Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-23, 16:23
  #25
Medlem
klybans avatar
Att det tagit såpass lång tid, från knäcka det och till släppa det.
Säger mig att de har haft en del problem som dykt upp.
Och frågan är om inte risken om det släpps, att Nintendo har nått upp i rockärmen som förstör allt.
Normalt brukar ju såna här saker gå snabbt som faan.
Citera
2014-07-26, 13:47
  #26
Medlem
Förvirrad av allt detta men hade tänkt köpa ett Wii U vill jag kunna softmodda och ladda ner spel som Mario kart 8 och New Super Mario Bros U och nya zelda när det kommer ut. Vad jag förstår är det inte möjligt just nu?

Men om jag köper Wii U kan jag softmoda så jag kan spela gamla Wii spel iallafall?

Tack i förhand!
Citera
2014-07-27, 20:08
  #27
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanikSlagen
Förvirrad av allt detta men hade tänkt köpa ett Wii U vill jag kunna softmodda och ladda ner spel som Mario kart 8 och New Super Mario Bros U och nya zelda när det kommer ut. Vad jag förstår är det inte möjligt just nu?

Men om jag köper Wii U kan jag softmoda så jag kan spela gamla Wii spel iallafall?

Tack i förhand!
Nej, WiiU går i nuläget inte att softmodda, fast Wii-delen kan gå, beror på vilken firmware din WiiU kommer med. De har blockerat möjligheten till softmod i de senaste versionerna.
Citera
2014-10-20, 15:44
  #28
Medlem
Har tänkt mig att köpa ett Wii U nu efter löningen men har dålig koll på hur långt dom har kommit med chippningen.

Är det fortfarande bara Wii spel man kan bräna/ladda från usb eller har dom fixat så att det går med Wii U spel också?
Citera
2014-10-20, 21:48
  #29
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleqz
Har tänkt mig att köpa ett Wii U nu efter löningen men har dålig koll på hur långt dom har kommit med chippningen.

Är det fortfarande bara Wii spel man kan bräna/ladda från usb eller har dom fixat så att det går med Wii U spel också?
Bara Wii än så länge.
Citera
2015-09-29, 23:35
  #30
Medlem
musttomtes avatar
Vart hittar men en bra guide till homebrew och så vidare ?
Citera
2015-10-05, 19:22
  #31
Medlem
noremlacs avatar
Loadiine, första backup loadern för Wii U.
Kan starta backups från SD-kort.
Nackdelen är att det krävs systemversion 5.3.2, samt Super Smash Bros Wii U för att fungera, men det är ju ett framsteg.

http://wololo.net/2015/10/02/loadiin...ii-u-released/
Citera
2015-10-05, 19:26
  #32
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vart hittar men en bra guide till homebrew och så vidare ?
Om det är homebrew till just Wii U du söker, så är det rätt dött i nuläget.
Men håll koll på http://wiiubrew.org/wiki/Main_Page

eller: GBAtemp, där finns det ett flertal trådar/länkar i ämnet.
Citera
2016-04-19, 12:41
  #33
Medlem
Nordinhos avatar
Är det fortfarande dött på backupspels-fronten?
Citera
2016-07-05, 10:16
  #34
Medlem
något nytt?
Citera
2017-02-13, 22:22
  #35
Medlem
Konsolen är påväg mot sitt slut och man har inte lyckats med något än?
Citera
2018-05-08, 11:35
  #36
Medlem
kastad420s avatar
Tjena, hur ser det ut idag? Kan man softmodda & finns det någon bra guide att använda sig av?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback