Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-02-10, 18:21
  #85
Medlem
Dalulvens avatar
Under 50 år har jag föredragit Coca-Cola.

Men nu på äldre dar har jag gått över till Pepsi, då jag upplever den som mildare för "systemet".

Cola har blivit för stark.

Med detta sagt har jag dragit ner väldigt på läskeblask. Blir mest vatten numera,
Citera
2024-02-13, 23:40
  #86
Medlem
Alltid druckit cola innan men sista året så har jag helt gått över till pepsi max. Blir väl cirka 6-7 burkar om dagen.. Mycket godare och mer kolsyra!
Citera
2024-02-14, 21:31
  #87
Medlem
JohanLiljegrens avatar
På den tiden jag drack dessa två drycker, så tyckte jag mest om Coca-Cola för den kändes fylligare i smaken än Pepsi. Jag föredrog till och med Coca-Cola framför Must. Idag föredrar jag Must framför all annan läsk och dricker ingen annan typ av läsk heller. Man måste ju hålla nere på sockerhalten.
Citera
2024-02-20, 13:16
  #88
Medlem
fonders avatar
Saknar gamla Pepsin så, sen 2021 har de minskat sockret och ett annat ämne i Pepsin "för att göra den mer hälsosamt". Jävla idioter, man väljer Pepsi till helger och sådant, ni har ju redan "hälsosamma" Pepsimax som smakar vatten så varför förstöra även originalet för oss andra?! Nu har de 2 "olika" som smakar likadant, ska bli Cola fr.o.m. nu för min del. De stal ifrån mig min favoritdryck, jävla idioter!
Citera
2024-02-20, 17:58
  #89
Medlem
Pepsi har en sötare smak, som jag karaktäriserar lite mer som en läskedryck för ungar, medan Coca Cola har en bittrare eftersmak som påminner mig om Root Beer, vilket gör den lite mer för vuxna.

Cuba Cola ligger någonstans däremellan, men har tappat lite av sin tidigare karaktär när Spendrups ändrade receptet. Föredrog den gamla klassiska Cuban, men den nya är lättare att dricka än Coca.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback