Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 18:48
  #2281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Återberättat av en kompis som pluggade med en riktigt snål jävel.


*Han var för snål för att köpa kurslitteraturen och det som fanns i skolbiblioteket var oftast utlånad. Så han lånade böckerna av klasskamrater och fotade av böckerna med sin billiga kinasmartphone.


Sista året på utbildningen var han så hatad att ingen i klassen umgicks eller pratade med honom i skolan.

Jag tycker det är totalt vansinne att betala för helt färska kursböcker. Priserna är predatoriska och det går alldeles utmärkt att sitta på bibloteket och läsa deras referenskopior.
Citera
2018-02-12, 18:51
  #2282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Jag menar inte så, utan att man går till ett café för att ta en fika tillsammans men inte kostar på sig något utan låter den ena äta ensam...

Jaha men om man bara är nöjd med en kaffe/te då? Är det fortfarande snålt?

Ibland när jag bjuder på fika så nöjer jag mig själv med en kaffe för jag inte alltid är sugen på ätbart. Har inte med pengarna att göra.
Citera
2018-02-12, 20:21
  #2283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jaha men om man bara är nöjd med en kaffe/te då? Är det fortfarande snålt?

Ibland när jag bjuder på fika så nöjer jag mig själv med en kaffe för jag inte alltid är sugen på ätbart. Har inte med pengarna att göra.

Det är inte snålt, ibland vill man ju inte äta så är det...
Men detta handlar om snåla människor som inte ens dricker nåt.
Citera
2018-02-12, 23:42
  #2284
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag tycker det är totalt vansinne att betala för helt färska kursböcker. Priserna är predatoriska och det går alldeles utmärkt att sitta på bibloteket och läsa deras referenskopior.
Begagnatmarknaden för kurslitteratur är ganska så stor, så det blir inte många investerade kronor när man säljer dem vidare efter avslutat utbildning. Gör du dig beroende av biblioteket, så är du kanske för snål för att investera i din framtid. Jag kan återuppta mina ofullständiga utbildningar när jag vill, eftersom jag fortfarande äger kurslitteraturen. Sen kan jag skriva in mig på utbildningen och göra proven, när det passar. Förstår man inte värdet i det, så passar man ändå bra in bland de andra begåvningsvarierade människorna på högskolan.
Citera
2018-02-12, 23:53
  #2285
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
- Min idiotiska ex-pojkvän som gav mig biobiljetter i födelsedagspresent där det stod god jul (jag fyller år på våren) och sa till mig när jag stod och kollade på tidningsstället vid kassan i matbutiken "du får ta en tidning om du vill, jag vill skämma bort dig lite" (han hade samma dag berättat att han fått löneförhöjning).

Hahahahaha. Förlåt men det där är nog det roligaste jag har läst på ett tag.

Vilken jävla förlorare.
Citera
2018-02-16, 21:50
  #2286
Medlem
boriss avatar
Ni kan lägga ner. Den här snubben vinner utan tvekan.

Tigga pengar till en bussbiljett när man har sex miljoner kronor på sig.

http://mobil.unt.se/nyheter/uppsala/...r-4898999.aspx

Citera
2018-02-17, 00:49
  #2287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Ni kan lägga ner. Den här snubben vinner utan tvekan.

Tigga pengar till en bussbiljett när man har sex miljoner kronor på sig.

http://mobil.unt.se/nyheter/uppsala/...r-4898999.aspx

Den var nög ett annat syfte med de hela antar jag gömma el målvakt för pengen,
Citera
2018-02-17, 16:39
  #2288
Medlem
En kollega sparade den använda tepåsen från kvällsfikat hemma och tog med sig den till morgonfikat på jobbet dagen därpå.
Citera
2018-02-18, 18:53
  #2289
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten.Buster
Det här hörde jag talas om på min arbetsplats som hade hänt för många år sedan. Ett antal personer blev tillfrågade att samla en femkrona var för en lottorad (eller något annat spel). Alla samlade in utom en person. Dock så blev det en ganska skaplig vinst. Tror ni inte den dumme fan kom efteråt och ville köpa in sig med en femma för att ta del av vinsten. :-D
EXAKT det där har jag varit med om! Det är rätt många år sen och jag har bytt jobb och karriär några ggr sen dess.

Kommer inte ihåg exakt vad det var vi spelade på, om det var lotto eller oddset eller något annat. Men insatsen rörde sig om kanske 20-30 kronor, och alla var med utan just en person. Det blev vinst, och vi fick lite drygt 3000 kr i vinst per person, och den snåle dumme jäveln ville köpa in sig i efterhand.
Citera
2018-02-22, 22:01
  #2290
Medlem
En av pizzeriorna här i stan tar 10 kr extra om man vill att de ska dela pizzan... och kranvatten till maten kostar 5 kr. Maten är dock väldigt bra och personalen trevlig så är där typ varannan vecka ändå
Citera
2018-02-22, 22:37
  #2291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tbgtn988
En av pizzeriorna här i stan tar 10 kr extra om man vill att de ska dela pizzan... och kranvatten till maten kostar 5 kr. Maten är dock väldigt bra och personalen trevlig så är där typ varannan vecka ändå
Att en delad pizza kostar extra är ju inte så ovanligt men att vanligt kravatten kostar extra, den var ny.
Citera
2018-03-12, 23:48
  #2292
Medlem
Marxisms avatar
Snålaste upplevelsen jag har varit med om var väl när jag var runt 9-12. Minns inte riktigt. Hur som haver, jag spenderade eftermiddagen hemma hos en klasskamrat. Mot kvällen vankades det middag som pappan i familjen sa att jag fick vara med och äta av.

När vi skulle sätta oss till bords så ångrar sig pappan. Anledningen? "Eeh jo, nu är det såhär att vi ska äta lövbiff och då när det är lite finare så blir det eeh lite lustigt att bara dela med sig såååå ehh".

Jag satt bredvid och kollade på när familjen åt sin lövbiff och bea. Nu i efterhand så blir jag bara arg, vem fan gör så? Jag satt där och tyckte det var jobbigt, trodde jag hade gjort något fel mot min vän och fick därför inte äta. Nu inser jag att den där familjen har alltid varit så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback