Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-24, 16:58
  #13
Medlem
lirareflashbacks avatar
du är mycket svag TS...mycket svag.
vi kommer att fortsätta lägga ut budskap till dig.
snart sker det...
Citera
2012-11-24, 17:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
du är mycket svag TS...mycket svag.
vi kommer att fortsätta lägga ut budskap till dig.
snart sker det...

Nej, men allvarligt talat. Jag vet att det var ett diskret hot som de smög in i Svd. Om de kommer verkställa det, kan jag inte svara på. Men det är nog något jag får förbereda mig mentalt för. Eftersom jag inte har någon realistisk chans att skydda mig mot sådant.

Visst är det tråkigt, alltihop. Tråkigt att världen och människor inte är annorlunda. Tråkigt att det som anses vara utveckling är det motsatta.

Och tråkigt att bli hotad och förmodligen dödad för att man skriver på flashback.
__________________
Senast redigerad av Snart.Snart 2012-11-24 kl. 17:27.
Citera
2012-11-24, 18:23
  #15
Medlem
Har du någon vän du kan umgås med?
Citera
2012-11-24, 20:02
  #16
Medlem
alecxzis avatar
Du har skrivit en hel del vettiga inlägg. Men jag tror att du är ANINGEN paranoid om jag ska lägga korten på bordet och vara helt ärlig.
Citera
2012-11-24, 20:42
  #17
Medlem
Jag är inte överdrivet paranoid. Jag förstår vilken sorts hjärnskadade och sinnessjuka människor det finns i samhällstoppen. Och jag vet att det var ett diskret hot riktat mot mig.
__________________
Senast redigerad av Snart.Snart 2012-11-24 kl. 21:06.
Citera
2012-11-26, 22:46
  #18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snart.Snart
Jag är inte överdrivet paranoid. Jag förstår vilken sorts hjärnskadade och sinnessjuka människor det finns i samhällstoppen. Och jag vet att det var ett diskret hot riktat mot mig.
Nu är det ju inte SvD som har hittat på detta utan det är en mångårig studie utförd av Karolinska institutet i samarbete med spanska forskare. Läs mer om detta på http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=1...sv&newsdep=130 eller den kompletta studien på: http://www.bmj.com/content/345/bmj.e7279

Ser du några felaktigheter som får dig att misstänka att det är en konspiration och inte bara resultatet av en medicinsk kohortstudie?

Fynden är knappast extrema. De visade att den svagaste percentilen bland män runt 18 år (grepp- och bensträckningsstyrka) löpte större risk (från tiotalet procent till mer än dubblerad) att dö av hjärt- kärlsjukdom eller självmord eller drabbas av depression jämfört med sina normalstarka kompisar, allt utvärderat efter en 24-årig uppföljning efter mönstringen. Är det konstigt? I samma studie kom man även fram till att lågt BMI och lågt blodtryck (lågt i betydelsen inte högt i alla fall) är bra.

Är man extremt klen så rör man sig troligen för lite och det vet väl varenda barnrumpa att motion är bra på alla möjliga sätt. För cancer spelade dock inte styrkan någon roll.

Så, kan vi säga som så att det här var ingen konspiration det heller men däremot har tråden visat att tankesvaga män löper högre risk att starta korkade trådar?
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2012-11-26 kl. 23:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback