Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-18, 13:58
  #1
Medlem
Om ni har läst den här tråden
Så vet ni att min dator har lagt av, nu såg jag en annons på Tradera på en
HDD med 20 gig, Windows 2000 instalerat och då undrar jag om det kan vara värt att köpa den.
Är det svårt att instalera ny HDD med kablar och sån´t ?

Annonsen: http://www.tradera.com/auction/Datat...r/aid_12928206
Citera
2005-04-18, 14:53
  #2
Medlem
Om jag tror att du kommer att måsta installera om Windows 2k så att det finns på hårdisken från början är inte så stor skilnad. du har väll säkert kvar cden till din gamla datorns operativ system?

iofs ligger ju windows på en gömd partition men eftersom du säkert inte har samma moderkort som personen som släger har så är det stor risk att det inte börjar funka.

så mitt råd är att köpa en ny hdd och att ha en lite dator kunnig kompis att komma över och hjälpa dej med att installera windows (om du nu inte gör det själv såklart)

att installera en hdd är derimot inte svårt finns bara ett ställe ditt kablarna passar och om du kan se hur dom sitter på den gamla är det ännu enklare. men om du har 2 enheter kopplade på samma ide kabbel är det viktigt att båda inte är på master/slave, utan på olika
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback