Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-31, 05:45
  #37
Medlem
Lecros avatar
Jag tycker att jag orkar lyfta mer på gymmet om jag äter havregrynsgröt innan, gott som fan tycker jag att det är också! Kör bara med kanel och mjölk, skiter i bär för det gör bara gröten äckligt syrlig och sur.
Citera
2014-04-12, 09:07
  #38
Avstängd
KringExs avatar
Havregrynsgröt med mjölk och ett glas juice, då får man i sig nästan alla näringsämnen man behöver. Good shit
Citera
2014-04-18, 14:31
  #39
Medlem
hansolo86s avatar
Standardfrukost. Blandar med bär, valnötter, mandlar och eventuellt lite sojabönor.
Citera
2014-04-21, 23:04
  #40
Medlem
Ni som säger att det inte mättar - har ni tips på frukost som mättar men med få kalorier? Väger in på lite över 100 och har haft fördelen med hög metabolism (i och med högre vikt) att kunna äta vad jag känner för. Försöker nu gå ner i vikt men havregrynsgröt fungerar inte. En portion och jag vill nästan dö av hunger 30 minuter senare. Javisst, jag måste ju anpassa mig, speciellt när jag som nu halverar kaloriintaget. Men inte ens 2-3 portioner räcker i 1-2 timmar för mig. Och självklart är hungerkänslor en del av en diet men inte så extrema väl? När jag var viktstabil kunde jag käka 2-3 stekta ägg + 100g korv + 3 dl mjölk + 75g crunchy flingor + 4 rostade bröd + smör + ost + 2 tomater + drottningsylt + ett glas juice + en kopp kaffe med grädde i.

Ja, ni förstår varför jag väger mycket men med ovanstående kunde jag hålla mig en hel dag fram till middag, om jag bara ville hålla mig till lunch kapade jag flingorna och 1 bröd samt körde på 2 ägg istället för 3. Vill helst undvika bröd, har märkt att det är en stor bov för mig då en av mina mackor kunde gå på 250+ kcal.
Citera
2014-04-23, 08:24
  #41
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomisvampen
Ni som säger att det inte mättar - har ni tips på frukost som mättar men med få kalorier? Väger in på lite över 100 och har haft fördelen med hög metabolism (i och med högre vikt) att kunna äta vad jag känner för. Försöker nu gå ner i vikt men havregrynsgröt fungerar inte. En portion och jag vill nästan dö av hunger 30 minuter senare. Javisst, jag måste ju anpassa mig, speciellt när jag som nu halverar kaloriintaget. Men inte ens 2-3 portioner räcker i 1-2 timmar för mig. Och självklart är hungerkänslor en del av en diet men inte så extrema väl? När jag var viktstabil kunde jag käka 2-3 stekta ägg + 100g korv + 3 dl mjölk + 75g crunchy flingor + 4 rostade bröd + smör + ost + 2 tomater + drottningsylt + ett glas juice + en kopp kaffe med grädde i.

Ja, ni förstår varför jag väger mycket men med ovanstående kunde jag hålla mig en hel dag fram till middag, om jag bara ville hålla mig till lunch kapade jag flingorna och 1 bröd samt körde på 2 ägg istället för 3. Vill helst undvika bröd, har märkt att det är en stor bov för mig då en av mina mackor kunde gå på 250+ kcal.

2 kokta ägg, 250gr kvarg och en banan mättar fram till lunch för mig iaf. Dvs om jag äter det till frukost runt kl 8 och sen äter lunch kl 12.
Citera
2014-05-24, 00:47
  #42
Medlem
Jag tycker man blir mättare på youghurt.
Citera
2014-08-04, 07:55
  #43
Medlem
Jag måste koka mitt ganska länge annars cementerar det sig i tarmen och sen kommer det ut som rivna gipsväggar. Ja man blir hungrig, därför kompletterar jag med ägg. En kaffe gör susen mot hungerskänslorna.
Citera
2015-07-18, 07:31
  #44
Avstängd
mmillimeters avatar
Havregrynsgröt är super! Billigt, mättande och massor av vitaminer, mineraler och antioxidanter
Citera
2018-02-18, 10:57
  #45
Medlem
japanskbruds avatar
havregrynsgröt är fan det sämsta man kan äta på morgonen .. Dom gånger jag ätit det kl 06 är jag vrålhungrig igen 7:00 när jag är på jobbet .. Även om jag äter gröt tills jag storknar .. Dessutom drabbas jag av extrem trötthet och klarar knappt hålla upp ögonen .. Är totalt skitsnack att gröt är bra för någon. Fick dessutom brutal diarre förra gången jag testade .......

Varför kan jag va mätt hela dagen på en kebabpizza utan att bli trött, men en timme på motsvarande vikt i gröt?
Citera
2018-02-18, 11:11
  #46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
havregrynsgröt är fan det sämsta man kan äta på morgonen .. Dom gånger jag ätit det kl 06 är jag vrålhungrig igen 7:00 när jag är på jobbet .. Även om jag äter gröt tills jag storknar .. Dessutom drabbas jag av extrem trötthet och klarar knappt hålla upp ögonen .. Är totalt skitsnack att gröt är bra för någon. Fick dessutom brutal diarre förra gången jag testade .......

Varför kan jag va mätt hela dagen på en kebabpizza utan att bli trött, men en timme på motsvarande vikt i gröt?

Det skiljer sig rejält i mängden kalorier, även om vikten på maten är densamma, borde vara en självklarhet. Kalorierna som finns i en kebabpizza är säkert inte långt ifrån dagsbehovet för dom flesta, nära 1700-2000 kalorier beroende på vad den består av såklart. Så du täcker nästan kaloribehovet i en enda måltid. Vikten på det du äter avspeglar inte mängden kalorier.
Citera
2018-02-19, 05:19
  #47
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
havregrynsgröt är fan det sämsta man kan äta på morgonen .. Dom gånger jag ätit det kl 06 är jag vrålhungrig igen 7:00 när jag är på jobbet .. Även om jag äter gröt tills jag storknar .. Dessutom drabbas jag av extrem trötthet och klarar knappt hålla upp ögonen .. Är totalt skitsnack att gröt är bra för någon. Fick dessutom brutal diarre förra gången jag testade .......

Varför kan jag va mätt hela dagen på en kebabpizza utan att bli trött, men en timme på motsvarande vikt i gröt?
Men du är ju fullkomligt sopren i huvudet med så att du tycker så förvånar väl ingen?

Sedan när vart du standarden för vad som gäller för alla andra?
Citera
2018-05-26, 13:51
  #48
Medlem
Danlos avatar
Jag har ätit LCHF i 9 år nu och idag åt jag havregrynsgröt för första gången på typ 6 år. Åt en tallrik havregrynsgröt + mjölk och lite grädde + plus nån tesked lingsylt + ett ägg och svart kaffe efteråt. Nu ca 5 timmar senare är jag fortfarande inte hungrig, ska tillägga att jag drack en kopp kaffe med grädde för ca 2 timmar sen också. Så, om man inte äter en massa andra skräp-kolhydrater som pasta, bröd, ris, läsk, juice chips, godis, frukt osv så tror jag lite havregrynsgröt till frukost enbart är av godo. Sen behöver man ju inte äta det till frukost varje dag i veckan heller - utan bara njuta några ggr i veckan om man som jag älskar havregrynsgröt - OBS! måste vara gjord i micron! Gör man den på spisen blir konsistensen alldeles för "spermig" för min smak Missförstå mig inte, jag älskar för det mesta sperma, men inte när jag ska äta.
__________________
Senast redigerad av Danlo 2018-05-26 kl. 13:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback