Hej på er!
Jag heter
Anna Troberg och är partiledare för
Piratpartiet. Jag hör ofta att politiker inte lyssnar. Det är tyvärr helt sant. Lika sant är det att jag inte vill vara en sådan politiker. Jag vill sitta i riksdagen efter valet 2014 och i riksdagen ska man bara sitta om man tar sig tid att umgås med och lyssna på dem ens beslut kommer att påverka.
Efter att ha tittat snett på Flashback i några år, så tänkte jag att det var dags att uppleva Flashback på riktigt. Jag skaffade mig ett eget konto och hoppade in i samtalen. Det var inte hälften så hemskt som alla sagt åt mig att det skulle vara. Tidvis var det faktiskt riktigt roligt.
Så, därför kör jag igång en alldeles egen tråd. Här kan ni ställa frågor om Piratpartiet och om mig. Jag bangar nog inte för något, så knock yourselves out.
Jag ska försöka svara på så många frågor som möjligt, men jag kommer inte att kunna svara på studs eller ens samma dag (jag har ju ett helt parti att sköta). Jag kommer inte heller att kunna ge alla de svar de vill ha, men då får vi helt enkelt komma överens om att vi inte är överens. Världen går inte under för att man tycker olika.
Glöm inte att folk i allmänhet, så även jag, tycker det är mycket roligare att svara på frågor som inte innehåller förolämpningar och personangrepp. Ni gör så klart som ni vill, men det gör jag med. Vill ni ha svar så lönar det sig helt enkelt att vara lite hyggliga.
Jag tror det var allt. Vi ses i tråden!