Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-20, 05:22
  #1
Medlem
Hej.
Jag ska flytta till Karlstad och har nu ett förstahandskontrakt i Göteborg. Rimligtvis borde det ju finnas folk i Karlstad som vill flytta till Göteborg, men jag har inte lyckats med mina annonsförsök (på diverse internetsiter och på blocket). En av anledningarna kan ju vara att jag inte vill byta förrän i juni (tänkte att det är bra att vara ute i god tid då ett byte kan ta ett tag). Givetvis ska jag fortsätta ha annons ute på nätet även under våren.

Men jag tänkte att det även skulle kunna vara så att personer som har en lägenhet i Karlstad och ska flytta till Göteborg inte ens tar sig tiden att söka på nätet då dom kanske tror att det är meningslöst? Så jag funderar på hur jag även skall kunna nå dessa människor. Det bästa vore väl kanske att sätta upp lappar i Karlstad? (typ mataffärer och trappuppgångar) Så det kanske är värt en resa dit för att göra det.

Men har ni här några andra tips på hur man lättast kan nå Karlstadsbor. Någon lokaltidning det är relativt billigt att annonsera i? Alla idéer tas tacksamt emot =)
Citera
2012-11-20, 09:58
  #2
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixXx
Hej.
Jag ska flytta till Karlstad och har nu ett förstahandskontrakt i Göteborg. Rimligtvis borde det ju finnas folk i Karlstad som vill flytta till Göteborg, men jag har inte lyckats med mina annonsförsök (på diverse internetsiter och på blocket). En av anledningarna kan ju vara att jag inte vill byta förrän i juni (tänkte att det är bra att vara ute i god tid då ett byte kan ta ett tag). Givetvis ska jag fortsätta ha annons ute på nätet även under våren.

Men jag tänkte att det även skulle kunna vara så att personer som har en lägenhet i Karlstad och ska flytta till Göteborg inte ens tar sig tiden att söka på nätet då dom kanske tror att det är meningslöst? Så jag funderar på hur jag även skall kunna nå dessa människor. Det bästa vore väl kanske att sätta upp lappar i Karlstad? (typ mataffärer och trappuppgångar) Så det kanske är värt en resa dit för att göra det.

Men har ni här några andra tips på hur man lättast kan nå Karlstadsbor. Någon lokaltidning det är relativt billigt att annonsera i? Alla idéer tas tacksamt emot =)

Vänd dig till din hyresvärd i första hand. Är det en större hyresvärd så har de kanske kontakter i Karlstad eller rent av äger fastigheter där och då är det lättare att få byta till ett kontrakt där.

Även om du hittar någon som vill byta lägenhet med dig via annons så är det inte säkert att hyresvärden godtar denne. Det beror på om denne har tillräckligt goda referenser.

Några fastighetsbolag som finns i både Göteborg och Karlstad:

Apartment
Appia
Din Bostad
HSB
Lundbergs
Möller & Partners AB
Newsec
Riksbyggen
Sverigehuset
Wilhelm
__________________
Senast redigerad av Megaforce 2012-11-20 kl. 10:11.
Citera
2012-11-21, 14:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vänd dig till din hyresvärd i första hand. Är det en större hyresvärd så har de kanske kontakter i Karlstad eller rent av äger fastigheter där och då är det lättare att få byta till ett kontrakt där.

Även om du hittar någon som vill byta lägenhet med dig via annons så är det inte säkert att hyresvärden godtar denne. Det beror på om denne har tillräckligt goda referenser.

Några fastighetsbolag som finns i både Göteborg och Karlstad:

Apartment
Appia
Din Bostad
HSB
Lundbergs
Möller & Partners AB
Newsec
Riksbyggen
Sverigehuset
Wilhelm

Hej och tack för ditt svar. Bor hos Bostadsbolaget AB och tyvärr har dom inga lägenheter i Karlstad. Men det var ett bra tips att höra av sig till dom då de kanske har kontakter där.

Får försöka den vägen.
Citera
2017-12-25, 00:19
  #4
Medlem
Gr0lschs avatar
Bumpar den här gamla tråden eftersom jag är i samma situation som TS. Bor också hos bostadsbolaget i Göteborg.

Hade varit intressant att höra hur det gick för TS men h*n inte varit aktiv här sedan 2013 så hoppas på att någon annan har bra råd.

Vart ska jag annonsera? Har provat blocket och fått erbjudande på en för bara.
När ska jag annonsera? Är sensommar/hösten bäst när studerande söker bostad?
Citera
2018-04-10, 15:37
  #5
Medlem
Jag funderar på flytta hem till Göteborg från Karlstad, tips på bra sidor där folk vill byta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback