Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-08, 14:39
  #37
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Tjena, hur ser det ut idag? Kan man softmodda & finns det någon bra guide att använda sig av?

https://wiiu.hacks.guide/get-started

Följ anvisningarna i guiden.

Jag använder ett mycket förträffligt program som heter Wii U USB Helper, vilket låter mig ladda ner spel, DLC:s och uppdateringar som läggs över på ett SD-kort. Därefter kan jag skriva över innehållet på USB-minnet som hela tiden är anslutet till Wii U-enheten. Programmet är rena drömmen då det har ett mycket häftigt användargränssnitt och en riktigt fet katalog.

Följ guiden hur som helst, resten får du googla.
Citera
2018-06-23, 17:02
  #38
Medlem
Köpte ett beg wii (klassiska gamla vit, inte det nya wii u) som skulle vara softmodat och jag kan spela backup på skivor. Läst om homebrew men har inte det i min meny. Vad är det då för soft mod? Kan jag spela från usb och hårddisk kopplat till wii?

Hur får jag reda på vilken mod jag har eftersom jag kan spela från backupskivor? Alla guider jag läst ingår det att installera homebrew men jag kan inte hitta det på min wii.

Behöver jag göra ngt?
__________________
Senast redigerad av help 2018-06-23 kl. 17:17.
Citera
2018-07-18, 16:58
  #39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
https://wiiu.hacks.guide/get-started

Följ anvisningarna i guiden.

Jag använder ett mycket förträffligt program som heter Wii U USB Helper, vilket låter mig ladda ner spel, DLC:s och uppdateringar som läggs över på ett SD-kort. Därefter kan jag skriva över innehållet på USB-minnet som hela tiden är anslutet till Wii U-enheten. Programmet är rena drömmen då det har ett mycket häftigt användargränssnitt och en riktigt fet katalog.

Följ guiden hur som helst, resten får du googla.
Har du följt denna scen nått?
Undrar då om folk har svårt och installera detta och/eller få det att fungera?

Och om man vill återställa med kopian man la på USB, lägger man då bara över allt direkt, eller är det en massa arbete där?
Citera
2018-12-30, 12:47
  #40
Medlem
sk33s avatar
Wii u usb helper verkar inte funka längre, finns det bra alternativ för att fixa spel till wii u?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback