Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-09-28, 22:48
  #37
Moderator
Fear2bes avatar
Ämnen sammanfogade/Mod.
Citera
2014-09-29, 12:54
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerminalVelocity
Heh, två ljushuvud skall ge igen för finger efter bilbråk. Waddafukyoudoin... HAHA

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhe...rticle51886.ab

På riktigt? Jag har googlat och sökt, flashback, utanför...INGEN som reagerar på att gubbjäveln använde övervåld? Borde bli anmäld och stämd?

Sedan, är inte det klippet i USA? Borde inte det finnas lagar som gör att dessa ungdomar får miljarder av gubbjäveln med bilen?

*Blev riktigt jävla lack när jag såg skiten.
Citera
2016-03-17, 21:08
  #39
Medlem
Den enda prankkanal som jag gillar på YouTube är "JStuStudios", deras pranks är alltid harmlösa och fantasifulla på ett sätt som gör att alla kan skratta åt dem, inklusive de som blir "utsatta" för dem.
Kolla exempelvis deras videoklipp "Pretending To Talk To People" och "Awkward British Boys!!" så får ni en uppfattning om deras stil.
Citera
2016-08-29, 02:28
  #40
Medlem
Ferry31s avatar
Något i prankvärlden som blivit populärt den senaste tiden är prank reviews eller prank exposed. Handlar alltså om personer som grundligt granskar prankvideos och försöker hitta detaljer som avslöjar, eller i alla fall starkt indikerar att pranket är iscensatt, och de s.k "offren" bara är skådespelare. Det här är min favoritkanal som jag hittat: https://www.youtube.com/watch?v=4nh41y-UWuE

Det roliga med dessa kanaler är att de enbart existerar för att pranksters är sådana sorgliga losers som måste fejka pranken för att göra sevärda klipp. Samtidigt förstår jag dem, för det är ett vinnande koncept. Folk tenderar att prenumerera på skräpkanaler, medan personer som faktiskt är roliga, talangfulla och gör originella klipp har en betydligt färre följarskala.

Det är lite trist att säga, men pengarna som finns att hämta på youtube har nog gjort prankvärlden till vad den är. Samt såklart att publiken är naiva människor som tror på allt de ser. Men just att det finns bra pengar att tjäna gör ju att det lockar till sig massor av ormar som kommer ta till vilka knep som helst för att få framgång. Många av de stora är inte ens bra eller fyndiga. Förmodligen för att de inte har någon passioner eller något intresse av att pranka människor. Annars hade de ju kunnat ha lite tålamod och leta genuina reaktioner istället för att hyra in skådespelare som gör jobbet så mycket lättare. Det är därför jag gillar kanalerna som granskar. Visserligen existerar de enbart för fakepranksen och de vill såklart också tjäna pengar, men de är i alla fall ärliga. Fejka sina pranks är såklart inte det värsta man kan göra, men eftersom de utger pranksen för att vara äkta så är det kul att de avslöjas. Det skänker någon slags tillfredsställelse när en bluffare tas fram i ljuset.

Skulle vara så kul om prank reviewer gav sig på jockiboi, men det lär nog inte hända eftersom det är en svensk kanal. Dock är jag säker på att en majoritet av hans pranks är fake. Alla extrema pranks med speciella uppsättningar, som alltid sker på samma personer/personer och som alltid utförs perfekt är garanterat fake. Hade jag haft en sån där kanal och kunskapen om hur man letar och gör research så hade jag försökt gå igenom hans skit.
Citera
2016-08-29, 02:36
  #41
Medlem
Ferry31s avatar
Den enda kanalen jag numera håller på är BigDawsTV: https://www.youtube.com/user/BigDawsTv/videos

Hans klipp är orginella och fyndiga. Det jag gillar med honom är att han passar perfekt i rollen, något inte alla fakepranksters gör. Han är dessutom duktig på en del saker som han ofta använder i sina klipp.

Bäst av allt är att han fortfarande inte är avslöjad som fake och jag tror helt enkelt att det beror på att han är äkta.
Citera
2018-02-19, 21:59
  #42
Medlem
Jag säger bara JStuStudios, den kanalen är enormt bra.

Den här videon är en mina favoriter från den kanalen, där Colorado-killarna Andrew och Justin spelar ett par stereotypiska byggarbetare från New York som de tydligen har döpt till Vincent och Rodney och går runt och gör riktiga byggarbetare förvirrade osv:

https://www.youtube.com/watch?v=AfCi84O4cAU

"Stop hitting me with the hammer, man!"
Citera
2021-03-28, 00:14
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Den enda kanalen jag numera håller på är BigDawsTV: https://www.youtube.com/user/BigDawsTv/videos

Hans klipp är orginella och fyndiga. Det jag gillar med honom är att han passar perfekt i rollen, något inte alla fakepranksters gör. Han är dessutom duktig på en del saker som han ofta använder i sina klipp.

Bäst av allt är att han fortfarande inte är avslöjad som fake och jag tror helt enkelt att det beror på att han är äkta.
Steven Schapiro från The Daily Dropout jävligt rolig kille. Gjort en del med han från Big Daws TV
Citera
2021-03-28, 23:09
  #44
Medlem
CompressorVanes avatar
Dessa är några år på nacken men ändå lite roliga.

Trashcan full of water prank är rätt kul. Någon idiot lutar en soptunna full med vatten mot någons ytterdörr och ringer på.

"Steven 30 år" är rätt kul också.

Polarna hans bygger en strömförande låda med en högljudd larmanordning innuti.
Med hjälp av en teleskoplastare lyfter de upp lådan på hans balkong och drar på larmet.
Självklart tidigt på morgonen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback