Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-01, 14:21
  #1
Medlem
Vayus avatar
Jag har de senaste veckorna med djup oro sett hur mainstream-media har bedrivit en helt vidrig kampanj mot Sverigedemokraterna, ett parti som valts in i riksdagen av en del av landets medborgare och därför ska behandlas som ett helt vanligt parti. Att de skandaler som avslöjats har bearbetats och kommit till daga ser jag bara som positivt då personer som utför den sortens handlingar som påvisats inte har att göra i positioner där man bestämmer över andra människors liv. Detta hade varit okej om inte mainstreammedia, vidriga opportunister som dom är, hade påbörjat en enorm kampanj i rent syfte att motarbeta och dumförklara väljare (läs röstande Svenskar) i ett land som påstår sig vara fritt och med världens bästa yttrandefrihet.

Jag har sett citat från ledarsidor som har fått mig att sitta med öppen mun i avsky undrande om det kan vara sant det jag läser och med sorg i sinnet sett en helt onyanserad "debatt" i TV där endast en sida av åsiktsspektrumet har fått utrymme att uttrycka sina åsikter.

Detta ser jag trots att jag är relativt vänstervriden (vill helst inte placera mig i något fack) och inte röstat på SD hittills som ett stort hot mot oss, folket, och vill därför förespråka en kampanj där vi sätter åt propagandamaskinen där det känns och kan göra skillnad, i plånboken.

Jag föreslår att vi i samarbete gör en kartläggning av de företag som annonserar i de outlets som är en del av det här icke hållbara mediaklimat och system som vill bestämma åt oss vad vi ska tycka och känna och helt enkelt börjar bojkotta de produkter som de säljer. Det är inte svårare än så.

Är detta en god idé?

Finns det ett intresse hos Flashbacks läsare att delta i denna kampanj?

Vilka mediaoutlets ska ingå i granskningen?

Hur ska vi lägga upp kartläggningen?

Tänkte att vi kan ha denna tråd som bas för diskussion och redovisning av vilka företag och sedermera produkter som ska ingå i bojkotten. Kom även med förslag på förbättringar och konstruktiv kritik på den här idén. Detta är ingen tråd där vi knyter handen i fickan och ger uttryck för vårt missnöje utan en tråd där vi tar tillbaka makten och visar att det som händer inte är acceptabelt i Sverige år 2012. Kanske kan det här leda till verklig förändring, det gäller bara att vi är konsekventa i vårt handlande. Nu kör vi!
__________________
Senast redigerad av Vayu 2012-12-01 kl. 14:23.
2012-12-02, 21:00
  #2
Medlem
%s avatar
Det finns såklart redan en tråd om detta: https://www.flashback.org/t2010739
2012-12-03, 01:43
  #3
Medlem
Vayus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Det finns såklart redan en tråd om detta: https://www.flashback.org/t2010739

Kanon, ska läsa igenom den.
2015-11-03, 14:42
  #4
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Det finns såklart redan en tråd om detta: https://www.flashback.org/t2010739

Då kan vi fortsätta där.

/ Moderator
2015-11-06, 08:03
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Då kan vi fortsätta där.

/ Moderator
För de som funderar - så har tråden slagit samman med annan tråd - som alltså får den här adressen:
(FB) Varför läser du Expressen eller Aftonbladet? Eller: dags för en riktig mediabojkott?

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback