjlighet att slå samman PP och SD eftersom vi är två i grunden helt olika partier.

PP gillar personlig integritet. SD röstar för den ena integritetskränkande lagen eter den andra.

PP gillar mångfald och att dela med sig. SD gillar homogenitet och vill inte dela med sig av det vi har i Sverige.

Bara för att ta två exempel.

Du har helt rätt i att det finns en massa som behöver göras inom äldrevården, skolan, sjukvården etc. MEN, jag tror att du gör det väldigt lätt för dig om du tror att de problemen försvinner för att man stoppar invandringen. Det finns så mycket annat vi kan göra OCH samtidigt räcka ut en hand till de som behöver vår hjälp.
Citera
2012-12-03, 14:58
  #24
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Det är inte direkt någon nyhet att kriminaliteten ökar i samma takt som de sociala förhållandena försämras. Det kan du säkert googla fram otaliga undersökningar som säger.

Om det nu inte är någon nyhet att kriminalitet ökar i samma takt som de sociala förhållandena försämras, varför vågar du då inte tro att detta också är förklaringen till att män är överrepresenterade i kriminalitet jämfört med kvinnor?

Är det kanske för att det skulle visa att mäns situation i samhället på vissa punkter är betydligt sämre än kvinnors situation och att detta då skulle gå helt emot feminismens hittepåteorier om könsmaktsordning och patriarkat och att kvinnor skulle vara förtryckta av män?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback