Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-12-01, 10:25
  #25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLucas
Angående industriell ekonomis existens utomlands verkar du ju i det här fallet bara chansa utan att ha en aning. Testa exempelvis att kika runt ett par sekunder på respektive universitets hemsida och återkom.
Ok, hade tydligen fel om Stanford. Resten stämmer dock. Jag avser bachelor+master i ämnet industrial management och inget annat (inga tveksamma ekonomhybrider).
Citera
2012-12-04, 21:12
  #26
Medlem
Tinkerers avatar
Kul med alla varianter på Civilingenjör, påminner om en gammal Lorry episod där de käftade om huruvida det var Citler eller Kitler som var boven under andra världskriget.

Vänta lite skall bara rota runt lite..... här är det ju, mitt gamla KTH diplom:
"Degree of Master of Science in Engineering from the School of Computer Science and Technology" = D-linjen KTH.

Men om de verkligen skulle vilja se ditt Svenska Civilingenjörs betyg (men det vill de inte) så bör det vara certifierat av ett Foreign Credential Evaluation företag.

De flesta svenskar som jag känner i USA träffade en amerikansk medborgare under tiden som utbytesstudenter under Highschool eller College tiden som de senare gifte sig med. Annars är bästa oddset att komma till USA och jobba genom ett Svenskt företag eller vinna på gröna-kort lotteriet.
Citera
2013-02-10, 11:50
  #27
Avstängd
phankes avatar
Hej,

Ser att trådet dött ut egentligen, men jag pluggar på samhällsbyggnadsprogrammet och har gift mig med en amerikanska. Är det någon som vet exakt hur det funkar med licensieringen för att få arbete som civil engineer i usa. Sett att skolan måste vara ABET ackrediterad vilket ingen skola i Sverige är i dagsläget...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback