Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-03, 12:19
  #25
Medlem
Kineser är rätt så likgiltiga! Hade en kinesisk kille i min närhet förut. Vad jag än sade, så svarade han: "Haha! Skit i DEEET nu "
Trots att jag sa att jag inte tyckte om att han sa det, så fortsatte han på samma spår efter några dagar igen.

Hans ansikte var nog okej, men hans huvud hade en konstig form och var täckt med tussar där det ömsom var hår, ömsom kalt. Såg ju skitfånigt ut.

Men han var å andra sidan väldigt generös. Ville bjuda på bio, mat, ja allting. Han kastade pengar på mig (bildligt).
__________________
Senast redigerad av Cherrybeat 2017-11-03 kl. 12:22.
Citera
2017-11-03, 12:23
  #26
Medlem
Carl Serungs avatar
Gula araber. Jävla löske är vad det är.
Citera
2017-11-03, 14:40
  #27
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Starkt folk, arbetssamma, intelligenta, filosofiska.
Citera
2017-12-20, 15:43
  #28
Medlem
Familjeorienterade, barn visar respekt och uppskattning för sina föräldrar som i sin tur satsar på sina barn, de orsakar sällan problem och bråk.
Väl värt att komma ihåg att om svenskar har far- och morföräldrar som kan berätta om när Sverige hade ransonering så har dagens vuxna kineser mor och farföräldrar som kan berätta om när folk dog av hunger eller blev brutalt mördade av japaner.
Citera
2017-12-20, 18:56
  #29
Medlem
orolfstolles avatar
Är det någon som någonsin sett en kines på soc eller arbetsförmedlingen? Eller en kinarestaurang som gått i konkurs? De verkar kunna vända på slantarna in absurdum (eller också behöver de inte göra det pga "sidoinkomster"). Känner till några kinarestauranger med taskigt affärsläge som ALDRIG har några matgäster, och ändå finns de kvar årtionde efter årtionde. Pengatvätt? Oavsett det så har jag aldrig haft problem med kineser, de verkar ha ett eget, ganska slutet samhälle.
Citera
2017-12-20, 18:59
  #30
Medlem
De ända kineser jag har träffat har varit adopterade och bor i Sverige och de har väl varit helt okej, inget jag tänkt på. Men attraktiva är dem då inte.
Citera
2017-12-21, 12:49
  #31
Medlem
PiusXIIIs avatar
Är de inte rasistiska?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback