Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-21, 14:04
  #1
Medlem
paandas avatar
Hej allihopa!


Jag har ätit Provera i 10 dagar nu. Är jag tvungen att börja med p-piller?
Citera
2012-11-21, 17:33
  #2
Medlem
paandas avatar
Någon som vet? :/
Citera
2012-11-21, 23:43
  #3
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är väl ett p-piller?
Citera
2012-11-22, 09:27
  #4
Medlem
paandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är väl ett p-piller?

Hormoner typ..
Citera
2012-11-22, 13:14
  #5
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Varför har du fått det utskrivet? Om du har full dos så är provera ett fullgott preventivmedel, men du måste nog kolla med din läkare.
Citera
2012-11-22, 13:38
  #6
Medlem
paandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Varför har du fått det utskrivet? Om du har full dos så är provera ett fullgott preventivmedel, men du måste nog kolla med din läkare.

Jag fick det för att jag ska äta dom i 10 dagar, sen skulle jag börja med p-piller. För att få allt regelbundet och så.. För dem läkarna jag pratat med sa det att jag måste ta provera först.. Så ja..
Citera
2012-11-22, 13:54
  #7
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
paanda skrev: Jag har ätit Provera i 10 dagar nu. Är jag tvungen att börja med p-piller?

Svar:
Citat:
Paanda skrev lite senare: Jag fick det för att jag ska äta dom i 10 dagar, sen skulle jag börja med p-piller.

Ingen tvingar dig, vill du ha ett preventivmedel eller inte?
Citera
2016-07-28, 23:17
  #8
Medlem
Lånar denna tråd. Jag äter just nu Provera 10 mg 1 gång om dagen för att på så vis förskjuta min mens. Tog första tabletten igår kväll. Min undran - under biverkningar står bl a viktökning och vätskeansamling i kroppen, kan dessa biverkningar komma snabbt? Tycker nämligen att jag redan nu känner av åtminstone dessa två Tycker även att mitt humör svajar vilket också är en listad biverkan. Man börjar ta dessa piller 1 vecka innan förväntad mens, så jag har svårt att avgöra huruvida det beror på tabletterna eller om det är typ pms? Brukar dock inte samla på mig vätska såhär.
Någon med erfarenhet?
Citera
2016-08-05, 08:55
  #9
Medlem
Fortsätter mitt eget svar här ovan...just in case nån annan letar info om Provera.
Mina biverkningar upphörde efter två dar med Provera. Men mensen däremot...den upphörde icke. Hade exakt samma känsla i kropoen, värk över äggstockarna...lite småkramper etc. Hade förhoppning om att mensen ändå skulle utebli. Men icke! Som en jävla klocka! Ringt barnmorska hon tyckte jag skulle fortsätta äta Provera å på så vis få mindre blödning, funkar inte heller. Tog beslutet själv att upphöra med medicinen å bara låta den förbannade mensen ha sin gång. Ger upp Provera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback