Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-05-26, 18:51
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Vad är detta man läser på vissa ställen att d3 "cloughs the liver" för de är fett från fårull och man ska köra d2?

Vet inte. Kan du länka?
Citera
2016-05-26, 18:52
  #86
Medlem
Ganska svårt att hitta information om vilken ratio vitamin K2 man ska ha till vitamin D3. Är det någon som vet? Kanske en länk?
Citera
2016-05-26, 18:53
  #87
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Jag provade d3+k2 från mmsports. Funkade noll. Kör på lifes.

220mcg om dagen.
Hur märkte du att dom "fungerade noll?
Citera
2016-05-26, 20:23
  #88
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Hur märkte du att dom "fungerade noll?

Undrar också det. Också lurigt hur man jämför två märken då halveringstiden är 20-30 dagar.
Citera
2016-05-26, 21:46
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opp shop kamalu
Vet inte. Kan du länka?

Vet inte häller. Skit källor. Bloggar och videos. Tänkte om någon visste.

Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Hur märkte du att dom "fungerade noll?


Jag är inte dum i huvudet på det sättet. Hade gärna ätit mmsports då jag har räkningar och jobb som ej kräver utb just nu. Då jag tar t.ex. life d-vitamin på mörkaste vintern känner jag effekt, mindre deprimerad, mer energi och lust till livet. Händer noll med mmsports, det är inte dag för dag. Det är då jag provat i perioder en och en.
Citera
2016-06-05, 18:51
  #90
Medlem
Lyckades hitta hur mycket vitamin K2 man ska ha i förhållande till vitamin D3:

1. Please buy the book ” Vitamin K2 and the Calcium Paradox “. It will explain how D3 and K2 work together to safely manage calcium. Follow the advice…. take 100 mcg of K2 ( Mk7 version ) for every 2,000 IU’s of D3 and you will avoid any negative effects of high dosage of D3…. namely hypercalcemia and calcium depositing in soft tissues. At the same time, learn about all the other wonderful positive results that will accrue from taking the two vitamins ( plus get enough Vitamin A in your diet ) …… reverse atheroscleroisis….. make your teeth cavity proof…. prevent osteoporosis…. etc…..




Detta hittade jag på vitamindcouncil.org
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback