Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-11-06, 14:49
  #49
Medlem
DoomRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Du kan inte vinna, byt jobb.

Mm, han kommer stalka dig, döda dina eventuella djur, sno din post, tända eld på huset och knulla dig i röven för att sedan skära halsen av dig. Han tas därefter in på polisförhör men lyckas undkomma något straff eftersom han med sin iskalla attityd inte verkar nervös och kan lugnt ge polisen ett alibi som han tvingat sin förtryckta och misshandlade fru att säkra.
Citera
2022-04-25, 20:45
  #50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att vara anställd med en psykopat som chef måste vara ett helvete, inte lönt att göra någonting annat än att säga upp sig & gå vidare, det är inte värt ansträngningen.

Men om man inte står i direkt beroendeställning & har insett hur det ligger till, så kan det vara ganska underhållande att betrakta en fullblodspsykopat i arbete.

Det viktiga är att se till att ha allt på papper (eller mail), alla order, alla instruktioner, allt som man kommer överens om. Det skall skrivas protokoll vid alla möte osv. Då blir psykopaten kraftigt handikappad, för hans största tillgång är ju förmågan att kunna ljuga & skylla ifrån sig på andra på ett övertygande sätt.

Men om man då har skriftligt på allt så kommer han långsamt att måla in sig i ett allt snävare hörn för att till slut antingen "gå in i väggen" & bli sinnessjuk, eller så bara slutar han på jobbet en dag, han bara drar.

Jag har sett bägge varianterna.
Kanske t.o.m köra med en diskret body cam i samband med att man ska ha samtal eller enskilt möte med psykopaten ifråga.
Citera
2022-04-25, 20:53
  #51
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Du kan nog göra vad du vill så länge han inte får reda på att det är du, för då kan det bli läskigt. Och då menar jag inte bara att du får sparken. Psykopater är ingenting man vill ha att göra med och speciellt inte hamna på fel kant hos.


Detta, låt dina misstankar vila hos dig själv, och kom ihåg att människan är fullt kapabel att gå över lik om den på något sätt känner att det behövs.

Om du är helt övertygad så hade jag bytt jobb.


Edit: Ni som tipsar om att det ska filmas eller spelas in och annat trams, det är inte värt det på något sätt.
Citera
2022-04-25, 22:06
  #52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Kanske t.o.m köra med en diskret body cam i samband med att man ska ha samtal eller enskilt möte med psykopaten ifråga.
Ja, idag finns det givetvis goda möjligheter att dokumentera det mesta på ett diskret vis.
Citera
2022-04-25, 23:27
  #53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, idag finns det givetvis goda möjligheter att dokumentera det mesta på ett diskret vis.
Funderar starkt på att köpa en diskret bodycam med mikrofon.
Citera
2022-04-26, 10:24
  #54
Medlem
nonameds avatar
Så länge personen inte behandlar dig illa så är det inget större problem. Sen såklart är det ingen bra människa. Psykopat eller inte. Bättre å gå under radarn.
Citera
2022-07-26, 12:22
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Så länge personen inte behandlar dig illa så är det inget större problem. Sen såklart är det ingen bra människa. Psykopat eller inte. Bättre å gå under radarn.

Gå under radarn är det bästa tipset! Min chef har psykopatiska drag och påstår att han har för många ja-sägare på bolaget. Men när någon som enligt honom inte är tillräckligt högt i hans påhittade hierarki, kritiserar hans stämpelklocka, vägran om att inför flextid etc - så blir den personen långsamt utstraffad på subtila sätt. Han har dessutom ett gäng spioner/småpåvar (som inte behöver stämpla, ha strikt kontorsnärvaro etc) som blir belönade om de outar sina kollegor etc (personer utan chefstitlar). Dessa gör gärna livet surt för dem som berättar öppet om att de vill ha en friare arbetsplats.

Jag har varit obekväm, men han verkar behöva mina tjänster eftersom han inte sagt upp mig ännu. Dock straffar han ut mig långsamt genom att inte ge mig några som helst friheter - och genom att successivt ta bort ansvarsområden jag tidigare hade. Börjar ångra att jag öppnat käften och inte hållit mig under radarn. Kollegor jag tidigare hade en bra kommunikation med, som jag vet tycker samma som mig, drar sig undan eftersom de är rädda att bli utstraffade av honom. BLÄ!
__________________
Senast redigerad av Juicegott57 2022-07-26 kl. 12:24.
Citera
2022-07-29, 21:09
  #56
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Säg upp dig.

Fortsätter han att jävlas efter det så finns det rätt få vägar kvar att gå.
Citera
2022-07-29, 22:02
  #57
Medlem
Akta så att du inte åker fast för förtal bara.

Skriv ut papper ifrån domstolar/beslut i så fall.

Rekommenderar att ta allt skriftligt med en psykopat faktiskt. Inga muntliga överenskommelser.

Ge honom falskt beröm, men enbart för DIN egen fördel, försök att smälta in och vara allmänt neutral i övrigt. Väck inte uppmärksamhet från psykopater.

Smart tänkt att isolera honom socialt, men tänk dig för! Ofta backar dem andra upp denna personen / psykopaten och det är det han lever på.

Anmäl alla fel han gör. Kontakta hans chefer vid brister om det finns. Anmäl brister i arbetsmiljön och om chefen bryter mot minsta lag i arbetet. Ha alltid bevis!

Kontakta facket anonymt om det är möjligt eller som grupp.

Finns mängder med olagliga saker du kan göra med, men då blir det andra konsekvenser.
När du går den lagliga vägen så gynnar det aldrig offret. Psykopaten lär vara kvar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback