Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-08-30, 01:44
  #73
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Vad får Google ut av detta?

Organisationen kring spelet är enorm.
De lyckas väl dela in världens folk i två grupperingar som tillsammans lyckas framkalla ett kallt krig.

Idioterna i IS spelar säkert detta på revolutionärernas sida och skapar portaler på historiska platser de tagit innan de förstör monumenten för att låsa dem från att kunna tas över av det andra laget. Så i grunden är det nog Google som ligger bakom IS utan att de vet om det själva. När sedan USA och Storbritannien skickar soldater till Syrien och Irak för att kriga mot IS är det säkert en del av dessa som intresserar sig mer för att ta över IS portaler är att verkligen kriga mot dem.
Citera
2015-09-03, 21:33
  #74
Medlem
-rascal-s avatar
Tragglar på med Ingress och det är verkligen ett fångande spel. Har faktiskt försök lägga av eftersom de tar lite för mycket tid men det är svårt att sluta för man ska bara ta en till badge.. just nu är det sojurner (stavning?) som hägrar.
Om du är Resistance (blå) levlare i Stockholm så hör av dig så kan jag donera lite gear.
Citera
2016-07-19, 22:18
  #75
Medlem
Jag laddade precis ner spelet och ska testa
Citera
2016-11-15, 21:56
  #76
Medlem
En portal saknas som jag vet och vill skicka in den till dom, hur gör jag?
Citera
2016-12-03, 03:11
  #77
Medlem
Här var det inte mycket aktivitet, men skriver ändå om någon läser trots allt. Jag har precis hämtat Ingress och skapat en profil. Egentligen ville jag bara använda mig av Ingress karta till hjälp när jag spelar Pokémon Go. Nu blev jag dock väldigt nyfiken på spelet. Det verkar ju riktigt kul, MEN jag känner att det nog är betydligt mer komplicerat än Pokémon Go, och just nu är det egentligen inte mycket jag förstår. Har kollat runt lite i appen förstås, och visst, i stora drag förstår jag ju vad det går ut på, men jag har ännu inte gjort någonting i spelet. Jag vill veta mer innan jag ger mig in i den leken så att säga. Finns det någon själ här som vill berätta lite grundläggande om det, eller kanske tipsa om någon svensk sajt (har svårt för engelska så det är viktigt att det är på just svenska) med lite tips, beskrivningar och instruktioner så jag kan komma igång lite.

Tack på förhand!
Citera
2016-12-04, 05:52
  #78
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmenzita
Här var det inte mycket aktivitet, men skriver ändå om någon läser trots allt. Jag har precis hämtat Ingress och skapat en profil. Egentligen ville jag bara använda mig av Ingress karta till hjälp när jag spelar Pokémon Go. Nu blev jag dock väldigt nyfiken på spelet. Det verkar ju riktigt kul, MEN jag känner att det nog är betydligt mer komplicerat än Pokémon Go, och just nu är det egentligen inte mycket jag förstår. Har kollat runt lite i appen förstås, och visst, i stora drag förstår jag ju vad det går ut på, men jag har ännu inte gjort någonting i spelet. Jag vill veta mer innan jag ger mig in i den leken så att säga. Finns det någon själ här som vill berätta lite grundläggande om det, eller kanske tipsa om någon svensk sajt (har svårt för engelska så det är viktigt att det är på just svenska) med lite tips, beskrivningar och instruktioner så jag kan komma igång lite.

Tack på förhand!

Oj ja jag är långt ifrån en expert men:

Du ser portalerna i appen, gråa är neutrala, medan Gröna och Blå tillhöra Gröna eller Blå teamet. Måler är att skapa många och/eller stora fält, vilket du gör genom att länka ihop tre portaler. Enbart tre, det funkar exempelvis inte med fyra om du inte istället tänkt länka ihop längs mitten så du får två tre-hörningar.
Du tar över portaler genom att lägga in resonatorer på gråa portaler. du kan även uppgradera och förstärka ditt lags portal, eller så kan du slänga in en mod som ger sköld, kan ge fler länkplatser (en portal kan bara länka till 4 andra om du inte moddar för det), göra att du kan hacka den igen snabbare för mer loot eller annat.

Länka ihop portaler gör du genom att vandra runt, komma i närheten av portaler och Hacka dom och sedan använda portal-nycklarna du kan få. Håller du inne Hacka-knappen får du ett litet memory-game där du ska återskapa ett par olika runor för lite bonusloot (olika runor ska ge olika bonusar). När du väl fått en nyckel går du till en ny portal, säger att du vill länka ihop och efter att appen tänkt lite (kan ta ett tag om det finns många portaler i närheten) så kan du förhoppningsvis välja portalen du nyss lootade en nyckel till. Nyckel försvinner i länkningsprocessen så det hjälper att vandra fram och tillbaka mellan samma portaler. Du kan inte ha mer än en nyckel till samma portal om du inte stoppar in den gamla i en särskild låda och försöker hacka portalen igen (det går även om du gör memory-game och en viss runa dyker upp som du ska göra).
Notera att du inte kan länka tvärs över en redan existerande länk, och att portaler tröttas ut efter flera gångers hackande (du måste vänta 1 timme istället för 5min) så du kan inte samla nycklar hur mycket som helst.

Ser du fiendens portaler kan du hålla inne på kart-skärmen och välja Skjut XMP. Då kan du välja olika typer av vapen och olika ranker av dom. Din position spelar roll, och ju högre rank på vapnet desto större området täcker den och gör mer skada.
När alla Resonatorer på en portal är tagna ur spel så blir portalen Neutral och du kan slänga in dina egna Resonators istället.

Notera att allt du gör (anfalla, hacka, placera ut Mods, placera ut Resonators) kostar XMP, vilket du får tillbaka genom att plocka upp de där små pluttarna överallt på kartan (finns ju massa nära upptagna portaler så rör dig genom dom om du vill ha mycket och snabbt). Du kan även sälja vapen och annat för att få XMP, och du kan använda olika energy-packs som i princip bara är till för att du ska kunna få energy utan att vandra runt.
XMP används även för att ladda upp ditt lags portaler. En portal tappar sakta i kraft och på runda 6-7 dagar och återgår sedan till Neutral om jag minns rätt. Vill du bibehålla ett fält måste du gå till portalerna, välja att Ladda upp, och sedan farma mer XMP för att ladda upp fler portaler.
Notera att har du ne nyckel till en portal kan du ladda upp den på distans, dvs du kan ligga hemma innan läggdags och spendera dina energy-packs på att ladda upp dina portaler. Det är även detta du kan göra om någon anfaller din portal, dvs ladda upp den på distans om du inte är i närheten.


Sorry, det är sent och jag är inte alltid sammanhängande även i bästa fall =/
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback