• 1
  • 2
2012-11-21, 20:45
Medlem
Elashbacks avatar
Hittade ingen tråd om detta trots att feministhäxornas rabiata gläfsande varit oundvikligt.
Tonio Borg är alltså Maltas utrikesminister och kommer att bli hälsokomissionär i EU. En väldigt passande titel då Borg, till statsfeminismens förtret är mot abort , HBT-pack , negativ till skilsmässor och har utvisat negrer från sin ö , med andra ord är han de ballar det svenska etablissemanget kapade av för år sedan.
Citat:
- Vi från folkpartiets sida har gjort klart att Tonio Borgs politik är helt motsatt vad vi står för. Jag tycker att han har avskyvärda åsikter i de här frågorna, men det har funnits och finns personer som har liknande politiska åsikter och hittills har de inte kunnat påverka frågor som rör fri abort och homosexuellas rättigheter, till exempel. Det tror jag inte heller Borg kommer att kunna göra om han blir kommissionär. Det kommer finnas många vakthundar, säger Birgitta Ohlsson.
Hundar, ja, sannerligen.

Vad tycker fb om Tonio Borg? Är han en uppfriskande vind i det annars så ruttna EU-projektet?
Senast redigerad av Elashback 2012-11-21 kl. 20:53.
Citera
2012-11-21, 22:25
Medlem
lundagrens avatar
Kevin borg som vann idol, är dom släkt typ eller är borg vanligt på malta?
Citera
2012-11-21, 23:41
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Kevin borg som vann idol, är dom släkt typ eller är borg vanligt på malta?
Det är vanligt på Malta.
Citera
2012-11-21, 23:43
Medlem
MonsieurLaMorts avatar
Bara det faktum att han är katolik och därmed per automatik schizofren är skäl nog för mig att hata honom. Att han dessutom inte har mer vett att hålla sin fördummande tro utanför politiken än mullorna i Iran gör inte precis saken bättre. Inte ens den gamle gode Ceausescu i sin krafts dagar hade varit sämre.

Utöver ovanstående har jag ingenting emot honom.
Citera
2012-11-22, 14:03
Medlem
Oriamendis avatar
Inte nog med att Tonio Borg är en, i modernismens tidevarv, frisk fläkt som representerar det traditionella Europa. Han har också genom sin blotta närvaro bevisat EU:s svaghet. Nämligen den att liberaltotalitärernas tal om öppenhet och liknande floskler ebbar ut i samma stund som en meningsmotståndare gör entré. Givetvis är det fel att abortfrågor bestäms ifrån Bryssel, på samma sätt som att det är fel att någon politisk fråga överhuvudtaget bestäms ifrån Bryssel. Om vi ska ha något EU (jag tycker inte det) så ska det i sådana fall vara ett EU där man försöker knyta närmare kontakter med övriga Europa, inte att omvandla Europa till en centralistisk de facto stat där alltmer bestäms av en skattebefriad, byråkratisk elit. När "Vi gillar olika"-tidningens ledarskribenter kallar Malta för ett "grotthål" känns inte idén om ett samarbetande Europa särskilt aktuell. Dags att tänka om.
Citera
2012-11-22, 14:21
Medlem
Hur är en böghatande abortmotståndare en friskfläkt?
Låter som en idiot...
Citera
2012-11-22, 14:28
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Hur är en böghatande abortmotståndare en friskfläkt?
Låter som en idiot...

Jag skrev ju det. Han är en representant för det traditionella Europa, med dess traditionella, naturlagsbundna idéer. Just den sorts idéer som post-1945 generationen "hatar".
Citera
2012-11-22, 23:49
Medlem
WERYs avatar
Så länge han inte får bestämma över aborten i Sverige så är det lugnt. Sen får han gärna minska på invandringen till hela Europa så att proportionerna i populationen blir korrekta
Citera
2012-11-30, 17:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Tonio Borg är en typ av människa som jag absolut inte har något till övers för. Nu har jag inte läst in mig på fjanten, men jag antar att han är höger. En sådan där som påstår sig tycka att alla ska få bestämma över sina egna liv samtidigt som de föreslår en massa begränsande lagar grundade på förlegad moral. Jag tycker alltså inte om honom, men det finns säkert andra som gör det och de ska då rösta på honom som kommissionär. Det är ju så det ska gå till. Majoriteten röstar fram den som anses bäst lämpad, eller det var iallafall så jag trodde att det skulle gå till.
Men när den gode hycklaren Tonio Borg insåg att hans åsikter inte var så gångbara så lovade Tonio helt enkelt att strunta i alla sina egna åsikter, och fullständigt sälja ut alla sina egna övertygelser. Han lovade att i händelse av att bli vald helt hänge sig åt EU's då rådande åsikt i olika frågor. Varför ska man överhuvudtaget välja en kommessionär som lovar att bli en kappvändande vindflöjel? Vore det inte billigare att då bara anställa en vanlig admenistratör ?
Citera
2012-11-30, 23:27
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tonio Borg är en typ av människa som jag absolut inte har något till övers för. Nu har jag inte läst in mig på fjanten, men jag antar att han är höger. En sådan där som påstår sig tycka att alla ska få bestämma över sina egna liv samtidigt som de föreslår en massa begränsande lagar grundade på förlegad moral. Jag tycker alltså inte om honom, men det finns säkert andra som gör det och de ska då rösta på honom som kommissionär. Det är ju så det ska gå till. Majoriteten röstar fram den som anses bäst lämpad, eller det var iallafall så jag trodde att det skulle gå till.
Men när den gode hycklaren Tonio Borg insåg att hans åsikter inte var så gångbara så lovade Tonio helt enkelt att strunta i alla sina egna åsikter, och fullständigt sälja ut alla sina egna övertygelser. Han lovade att i händelse av att bli vald helt hänge sig åt EU's då rådande åsikt i olika frågor. Varför ska man överhuvudtaget välja en kommessionär som lovar att bli en kappvändande vindflöjel? Vore det inte billigare att då bara anställa en vanlig admenistratör ?
Du behöver nog inte ens fundera på alternativa kostnader. Borg ljuger givetvis så det bara stänker om det, eftersom hans jobb är professionell lögnare. Kommissionen vet givetvis att han ljuger, men de jobbar i samma bransch. Borg kommer givetvis göra som alla andra EU-politiker gör, fjäska uppåt och öka sitt inflytande och utöva korruption på fritiden.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2012-11-30 kl. 23:32.
Citera
2012-12-02, 01:27
Medlem
Eftersom EU är ett tragikomisk plyschliberal sekt så välkomnar jag Borg. Han har uppenbarligen trollat loss en stor del av EU-paket för att han står upp för moralfrågor. Dock har jag ingen större kunskap om hans bakgrund som politiker men jag misstänker att han är lika korrupt som resten av EU-politikerna; det verkar vara ett kriterium för att få en tjänst i maktens korridorer.

Men, men, han förtjänar en eloge för att han retar gallfeber på vänsterpöbeln runt om i Europa i synnerhet i Bryssel.
Citera
2012-12-02, 10:15
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Eftersom EU är ett tragikomisk plyschliberal sekt så välkomnar jag Borg. Han har uppenbarligen trollat loss en stor del av EU-paket för att han står upp för moralfrågor. Dock har jag ingen större kunskap om hans bakgrund som politiker men jag misstänker att han är lika korrupt som resten av EU-politikerna; det verkar vara ett kriterium för att få en tjänst i maktens korridorer.

Men, men, han förtjänar en eloge för att han retar gallfeber på vänsterpöbeln runt om i Europa i synnerhet i Bryssel.
Man behöver inte vara vänster för att tycka en homofob, abortmotståndare och framförallt desillusionerad katolik från korruptionshålet Malta är en bra representant för EU:s folk. Malta, öjäveln som har som "tradition" att nöjesskjuta bort hela Europas bestånd av flyttfåglar och sedan låtsas som det regnar.

Men att man alltså sätter en - misstänkt kondomhatande - katolik som hälsominister, vad i helvete? Vem blir nästa hälsominister? En djupt troende från Livets Ord som förbjuder blodstransfusioner?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2012-12-02 kl. 10:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in