Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-21, 18:11
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demuynck
Tror du har missuppfattat ganska grovt.

Menar, om jag ute på stan, får ett slag på mina tänder/käke när jag har tandskydd inne, hur mycket hjälper det då?


men människa!
tror du att det finns någon som går runt på stan med tandskydd?
varför skulle man göra en sån sak?
Citera
2005-04-21, 19:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Exakt hur skulle tandskydd skydda dina känsliga käkleder ? Dubbla eller ej.

när man biter ihop är käken stabilare mot slag. tandskyddet hjälper föga käklederna om man inte biter ihop. de är dubbla ger underkäken större stöd.

och en annan sak, det är inte bra att bita ihop för mycket. det kallas tandpressning tror jag, och det sliter på käklederna. men har man en bettskena eller tandskydd så kan man bita ihop utan att det sliter på lederna.
Citera
2005-04-21, 19:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickname
Vill du så gärna ha ett dubbla tandskydd så kan du beställa ett på www.kvib.com
De flesta jag frågat som använder sådant tycker det är klumpigt och det är svårt att andas med dom.

tack. menade du denna?

http://www.kvib.com/_data/p_0/120.phtml

den ser ju inte direkt trevlig ut att ha i munnen. har du sett dom jag hade på min länk?

eller denna
http://www.karate.com/martial_arts/2717.html
Citera
2005-04-23, 11:54
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peja
tack. menade du denna?

http://www.kvib.com/_data/p_0/120.phtml

den ser ju inte direkt trevlig ut att ha i munnen. har du sett dom jag hade på min länk?

eller denna
http://www.karate.com/martial_arts/2717.html


inget fel på den heller säkert.
Om det är för att du har öm käke så tror jag att du skulle satsa på att träna upp den istället. Ta ett tandskygg, fäst ett snöre i det, sedan vikter i snöret, cirka 5 kilo, sedan står du upp och gör ganska långa reps.
Citera
2005-04-24, 00:14
  #17
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickname
men människa!
tror du att det finns någon som går runt på stan med tandskydd?
varför skulle man göra en sån sak?


För man vet att man har folk efter sig, för man vet att man kan hamna i en situation man vet att man inte kan ta sig ur utan att slåss,för man vet att det kostar pengar, smärta och tid att fixa ordning ett par framtänder som är sönderslagna.

Ta och svara på frågan istället om du vet, har aldrig fått en smäll med tandskyddet inne så är också intresserad av hur mycket det hjälper mot en knytenhand som kommer farande rakt frammifrån, sitter tänderna på plats efter smällen eller ? -med tandskydd i som sagt och från en normalstark person som inte tränat någon kampsport-
Citera
2005-04-24, 20:25
  #18
Medlem
___olof, tack kompis! Precis vad jag menade...
Inte så att jag skulle glida rundor med tandskydd mitt på ljusa dagen.

Vad rekommenderas av dubbelt och enkelt tandskydd?
Citera
2005-05-02, 09:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
För man vet att man har folk efter sig, för man vet att man kan hamna i en situation man vet att man inte kan ta sig ur utan att slåss,för man vet att det kostar pengar, smärta och tid att fixa ordning ett par framtänder som är sönderslagna.

Ta och svara på frågan istället om du vet, har aldrig fått en smäll med tandskyddet inne så är också intresserad av hur mycket det hjälper mot en knytenhand som kommer farande rakt frammifrån, sitter tänderna på plats efter smällen eller ? -med tandskydd i som sagt och från en normalstark person som inte tränat någon kampsport-


Haha, tja, om du går in och köper ett tandskydd på närmaste Budo & Fitness och tänker använda det på stan så är nog ett svart tandskydd bäst. Framförallt då men ser helt mongo ut med ett sådant skydd i munnen och det är djävligt svårt att prata med det. Kostar 35 kr

Tänderna sitter på plats när du får en smäll i ansiktet, kan dock inte garantera att de gör det i alla lägen. Jag har sett folk som blivit sparkade i ansiktet på plan och folk som fått fina knytnävslag i ansiktet ( har själv gett några och tagit några) men inte sett någon som tappat en tand. JÄven sett att vissa hockeylirare brukar spela med tandskydd och en puck håller högre hastighet än en näve så det fyller nog en funktion ska du se.
Citera
2005-05-04, 10:20
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
För man vet att man har folk efter sig, för man vet att man kan hamna i en situation man vet att man inte kan ta sig ur utan att slåss,för man vet att det kostar pengar, smärta och tid att fixa ordning ett par framtänder som är sönderslagna.

Ta och svara på frågan istället om du vet, har aldrig fått en smäll med tandskyddet inne så är också intresserad av hur mycket det hjälper mot en knytenhand som kommer farande rakt frammifrån, sitter tänderna på plats efter smällen eller ? -med tandskydd i som sagt och från en normalstark person som inte tränat någon kampsport-



Rätt o slätt, spela teve spel eller något istället.
Citera
2005-05-04, 23:49
  #21
Medlem
nickname, du inhyser en alldeles utmärkt argumentationsteknik. Fast det beror väl på att du precis 16 år är fyllda...
Citera
2005-05-05, 20:13
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demuynck
nickname, du inhyser en alldeles utmärkt argumentationsteknik. Fast det beror väl på att du precis 16 år är fyllda...



Var vill du komma?
Citera
2018-06-05, 21:50
  #23
Medlem
köpte ett dubbel tandskydd av nordic fighter, ska man koka dom?
Citera
2018-06-05, 22:41
  #24
Medlem
Pocarisweats avatar
Vet att det fanns i Sverige för ett ptja 15-år sedan? Hade en vän som tränar Muay Thai och han snackade om hur jävla bra dessa skulle vara för att absorbera smällar, inte bara för att skydda käken men för att få mer stabilitet kring hela den delen av huvudet. Så visst går det nog att få tag på.

På frågan om man ska koka dessa så är svaret: JA. Precis som med ett "vanligt" tandskydd så kokar du det och formar det efter din egen tanduppsättning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback