• 1
  • 2
2012-12-03, 01:45
Medlem
Megasavantens avatar
http://www.expressen.se/sport/fotbol...seri-i-england

Citat:
På söndagen publicerade The Sun en bild på 28-årige Liam Ridgewell när han sitter på toaletten och använder 20-pundsedlar som toalettpapper.

"Överbetalda pajasar"
Bilden på Ridgewell - som tjänar 213 000 kronor i veckan och äger ett hus värt 16 miljoner kronor - sticker rejält i ögonen på befolkningen i West Midlands.
Privatpersonen som mejlade bilden till The Sun är upprörd.
– Vi har alltid tyckt att fotbollsspelare är arroganta, överbetalda pajasar och det här bevisar bara det, skriver han.
Mattläggaren Ryan Walker, 24:
– Det är okänsligt mot fansen som har skrapat ihop pengar bara för att få se honom spela. Jag skulle aldrig kunna torka mig med 20-pundsedlar, säger han till The Sun och får medhåll av målaren Robert Jones:

Tycker jag låter väldigt märkligt hur man kan tjäna så himla mycket på att springa efter nån boll.
Undrar bara om det finns några andra jobb där man är uppe i såna summor? Nån på flashback som vet?
Senast redigerad av Megasavanten 2012-12-03 kl. 01:56.
Citera
2012-12-03, 01:46
Medlem
SLEnejtacks avatar
VD för något höjdarbolag. Cricket?
Citera
2012-12-03, 01:56
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLEnejtack
VD för något höjdarbolag. Cricket?

Fan då. Livet är bra orättvist.
Citera
2012-12-03, 02:52
Medlem
craschpangbooms avatar
En NHL-stjärna drar väl in 70 miljoner per år, förmodligen NBA och NFL-stjärnor också, förmodligen MLB-lirare också men är osäker där.

Sen finns det ju säkert typ musikproducenter, mäklare och filmproducenter och drar in sånna pengar vissa veckor men de har ju ingen fast lön på samma sätt.
Citera
2012-12-03, 02:59
Medlem
diskretpunkts avatar
sjuka pengar att få i en så pass "Liten" klubb som west brom ändå är. Undrar vad en medelmåtta i united får i veckan ..
Citera
2012-12-03, 03:19
Medlem
Om inte folk vore så omåttligt intresserade av fotboll hade han inte tjänat dessa pengar. Ärligt talat ser jag inga konstigheter.
Citera
2012-12-03, 03:34
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om inte folk vore så omåttligt intresserade av fotboll hade han inte tjänat dessa pengar. Ärligt talat ser jag inga konstigheter.

Precis.

Folk går och ser på skiten sedan så blir de förbannade när klubben och spelarna tjänar pengar.

Fan vad folk är dumma i huvudet.
Citera
2012-12-03, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
sjuka pengar att få i en så pass "Liten" klubb som west brom ändå är. Undrar vad en medelmåtta i united får i veckan ..
Joshua McEachran, född 93 och utlånad till Middlesborough från Chelsea, har 30 000 £ i veckan. Alltså runt 300 000 SEK. En jävla talang som har stor potential men som tyvärr tappade en del på grund av en tidigare utlåning som inte gick bra alls.
Ett exempel bara på en spelare med stor lön men som inte är en "stor" spelare. De stora spelarna har massiva löner (Rooney 8.3m £, Ronaldo 11.3m £, John Terry 6.5m £ osv)
Citera
2012-12-03, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
En NHL-stjärna drar väl in 70 miljoner per år, förmodligen NBA och NFL-stjärnor också, förmodligen MLB-lirare också men är osäker där.

Sen finns det ju säkert typ musikproducenter, mäklare och filmproducenter och drar in sånna pengar vissa veckor men de har ju ingen fast lön på samma sätt.
NHL-spelarna har faktiskt lagst lon av de du rabblade upp. I NHL ar 10 mille $ (70 mille sek) max, medans du i NBA, NFL och framforallt MLB kan ha 25-30 mille $ om aret.

Det ar darfor det ar lock out.. 10 mille $ ar inte tillrackligt.
Citera
2012-12-03, 04:23
Medlem
Kingers avatar
Samuel Eto'o får 190 miljoner kronor om året i ryssland.

http://www.fotbollskanalen.se/italie...-far-superlon/
Citera
2012-12-03, 05:34
Medlem
macbookishs avatar
Ridgewell är ju ändå en ganska medioker spelare för att vara Premier League. Detta är väl en "standard lön" för en spelare i denna ligan? Rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att genomsnittet (för en spelare i startelvan) måste ju iaf ligga runt 400 000/vecka.
Citera
2012-12-03, 06:53
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Tycker jag låter väldigt märkligt hur man kan tjäna så himla mycket på att springa efter nån boll.

Ja det är ungefär den summan det skulle krävas för att få mig sådana hundvalpskonster
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in