Citat:
Ursprungligen postat av Erikandersson23
Vad har adblock med I&I och sex o gøra? Sen førstår jag inte hur du skulle vilja disskutera sex och invandring på fragbite, 90%procent av dom som ær aktiva ær mellan 10-15år. Hur mycket vettigt får man ut att konversera med såna? Aboslut kan det finnas vettiga 14-åringar, men dom hænger inte på fragbite.
Kan väl förklara min tes tydligare.
Om jag skulle vilja starta en tråd som handlar om invandrarbrottslighet (inkluderat med statistik) t.ex. så får jag prompt räkna med ban får Fragbite
Eller om jag om jag diskutera om ordet "negers" begynnelse, så kan jag räkna med en minst varning från dom p.g.a rasism.
Trots att jag har sakligt stöd att det ordet INTE är rasism i grund o botten..
Källa på att "90% av medlemmarna där är 10-15åringar där"

?
Själv kan jag bara spekulera, men visst, ska inte hymla med att det finns barn där överhuvudtaget.
Men då kan man ju vända frågan: Vad är det säger att det INTE finns barn här

?
Men när det kommer till att diskutera om politik (utan I&I), brott, relationer kan man faktiskt se seriösa debattörer som höjer en någorlunda debattklimat...
Bara min åsikt kring det.
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Varför ska du prompt diskutera det på ett spelforum?
Det är deras sida och dom väljer vilket innehåll som ska finnas - acceptera det eller diskutera någon annanstans.
Duger inte FB?
Utåt sätt så är Fragbite ett "spelforum", men tittar du på trådar som skapas så är inte direkt en överväldigad majoritet att det handlar om spel generellt..
Tja.. man som användare har ju faktiskt ett och annat att inflika med vad som bör läggas till/förändra forumet i sig.
Dom
lever i stort sätt på oss om man ska hårdra det på yttersta spets.
Visst duger FB, men nånstans måste man börja om man vill att kontroversiella ämnen i FB ska börja diskuteras
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Nej det är väl för helvete inte motsägelsefullt, kolla din mening igen, och tror du fortfarande att det är något motsägelsefullt i den så får du vända dig till din svenskalärare.
Att ha välgrundad fakta när man diskuterar politik plockar bort alla idioter som kommer med påståenden som "90% av alla som sitter i fängelse är invandrare!11!!"(AKA Sverigedemokrater).
Självklart är det motsägelsefullt.
Ta det här citatet som man stöter på längs ned vid ett varje trådstart där:
"Texten ovan är skriven av en användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texten är sanning."
Samt Fragbites egna regel om invandring:
"Diskussioner om invandring, invandrings- eller integrationspolitik är inte tillåtet.
"På grund av en allt för ung målgrupp som till stor del är lättpåverkad av propaganda och snabb att bilda en uppfattning utan att kritisera fakta och påståenden tillåter vi inte diskussion om invandrarpolitik i forumet."
Om man vill skapa en tråd där man tar fram källor/statistik på en viss problematik och att det är användarens angelägenhet ifall om min trådstart är falskt/äkta, så bemödar sig Fragbite med att ta bort tråden trots min saklighet.
Det går ju för tusan inte ihop
Sen så vet jag inte om du överdriver ifall "90% av dom som sitter i finkan är invandrare"
Däremot så finns det inläggar som kan lyfta fram källor från BRÅ, SCB att blattar är överrepresenterade inom brott..
OnT:
Varför ha ett forum på fragbite övht, för motiveringen till varför man inte ska få diskutera tabubelaga frågor skulle utesluta alla andra diskussioner också. Och eftersom det står i fragbites regler att trådar som postas måste vara diskussionsvänliga så går inte detta ihop.
Därför är det bra att man sätter på adblock för att minska fragbites intäkter så att dom ska börja ta på allvar angående att man ska kunna få prata om tabubelagda frågor.