2012-11-16, 22:30
Medlem
Hej på er!

Jag har läst lite på Flashback till och från ett tag men är lite ny när det gäller att skriva här.

Som ni ser har jag varit registrerad ett tag, men jag har inte riktigt hittat ett bra tillfälle för mig att sätta igång denna tråden.

Igår såg jag dock något på Dr Phil som fick mig att bestämma mig för att faktiskt göra det!

Dr Phil handlade om en 24-årig amerikansk kille som på fritiden gillar att låtsas att vara bebis.
För mer information är det bara att googla, då min tråd inte ska handla om den grenen.

Men kort förklaring-
ABDL står för adult baby diaper lover, vilket är precis som det låter.

Själv är jag enbart en DL- diaper lover.

Blöjor för mig är ett ting som skänker både trygghet och sexuell stimulans.

För ungefär tio år sen (och kanske ännu mer) så var det ett ramaskri om någon skulle gå ut med sådan information offentligt- då skulle man bli kallad bland annat pedofil.

Jag vill klargöra att blöjfetischism inte har något med pedofili att göra- jag tänder inte på barn, jag tänder på blöjor.

Har googlat runt lite och sett respons på inslaget i Dr Phil, det är en del unga tjejer som skriver om detta.
Vissa är av inställningen "okej om det hade varit en fetisch", men majoriteten är överens om att detta beteende är "sjukt och äckligt".

Flashback ska vara yttrandefrihet på riktigt.
Här ska jag få säga vad jag tycker och tänker, och samtidigt hoppas jag att få respons i samma anda!

Vad tycker ni, framför allt ni kvinnliga användare, om denna fetisch- skulle detta gå fetbort?
Varför/varför inte?

Jag är väldigt hemlighetsfull av mig när det gäller min "böjning", och det är bara mitt ex som vet om det.
Hon var själv inte intresserad av blöjorna i sig, men hon deltog till viss del då hon insåg att det var något jag gillade.

Det är viktigt att aldrig tvinga in människor i något som man märker inte är något för en själv, samtidigt som jag hoppas på att de flesta människor ändå är öppna och i alla fall låter en förklara vad det handlar om.

Jag kan själv inte svara på varför jag gillar blöjor.
Jag minns en gång när jag var liten att jag såg några blöjor inne på en toalett i söndagsskolan, och jag tog på mig den- och det blev alldeles pirrigt i hela kroppen.

Sedan dess så tog jag chansen lite nu och då om man hamnade i situationer som erbjöd mig att snika åt mig en blöja någonstans ifrån.

Nu är jag vuxen, och köper nu vuxenblöjor.

Ni ska även veta att till skillnad från många andra ABDL's, så har jag faktiskt velat bli av med denna böjning.
Mest av praktiska skäl.

Men rent känslomässigt så gillar jag blöjor, och de skänker mig som sagt en trygghet samt sexuell tillfredsställelse.
Något av det finaste jag vet är blöjtjejer, och det finns en hel del "blöjporr" även fast man kanske inte kan tro det

Så varför gör jag denna tråden?
Jo, jag kände att Flashback är ett anonymt forum där användare vågar svara sanningsenligt på vad de tycker och tänker kring detta.
Skulle man dra upp denna diskussion med någon IRL så får man inte samma ärliga respons, tror jag.

Hur skulle ni reagera om er partner nämner att de gillar blöjor?
Var går gränsen- skulle ni dumpa någon som behöver blöjor av medicinska skäl?
Skulle ni ge det en chans och testa själva?

Mina frågor är många, och det är säkert era med.
Jag lovar att svara på alla frågor som jag bedömer är seriösa.

Jag vet att det är vanligt med sk "troll" på Flashback, och att det lämpar sig jättebra att någon drar igång en blöj-tråd dagen efter Dr Phil-inslaget.
Men jag är seriös.

Ni skulle hjälpa mig väldigt mycket genom att svara och ställa frågor, då det hjälper mig att hantera min böjning i framtiden, relationer mm.

Tack!

Citera
2012-11-16, 23:00
Medlem
Att gå in på udda saker som detta är något man bör ta sin tid med att berätta, lära känna sin partner och veta att kommunikationen fungerar.
Jag har ett stabilt förhållande, kommunikation fungerar bra, kommer något på tal så är det bara att prova. Folk som inte förstår sig på olika böjelser är nog tråkiga människor i vilket fall.

Dumpa nån som har inkontinens eller vad det heter låter löjligt och det drabbar dom flesta senare i livet ändå. Rent av patetiskt.

Jag har inget intresse för det och visste inte att det fanns innan, det finns dock folk för allt.

Frågor: Vad går det ut på med att ha blöja på sig? Hur knullar man? Eller bajsar du på dig så får din partner byta blöja på dig som ett barn?
Citera
2012-11-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemreset
Att gå in på udda saker som detta är något man bör ta sin tid med att berätta, lära känna sin partner och veta att kommunikationen fungerar.
Jag har ett stabilt förhållande, kommunikation fungerar bra, kommer något på tal så är det bara att prova. Folk som inte förstår sig på olika böjelser är nog tråkiga människor i vilket fall.

Dumpa nån som har inkontinens eller vad det heter låter löjligt och det drabbar dom flesta senare i livet ändå. Rent av patetiskt.
Tack för svar!

Jag har följt lite trådar i forum för "liktänkande", och det råder lite spridda åsikter om när och hur man ska berätta- vissa menar att det är bättre att kläcka ur sig det tidigt, så att inte partnern "känner sig lurad", men jag vet inte..
Själv väntade jag ca sju månader innan jag berättade för mitt ex.

Då hade jag visserligen målat upp det som något jättehemskt så hon förberedde sig på att jag tände på djursex eller något
Hennes reaktion var typ "var det bara det?" vilket var otroligt skönt.
Synd att vi inte höll i längden.
Citat:
Jag har inget intresse för det och visste inte att det fanns innan, det finns dock folk för allt.
Jo visst finns det folk till allt
Så du hade gett det en chans om din partner hade fört det på tal?
Citat:
Frågor: Vad går det ut på med att ha blöja på sig?
Det är ju upp till var och en egentligen, själv så har jag den på mig för att känna trygghet.
Gillar även att använda dem.
Ibland om jag är "modig" nog så har jag det under kläderna när jag är ute, annars så brukar jag hålla mig till mitt rum, ibland i samband med porr.
Istället för att bunkra upp med toapapper och glidmedel för en runk så kör jag på en blöja
Citat:
Hur knullar man?
Vissa gör hål i blöjan, vissa för den åt sidan, eller öppnar tejpen på ena sidan!
Själv har jag inte haft blöjsex, mer än typ "petting".
Mitt ex smekte/gned på blöjan tills jag kom.
Citat:
Eller bajsar du på dig så får din partner byta blöja på dig som ett barn?
Vissa gillar detta, blöjbyten är nog mest för de som vill ha lite mer bebis-inslag.
Hade dock inte tackat nej till att få byta på en tjej.
Men att någon skulle göra det på mig har jag faktiskt inte några fantasier om.
Citera
2012-11-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetb0y
Tack för svar!

Jag har följt lite trådar i forum för "liktänkande", och det råder lite spridda åsikter om när och hur man ska berätta- vissa menar att det är bättre att kläcka ur sig det tidigt, så att inte partnern "känner sig lurad", men jag vet inte..
Själv väntade jag ca sju månader innan jag berättade för mitt ex.

Då hade jag visserligen målat upp det som något jättehemskt så hon förberedde sig på att jag tände på djursex eller något
Hennes reaktion var typ "var det bara det?" vilket var otroligt skönt.
Synd att vi inte höll i längden.

Jo visst finns det folk till allt
Så du hade gett det en chans om din partner hade fört det på tal?

Det är ju upp till var och en egentligen, själv så har jag den på mig för att känna trygghet.
Gillar även att använda dem.
Ibland om jag är "modig" nog så har jag det under kläderna när jag är ute, annars så brukar jag hålla mig till mitt rum, ibland i samband med porr.
Istället för att bunkra upp med toapapper och glidmedel för en runk så kör jag på en blöja

Vissa gör hål i blöjan, vissa för den åt sidan, eller öppnar tejpen på ena sidan!
Själv har jag inte haft blöjsex, mer än typ "petting".
Mitt ex smekte/gned på blöjan tills jag kom.

Vissa gillar detta, blöjbyten är nog mest för de som vill ha lite mer bebis-inslag.
Hade dock inte tackat nej till att få byta på en tjej.
Men att någon skulle göra det på mig har jag faktiskt inte några fantasier om.

Det är annorlunda, men inte äckligt så 7 månader låter väll rimligt, är man älskad så förlorar man inte sin partner. Dock så om du säger det direkt så antar jag att det kan ta slut snabbt pga okunskap om olika fetisher om det är en vanilj person som mest bryr sig om sig själv, eller rent av har fobi för blöjor :P

Jag hade inte nekat min tjej något, jag är inte feg. Jag skulle dock hemskt gärna slippa sätta på mig en blöja själv. Jag är mer åt nudist hållet.

Vad är tryggheten för? Har du haft en trasslig uppväxt eller något annat som gett upphov till denna trygghet i blöjor?
Citera
2012-11-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemreset
Det är annorlunda, men inte äckligt så 7 månader låter väll rimligt, är man älskad så förlorar man inte sin partner. Dock så om du säger det direkt så antar jag att det kan ta slut snabbt pga okunskap om olika fetisher om det är en vanilj person som mest bryr sig om sig själv, eller rent av har fobi för blöjor :P

Jag hade inte nekat min tjej något, jag är inte feg. Jag skulle dock hemskt gärna slippa sätta på mig en blöja själv. Jag är mer åt nudist hållet.

Vad är tryggheten för? Har du haft en trasslig uppväxt eller något annat som gett upphov till denna trygghet i blöjor?
Very true

Tryggheten vet jag inte faktiskt, kanske att man har kvar latenta känslor kvar från barndomen när man sprang runt i blöja.

Jag minns att mitt ex berättade att hon fick en konstig känsla av trygghet när hon klämde en kudde mellan sina ben, nu kanske jag är färgad av min böjning men jag kopplade detta direkt med blöja (=tjockt paket mellan benen).

Har haft en helt okej uppväxt, har väl varit lite för snäll i skolåren och fått utstå taskiga saker av klasskompisar men inte så att jag tycker att jag kan "skylla" mitt intresse för blöjor och vad de skänker mig, på det

Skulle vara intressant om man skulle kunna förklara det hela på något sätt, men själv har jag inte lyckats under alla dessa år.
Jag har nog varit en aktiv blöjbärare i ca 4-5 år, innan dess så var det bara när man väl fick tag på något eller ett substitut när man var yngre.
Citera
2012-11-16, 23:43
Medlem
Det här var nog bland det roligaste jag läst om. Hur kommer det sig att du har en fetisch för just detta?
Citera
2012-11-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Det här var nog bland det roligaste jag läst om. Hur kommer det sig att du har en fetisch för just detta?
Haha, det är ju det jag inte vet!

Ska man leka hobbypsykolog så brukar väl jargongen vara att man inte har fått "vara barn" tillräckligt mycket när man var just barn, och vill därför gå igenom någon slags regression..

Annars brukar det kunna låta att man kanske är väldigt stressad, och för att undfly vardagen så gör man detta för att känna sig trygg och "säga upp allt vuxet ansvar", jag vet faktiskt inte själv vad det är som gör att jag gillar detta.

Under större delen av mitt liv så har det gjort mig väldigt kluven.
Å ena sidan så är en fetisch något harmlöst och som inte skadar någon (iallafall inte detta), å andra sidan så kan det komplicera saker och ting i framtiden.

Relationer som redan nämnt, när man blir vuxen nog för att bilda familj, det kommer bli omständigt och jobbigt att behöva smyga med det så inte barnen ser t.ex.

Så det smidigaste skulle ju vara om man bara kunde sluta!
Dessutom är det dyrt, jag kan få hem ett par paket från Tyskland för en femhundring ungefär, och det är mycket som studerande!

Dock är jag ingen hardcore-bärare så att jag valsar runt i blöjor 24/7, utan använder det rätt sparsamt.
Man kanske kan säga att jag är en periodare.
Citera
2012-11-17, 00:12
Medlem
Citat:
Haha, det är ju det jag inte vet!

Ska man leka hobbypsykolog så brukar väl jargongen vara att man inte har fått "vara barn" tillräckligt mycket när man var just barn, och vill därför gå igenom någon slags regression..

Annars brukar det kunna låta att man kanske är väldigt stressad, och för att undfly vardagen så gör man detta för att känna sig trygg och "säga upp allt vuxet ansvar", jag vet faktiskt inte själv vad det är som gör att jag gillar detta.

Under större delen av mitt liv så har det gjort mig väldigt kluven.
Å ena sidan så är en fetisch något harmlöst och som inte skadar någon (iallafall inte detta), å andra sidan så kan det komplicera saker och ting i framtiden.

Relationer som redan nämnt, när man blir vuxen nog för att bilda familj, det kommer bli omständigt och jobbigt att behöva smyga med det så inte barnen ser t.ex.

Så det smidigaste skulle ju vara om man bara kunde sluta!
Dessutom är det dyrt, jag kan få hem ett par paket från Tyskland för en femhundring ungefär, och det är mycket som studerande!

Dock är jag ingen hardcore-bärare så att jag valsar runt i blöjor 24/7, utan använder det rätt sparsamt.
Man kanske kan säga att jag är en periodare.

Hmm känner själv att jag inte fått vara barn tillräckligt länge utan växt upp för snabbt, men inte gillar jag att typ suga på napp för det.

Har massor med frågor:

Så det är alltså bara en enda person som vet om det (ditt ex)?
Hur gammal är du ungefär?
Har du haft flera seriösa relationer där du inte vågat berätta och har du därför inte känt dig helt tillfredsställd i sängen?
Hur upphetsad/glad blir du av detta på en skala?
Går det att jämföra med lyckan av bli avsugen typ?
Tittar du en extra gång om du råkar se ett barn i blöja?
Blir du småkåt av gå vid blöjhyllan i mataffären?
Och vill du helst själv bära blöjan eller vill du att tjejen ska göra det?
Citera
2012-11-17, 00:57
Medlem
Citat:
Hmm känner själv att jag inte fått vara barn tillräckligt länge utan växt upp för snabbt, men inte gillar jag att typ suga på napp för det.
Haha, suga på napp gör jag inte

Citat:
Så det är alltså bara en enda person som vet om det (ditt ex)?
Korrekt!
Citat:
Hur gammal är du ungefär?
Tillräckligt gammal för Flashback, plus några år
Citat:
Har du haft flera seriösa relationer där du inte vågat berätta och har du därför inte känt dig helt tillfredsställd i sängen?
Jag har alltid blivit tillfredsställd samt tillfredsställt mina partners
Men jag har bara haft en seriös relation där jag kände att jag ville berätta.
Citat:
Hur upphetsad/glad blir du av detta på en skala?
Det är svårt att säga, det går som sagt i perioder/vågor..
På en skala mellan 1-10 kan jag vara uppe på en nia innan, en åtta under, för att sedan dyka till en tvåa efter.
Citat:
Går det att jämföra med lyckan av bli avsugen typ?
Det är svårt att jämföra faktiskt..
Jag uppskattar båda grejerna.
Citat:
Tittar du en extra gång om du råkar se ett barn i blöja?
Absolut inte, jag har inget intresse av barn.
Citat:
Blir du småkåt av gå vid blöjhyllan i mataffären?
Nej inte direkt, det skulle väl isåfall vara om jag började tänka på vuxenblöjor om jag såg barnblöjorna
Citat:
Och vill du helst själv bära blöjan eller vill du att tjejen ska göra det?
Jag hade väldigt gärna delat upplevelsen med en tjej som gav det en ärlig chans
Citera
2012-11-17, 01:03
Medlem
Citat:

Jag har alltid blivit tillfredsställd samt tillfredsställt mina partners
Men jag har bara haft en seriös relation där jag kände att jag ville berätta.

Om du alltid blivit tillfredsställd så har du alltså inte saknat blöjan vid sex i andra relationer? Om du skulle träffa en helt underbar tjej som inte tyckte alls om vad du gillar, skulle du inte kunna tänka dig att vara tillsammans med henne en längre tid? Eller skulle du vara helt okej med att gifta dig med henne samtidigt som du har vetskapen att ni förmodligen aldrig kommer att kunna ägna er åt fetischen tillsammans?
Citera
2012-11-17, 01:32
Medlem
Citat:
Om du alltid blivit tillfredsställd så har du alltså inte saknat blöjan vid sex i andra relationer? Om du skulle träffa en helt underbar tjej som inte tyckte alls om vad du gillar, skulle du inte kunna tänka dig att vara tillsammans med henne en längre tid? Eller skulle du vara helt okej med att gifta dig med henne samtidigt som du har vetskapen att ni förmodligen aldrig kommer att kunna ägna er åt fetischen tillsammans?
Man är ju inte med sin partner varje dag hela tiden om man inte bor tillsammans, blöjorna har man ju hemma och slänger på sig om man blir "sugen"

Självklart skulle jag kunna det.
Frågan är om det är en kompromisslös relation, eller om jag t.ex skulle få ägna mig åt dem när vi inte umgicks eller om jag skulle få välja mellan bruden eller blöjorna

Något säger mig dock att det antingen krävs en hel del självdisciplin eller hjälp utifrån om man ska kunna hålla sig borta från något man gillar.

Som sagt så är jag kluven i frågan.
Träffar jag mitt livs kärlek så vill jag ju självklart hålla fast vid henne till varje pris!
Visst skulle det vara tråkigt att få ge upp något som uppenbarligen har varit en del av mitt liv och som har skänkt mig en viss glädje för att vi inte har samma inställning, men jag hade iallafall gjort mitt yttersta för att bli av med böjningen för "Mrs Right".
Citera
2012-11-17, 17:43
Medlem
Inte så många brudar som hittar tråden, hoppas det blir ändring på det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in