Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Tunnhårig är han inte, han har tjock päls men den är utan spänst (den lägger sig inte ner om man drar mothårs), glanslös och ja.. Dålig kvalité. I mina kaninöron låter det som brist på något, men vad?
Hmm.. Det är vad jag förstår typ rått kött? Skulle slaktrester från ko funka att frysa in? Antar att hundarna och de andra katterna också skulle uppskatta det.
Vad det är brist på, det vet jag inte. Kan också vara så att kattmaten du köper innehåller spannmål eller kött som har för mycket antibiotika/annat skit i sig, och att skon klämmer kring någon sorts intolerans. Vita katter fäller som sagt i regel väldigt mycket, har själv en ljus katt. Men i ditt fall tycker jag nästan att det låter lite extremt...
Och ja, BARF innehåller rått kött:
The "BARF" diet, an acronym for Biologically Appropriate Raw Food or Bones And Raw Food was created by Billinghurst. The acronym was coined by Debra Tripp. A typical BARF diet is made up of 60-80% of raw meaty bones(RMB), that is bones with about 50% meat,[12](e.g. chicken neck, back and wings) and 20-40% of fruits and vegetables, offal, meat, eggs, or dairy foods.
Det gäller att se till att man inte ger fel saker (såsom fel ben till hundar, ect) och tillräckligt mycket av allt de behöver. Upplever dock att de djur jag känner som testat, mår mycket bättre på det. Är du intresserad finns det hur mycket information som helst på nätet.