• 1
  • 2
2005-04-19, 13:57
Medlem
Vad använder ni eller vad skulle ni klassa som förförar dryck?
Kompletera gärna med recept ifall ni vill.

Personligen ser jag helst att en tjej överaskar mig med skaldjur och en god champagne men har inte mött något utav det kvinnlga könet som kan uppskatta champagnen så när jag själv ska bjuda så kräfter/musslor/räkor och ett gott vitt vin typ, Petite Chablis.
Citera
2005-04-19, 14:10
Medlem
Roger Pontares avatar
Champagne skulle jag tro, det har klass! Eller ett chablis vin som du själv föreslår är nog inte heller fel.
Citera
2005-04-19, 16:44
Medlem
Deannas avatar
whisky.. jag brukade (innan jag fann mannen i mitt liv) förföra killar genom att dricka whisky och berätta om whiskyns historia. Har aldrig haft något bättre förförarknep..

Tycker att champange är otroligt överskattat. Champange/vitt vin och skaldjur, nej tack! Älskar ioförsig skaldjur, men det är en sådan klyscha att jag skulle dumpa killen direkt!
Våga vara lite udda, det faller kvinnor för!
Citera
2005-04-19, 17:01
Medlem
Klyschigt eller inte. En dam som inte gillar skaldjur och vitt vin är inget att ha. : )
Chablis är ett komplext vin som kan vara svårt att upskatta. Prova en kyld Riesling. Kan öppna alla dörrar.....
Citera
2005-04-19, 17:13
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
whisky.. jag brukade (innan jag fann mannen i mitt liv) förföra killar genom att dricka whisky och berätta om whiskyns historia. Har aldrig haft något bättre förförarknep..

Vadå förförarknep? Du är tjej och du sitter med en kille och dricker sprit - vad behöver du för knep egentligen? Du hade förmodligen kunnat prata om knypplingens historia och utbredning i Västerbotten och det hade gått lika bra.
Citera
2005-04-19, 17:17
Medlem
MataGringoss avatar
GHB blandat med vodka. JAg lovar att hon kommer att bli förförd...
Citera
2005-04-19, 17:31
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna

Tycker att champange är otroligt överskattat. Champange/vitt vin och skaldjur, nej tack! Älskar ioförsig skaldjur, men det är en sådan klyscha att jag skulle dumpa killen direkt!
Våga vara lite udda, det faller kvinnor för!

Förföra män med whiskey?!

Det var det sista jag skulle falla för. En kvinna som dricker whiskey är en direkt fara för mina flaskor, kvinnor ska INTE dricka whiskey, de ska se på en med förakt när man pratar whiskey och de ska framförallt inte röra MIN whiskey!

Förför med något du själv inte gillar, tjejer brukar gilla sådant...
Citera
2005-04-19, 20:34
Medlem
Häll i cola i ett glas och kasta i några roppar.
Färdig att serveras.
Citera
2005-04-19, 21:00
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed

Det var det sista jag skulle falla för. En kvinna som dricker whiskey är en direkt fara för mina flaskor, kvinnor ska INTE dricka whiskey, de ska se på en med förakt när man pratar whiskey och de ska framförallt inte röra MIN whiskey!

Huvet på spiken Ed!!!

Den enda whisky jag fått i min fru är Ardbeg 1975 all annan virre jag bjudit på har enligt henne smakat själve faen. Men Ardbegen fick hon långt efter att jag säkrat henne

Kanske därför du och jag kunnat bjuda tilltänkta "offer" på La Salle
Citera
2005-04-20, 02:58
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed

Jag älskar whisky! Fast det är klart, inkräktar jag på din egna sprit så förstår jag.

Varför skulle jag dricka något jag inte gillar?
Citera
2005-04-20, 03:05
Medlem
Bråkmakarns avatar
Hittils har det funkat bra med öl och vin, faktiskt.
Ändra inte ett vinnande lag.
Citera
2005-04-22, 04:36
Medlem
Fernet Branca, säg den kvinna som inte blir till sig om man bjuder på en sexa av denna gudadryck!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in