Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-03, 02:42
  #1
Medlem
Scotlands avatar
Är det säkert att anta sådär som i rubriken?

Jag är sämst på att åka skateboard, är det ett litet tecken på att jag förmodligen kommer suga på snowboard?

Om svaret är ja tänker jag inte låta det hindra mig från att testa, men vill gärna veta ändå!
Citera
2012-12-03, 02:48
  #2
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scotland
Är det säkert att anta sådär som i rubriken?

Jag är sämst på att åka skateboard, är det ett litet tecken på att jag förmodligen kommer suga på snowboard?

Om svaret är ja tänker jag inte låta det hindra mig från att testa, men vill gärna veta ändå!

Jag suger på att åka skateboard men är en helt ok bräd-åkare. Dock tar det ju ett tag att lära sig, som med allt.
Citera
2012-12-03, 02:48
  #3
Medlem
lustigpersons avatar
Alltså, jag var(många år sedan nu) duktig på bräda, var urkass på att skejta dock.. Men det kan också bero på att jag lade ned ytterst få timmar på att försöka lära mig att skejta medan jag stod på brädan varje vinter tills jag fyllde 15 ungefär.
Tror inte de hänger ihop med varandra men jag tror däremot att båda hänger ihop med bra balans.
Citera
2012-12-03, 03:24
  #4
Medlem
Napis avatar
Nej, det enda det som är en fördel att du lär dig det andra snabbare då det är liknande balans som behövs.
Citera
2012-12-03, 04:28
  #5
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scotland
Är det säkert att anta sådär som i rubriken?

Jag är sämst på att åka skateboard, är det ett litet tecken på att jag förmodligen kommer suga på snowboard?

Om svaret är ja tänker jag inte låta det hindra mig från att testa, men vill gärna veta ändå!

Var sämst på åka skateboard också men bräda har inte med skateboard att göra, enda saken dom har gemensamt att det är just en planka man står på och där slutar den.
Citera
2012-12-03, 06:05
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Jag var hygglig på att åka bräda men ganska hopplös på snowboard. Även om det är rätt likt på sätt och vis så känns det som om man måste ha helt annorlunda tänk.
Citera
2012-12-03, 10:42
  #7
Awaiting Email Confirmation
CiaoCiaos avatar
Va också ganska duktig på skateboard, men med snowboard hade jag noll koll i backen haha
Citera
2012-12-12, 04:00
  #8
Medlem
Skabbtantens avatar
Det är inte så generellt som man tror. Jag behärskar båda men är bättre på snowboard. En skateboard är ju dels vinklar på långsidorna och den har två rörliga truckar. Man måste ta fart med foten på skateboard och så fort det vobblar till är det lätt att man bara skuttar av brädan och får ett satans bekymmer därefter. Om det går snabbt dvs. Dessutom är det ofta grejer på marken som försvårar framkomligheten på skateboard.

En snowboard är ju istället statisk på marken. Bakre benet är det som styr och det är lätt att parera obalans genom att man hoppar till. Ett plus är ju att man sitter fast, men det kan samtidigt vara ett minus.. tar det en jävla fart ja då har man ingenstans att hoppa av, förutom att antingen hoppas på att det går bra eller lägga sig. Spån på backen är ingenting som gör att det tar tvärstopp. Har man dock stora fötter i jämförelse med brädbredden så kan det skapa problem. Mina 47 satte fäste lite då och då vid både hälarna och tårna beroende på vilket håll jag svängde.

Nej. Man blir inte per automatik bättre på det andra om man åker det ena. Jag kan faktiskt inte se åt vilken övergång som skulle vara betydligt lättare heller.
__________________
Senast redigerad av Skabbtanten 2012-12-12 kl. 04:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback