Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-28, 12:16
  #1
Medlem
A-llusions avatar
Ser ingen direkt tråd om just FF3 för Android så skapar denna!

Har några frågor gällande FF3 om tex. Jobs.
Vilket är det bästa teamet att ha och satsa på overall?
Kan träna upp 2 klasser om det skulle vara så på varje karaktär eller mer
När jag började spela var jag ju freelancer men när jag fick möjlighet att ändra jobs blev partyt:
Warrior,Black mage,white mage och monk.
Men när jag fick tillfälligheten att ändra igen senare i spelet behöll jag min monk och white mage men resterande 2 fick bli knight och geomancer,har möjligheten till onionknight med men nu är det det här partyt jag kör...
Så vilken är eran bästa "jobs" på spelet? Vilka är bäst att levla när det kommer till jobs och lättast att döda mobs utan att bli skadad så mkt men ändå har hög dmg?

Vilka kör ni med?

Hoppas fler spelar detta grymt bra spel på android och hoppas på många svar och tips för övrigt kring spelet!
__________________
Senast redigerad av A-llusion 2012-11-28 kl. 12:19.
Citera
2012-11-28, 12:33
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
Jag klarade aldrig ut FF3, tyckte det blev ohyggligt jävla svårt på slutet. Men minns jag rätt så körde jag på Ninja, Dark Knight, Sage och Scholar då.. Bytte väl av emellanåt, så klart.
Kan ju lägga till att jag spelade det på DS, så om det inte är samma version till android är det ganska onödigt av mig att ens skriva i tråden.
__________________
Senast redigerad av krigsbarn 2012-11-28 kl. 12:35.
Citera
2012-11-28, 12:59
  #3
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Jag klarade aldrig ut FF3, tyckte det blev ohyggligt jävla svårt på slutet. Men minns jag rätt så körde jag på Ninja, Dark Knight, Sage och Scholar då.. Bytte väl av emellanåt, så klart.
Kan ju lägga till att jag spelade det på DS, så om det inte är samma version till android är det ganska onödigt av mig att ens skriva i tråden.

Det är i princip samma tror jag fast kanske svårighetsgraden är ändrad eller priser i shoppar el. likn.
Ninja skall vara bra har jag hört,Dark knight med skall vara ett bra alternativ även sage men är det bättre att fortsätta med min black mage istället för geomancer tills dess att sage blir tillgängligt? (Om det nu är en likn. black mage)
Känns onödigt att levla upp en för att sen levla upp för 3:e gången...

Tror inte det är större skillnader på orginalet/DS/Iphone/Android.
Citera
2012-11-28, 13:32
  #4
Medlem
Jag har spelat med white och black mage samt monk och dark knight. Jag spöade sista bossen med nöd och näppe, det gick åt en hel del elixir. Gubbarna är ca. Level 50.
Citera
2012-11-28, 17:30
  #5
Medlem
A-llusions avatar
Man får ju besluts ångest haha....Vet inte vad jag skall välja...Nåväl det blir nog bra

BTW kan man köpa elixir någonstans?
Jobbigt när MP:n tar slut...
Citera
2012-11-28, 19:16
  #6
Medlem
Elixir kan man endast hitta i skattkistor men om man inte använder dem i onödan så bör du ha ett gäng som räcker gott och väl i slutet.
__________________
Senast redigerad av itanimulli.0.3 2012-11-28 kl. 19:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback