2012-12-02, 15:50
Medlem
Orkos avatar
Jag har bestämt mig för att ta mig i kragen och göra ett aktivt val för min premiepension. Är i 30-årsåldern nu och jag tänker att det som kommer vara den "stora grejen" fram tills dess att jag går i pension kommer att vara nanoteknologi, 3D-skrivare, genterapi och liknande cutting edge-teknologi.

Så, finns det några bra fonder för mina ändamål?
Citera
2012-12-02, 17:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp aktier i google till exempel och ha ett sparande på sidan om är min rekommendation.
Citera
2012-12-03, 00:47
Medlem
Orkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Köp aktier i google till exempel och ha ett sparande på sidan om är min rekommendation.

Jag vill vara så passiv som möjligt. Inga enskilda aktieköp således.
Citera
2012-12-03, 06:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Jag vill vara så passiv som möjligt. Inga enskilda aktieköp således.

Men du ska inte göra något! Aktien behåller du bara, annars är risken att blir du bara åksjuk. Att bero på aktier kan du ju köpa på dig några olika som du inte rör, för att få lite spridning och problemet är löst.

Ska du spara till pensionen spelar det ingen roll vad aktien står i idag. Jag förstår inte varför du tror att man måste sitta med fingret på säljknappen, bara för att man äger aktier.

Håller man sig till större och bra bolag, finns de förmodligen kvar även i framtiden. Där tror jag google är ett mycket bra köp i det längre perspektivet.
Citera
2012-12-03, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orko
Jag har bestämt mig för att ta mig i kragen och göra ett aktivt val för min premiepension. Är i 30-årsåldern nu och jag tänker att det som kommer vara den "stora grejen" fram tills dess att jag går i pension kommer att vara nanoteknologi, 3D-skrivare, genterapi och liknande cutting edge-teknologi.

Så, finns det några bra fonder för mina ändamål?

du ska nog inte räkna med att premiepensionen kommer att finnas kvar så många år. hela systemet är ett fiasko som mjölkar de blivande pensionärerna på pengar genom höga avgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in