Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-11-18, 21:07
  #25
Medlem
Abattoirs avatar
Jag har prövat att skapa aktivitet i den här tråden till och från i sju år nu. Jag har misslyckats. Men! Om någon vill ha lite gratis steam-nycklar till några pissiga indiespel så har jag gratis skit åt just dig!

Indieskräp, som just du har en chans att få! Allt du behöver göra är att skriva vilket jävla skitspel du vill ha först, så har du fan vunnit något för första gången i ditt miserabla liv! Förihelvete!

Incredible Dracula: Chasing Love Collector's Edition KOSTAR HELA 70 KR PÅ STEAM!
Release år 2015.

The Deed - 5kr på Steam. Kom 2015.

Void Invaders - 20kr på steam. Kom 2015. Arkadshooter med schysst soundtrack, tydligen.

SanctuaryRPG: Black Edition - 58 jävla dineros. Kom 2015..


Disclaimer: Tänkte först dela ut skiten i "recycle your stuff", men såg att det var nedlagt och arkiverat sedan något år tillbaka. Fan inte lätt att vara gammal i gamet här. Peace out.
Citera
2020-11-19, 14:12
  #26
Medlem
one_sizes avatar
... responsen är enorm ser jag.

Problemet med Indie är väl att den är svår att diskutera då den innehåller samtliga genre så utöver produktionsnivå och i vissa fall storlek på laget, båda som maxgränser, så är det inte mycket som är lika mellan Skullgirls, Stardew Valle, Underrail och Undertale.

Det andra problemet är väl att de av oss som inte har något emot att spela indie för att hitta något intressant... redan sitter på en gigantisk back-log som växer med varje rea.
Citera
2020-11-20, 14:09
  #27
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
... responsen är enorm ser jag.

Problemet med Indie är väl att den är svår att diskutera då den innehåller samtliga genre så utöver produktionsnivå och i vissa fall storlek på laget, båda som maxgränser, så är det inte mycket som är lika mellan Skullgirls, Stardew Valle, Underrail och Undertale.

Det andra problemet är väl att de av oss som inte har något emot att spela indie för att hitta något intressant... redan sitter på en gigantisk back-log som växer med varje rea.

Du har helt rätt i dina observationer. Det blir för brett och spretigt med för lite underlag för diskussion. Själv har jag har hundratals med ruttna spel som bara ligger och väntar på mig. Majoriteten är egentligen bara att undvika till varje pris, men vad gör man inte för en unik spelupplevelse, liksom.
Citera
2020-11-20, 16:47
  #28
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Du har helt rätt i dina observationer. Det blir för brett och spretigt med för lite underlag för diskussion. Själv har jag har hundratals med ruttna spel som bara ligger och väntar på mig. Majoriteten är egentligen bara att undvika till varje pris, men vad gör man inte för en unik spelupplevelse, liksom.

Med betoning på unik... själv ska försöka spela igenom Gone Home och Tacoma under helgen eller nästa helg för att se, nu när all hype ha lagt sig åt båda hållen, om dessa Walking Sim är så intressanta.
Citera
2020-11-21, 09:17
  #29
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Med betoning på unik... själv ska försöka spela igenom Gone Home och Tacoma under helgen eller nästa helg för att se, nu när all hype ha lagt sig åt båda hållen, om dessa Walking Sim är så intressanta.

Jag körde igenom Gone Home ungefär när det kom, och mina enda minnen är att det såg bra ut, men upplevdes som tämligen menlöst. Walking Sims är ingen favoritgenre om man säger så.
Citera
2020-11-21, 20:20
  #30
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Jag körde igenom Gone Home ungefär när det kom, och mina enda minnen är att det såg bra ut, men upplevdes som tämligen menlöst. Walking Sims är ingen favoritgenre om man säger så.

Minns att spelen, eller snarare sagt GH, var extremt överhypade som den vuxna version av tv-spel så det blir kul utmaning. Nu lirar jag igenom, återigen och förmodligen återigen utan att fullfölja helt, Antichamber som jag personligen anser vara perfekt walking sim som känns lagom fräsch och smart. Har nog spelat i små spurter i ett par dagar utspritt över typ fem-sex år. Så, en stark rekommendation från min del på Antichamber för alla som vill ha en lite flummigare, utan att det känns allt för meningslöst eller billigt, spel.
Citera
2020-11-27, 13:11
  #31
Medlem
Extrapris12354s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Det gör du helt rätt i. Det tappar lite tempo halvvägs, och känns lite småtraggligt i en halvtimme/timme, men annars har jag inte mycket att klaga på. Jag köpte det som en del av en bundle, så har väl betalat 5-7kr för spelet eller något i den stilen. Jävligt värt det.

Edit: Btw, lämna gärna ett omdöme här när du har spelat det, så vi får lite aktivitet i tråden.

Köpte det nyss på Steam för 2.7 euro.
Citera
2022-03-01, 14:47
  #32
Medlem
engammalfisks avatar
A story about my uncle. 3d platformer.
https://store.steampowered.com/app/2...bout_My_Uncle/


Tavern master. driv ett värdshus, slutför uppdrag, tjäna stålar, expandera
https://store.steampowered.com/app/1...Tavern_Master/


Domina. gladiator spel.
https://store.steampowered.com/app/535230/Domina/


House flipper. köp sälj o renovera, möblera hus
https://store.steampowered.com/app/6...House_Flipper/


Selaco - gzdoom old school motor kraftigt uppdaterad, skjut spel.
https://store.steampowered.com/app/1592280/Selaco/
__________________
Senast redigerad av engammalfisk 2022-03-01 kl. 15:18.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback