Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-05-21, 22:00
  #85
Medlem
Phyzicsftws avatar
Kan passa på att väga in på detta ämne. Under de senaste månaderna så har jag fått 4 samtal från Polisen där dom beslagtagit brev adresserat i mitt namn innehållande narkotika (totalt 4 ärenden gällande 5 olika försändelser). Det har bara rört sig om små mängder cannabis men det har inte resulterat i någon husrannsakan utan det har blivit förhör över telefon där jag nekat allt och sen blev det inget mer med det.
Men det har nog bara varit tur + att polisen varit underbemannade. Jag beställer nu inte längre via darknet då polisen sveper postkontoret här 2 gånger per dag med hund och beslagtar en massa försändelser. Har några kompisar som också fått samtal och en blev inkallad på förhör. Dock ingen som åkt på husrannsakan.

Jag tycker iaf det är bra att polisen lägger ner sådana stora resurser på detta för att ta fast folk som sitter hemma och röker en holk. Bättre att folk är ute och dricker mängder med alkohol för att sedan bli inblandad i en misshandel eller våldtäkt eller gå hem och misshandla sin fru. Är fan bara att titta statistiken gällande misshandel och se hur många fall som alkohol är inblandat i...
Huvva vilket efterblivet samhälle vi lever i.
Citera
2020-05-21, 23:10
  #86
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzicsftw
Kan passa på att väga in på detta ämne. Under de senaste månaderna så har jag fått 4 samtal från Polisen där dom beslagtagit brev adresserat i mitt namn innehållande narkotika (totalt 4 ärenden gällande 5 olika försändelser). Det har bara rört sig om små mängder cannabis men det har inte resulterat i någon husrannsakan utan det har blivit förhör över telefon där jag nekat allt och sen blev det inget mer med det.
Men det har nog bara varit tur + att polisen varit underbemannade. Jag beställer nu inte längre via darknet då polisen sveper postkontoret här 2 gånger per dag med hund och beslagtar en massa försändelser. Har några kompisar som också fått samtal och en blev inkallad på förhör. Dock ingen som åkt på husrannsakan.

Jag tycker iaf det är bra att polisen lägger ner sådana stora resurser på detta för att ta fast folk som sitter hemma och röker en holk. Bättre att folk är ute och dricker mängder med alkohol för att sedan bli inblandad i en misshandel eller våldtäkt eller gå hem och misshandla sin fru. Är fan bara att titta statistiken gällande misshandel och se hur många fall som alkohol är inblandat i...
Huvva vilket efterblivet samhälle vi lever i.

Haha den va bra
Citera
2020-05-23, 12:21
  #87
Medlem
luhrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzicsftw
Kan passa på att väga in på detta ämne. Under de senaste månaderna så har jag fått 4 samtal från Polisen där dom beslagtagit brev adresserat i mitt namn innehållande narkotika (totalt 4 ärenden gällande 5 olika försändelser). Det har bara rört sig om små mängder cannabis men det har inte resulterat i någon husrannsakan utan det har blivit förhör över telefon där jag nekat allt och sen blev det inget mer med det.
Men det har nog bara varit tur + att polisen varit underbemannade. Jag beställer nu inte längre via darknet då polisen sveper postkontoret här 2 gånger per dag med hund och beslagtar en massa försändelser. Har några kompisar som också fått samtal och en blev inkallad på förhör. Dock ingen som åkt på husrannsakan.

Jag tycker iaf det är bra att polisen lägger ner sådana stora resurser på detta för att ta fast folk som sitter hemma och röker en holk. Bättre att folk är ute och dricker mängder med alkohol för att sedan bli inblandad i en misshandel eller våldtäkt eller gå hem och misshandla sin fru. Är fan bara att titta statistiken gällande misshandel och se hur många fall som alkohol är inblandat i...
Huvva vilket efterblivet samhälle vi lever i.

Jag vill fortfarande hävda att det är ett lagbrott att polisen gör som de gör. Det skulle kunna förklara varför de lägger ner ifall det är mängder som inte ger 2 års fängelse. Om så är fallet, är det bara att fortsätta neka. De kommer ju aldrig vinna det i rätten om de skulle välja att gå vidare med det, och det vet polisen i så fall också om.

ACAB förändras aldrig.
Citera
2020-05-23, 17:27
  #88
Medlem
Plaguetongue1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abius
Vet inte hur de är gjort, är inte teknisk nog att kunna det, men TS (kompis) så vitt jag förstod ”tumbla” aldrig sina btc innan överföringen. Vilket va anledning de kunde spärra för honom, hur vet jag inte länkade mest för de verkade relevant i sammanhanget

Mvh

Ja dom stängde av mig från en bitcoin exchange sida också, anledningen var att jag överfört till darknet, antagligen kände dom igen BTC adressen, bara att byta exchange sida så är problemet löst.
Citera
2020-05-24, 23:03
  #89
Medlem
Phyzicsftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luhren
Jag vill fortfarande hävda att det är ett lagbrott att polisen gör som de gör. Det skulle kunna förklara varför de lägger ner ifall det är mängder som inte ger 2 års fängelse. Om så är fallet, är det bara att fortsätta neka. De kommer ju aldrig vinna det i rätten om de skulle välja att gå vidare med det, och det vet polisen i så fall också om.

ACAB förändras aldrig.

Jo jag har faktiskt pratat med min advokat gällande detta (var inblandad i ett annat fall för ett tag sedan som gällde en lokal langare) och han bekräftade att polisen inte får söka igenom postcentraler/postkontor utan tillstånd eller stark misstanke. Däremot så kan dom få göra det om dom har på sannolika skäl att en stor leverans kommer inkomma med posten och i ett sådant fall kan dom få tillstånd av åklagare att svepa tex postkontor under en viss tid tills dom hittar det dom söker efter. Dessa tillstånd gäller dock bara i 3 månader (90 dagar) och sedan måste åklagaren skicka ett nytt tillstånd. Intressant nog så har polisen svept postkontoret där jag bor i över 1 år nu så det känns som dom inte följer lagen till 100%...
Så ja, det är ett lagbrott om dom inte har tillstånd men med ett tillstånd så har dom rätt att beslagta, öppna och analysera försändelser dom misstänker kan innehålla narkotika. Sen går ju Sverige jävligt hårt mot droger just nu så jag tror polisen kommer undan med jävligt mycket.
Citera
2020-05-25, 20:30
  #90
Medlem
Jag har fått besök av polis , har köpt mängder för eget bruk, 5 g här 10 g där.
Sen var det en order på 20 som aldrig dök upp. (använder tråden, trots det handlar om en annan drog än cannabis förfarandet borde vara samma)(

Har fått hembersök (ej husrannsakan) och märker att inga paket kommer fram till mig - så de går genom all min post.

Tre försändelser försvann under 1 månads tid. Är det vanligt att de har "span" på nån så liten fisk? Det handlar visserligen om normalgraden. Men det är för eget bruk, finns ingen anledning misstänka en för försäljning eller nåt.
Citera
2020-05-28, 20:01
  #91
Medlem
luhrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzicsftw
Jo jag har faktiskt pratat med min advokat gällande detta (var inblandad i ett annat fall för ett tag sedan som gällde en lokal langare) och han bekräftade att polisen inte får söka igenom postcentraler/postkontor utan tillstånd eller stark misstanke. Däremot så kan dom få göra det om dom har på sannolika skäl att en stor leverans kommer inkomma med posten och i ett sådant fall kan dom få tillstånd av åklagare att svepa tex postkontor under en viss tid tills dom hittar det dom söker efter. Dessa tillstånd gäller dock bara i 3 månader (90 dagar) och sedan måste åklagaren skicka ett nytt tillstånd. Intressant nog så har polisen svept postkontoret där jag bor i över 1 år nu så det känns som dom inte följer lagen till 100%...
Så ja, det är ett lagbrott om dom inte har tillstånd men med ett tillstånd så har dom rätt att beslagta, öppna och analysera försändelser dom misstänker kan innehålla narkotika. Sen går ju Sverige jävligt hårt mot droger just nu så jag tror polisen kommer undan med jävligt mycket.

Där ser man, okej. Ja det skulle ju vara jävligt svårt att bevisa att Polisen begår brott i detta fall, jag vet inte riktigt hur det skulle gå till.. men då postlagen kräver att det ska ge 2 års fängelse minst, så kanske det kan vara förklaringen till varför det inte hänt mer än det gjort.
Tror ärligt inte det spelar någon roll vad det gäller, polisen i Sverige verkar komma undan med mer än bara saker kopplat till narkotika tyvärr.
Citera
2020-06-02, 14:13
  #92
Medlem
Covington89s avatar
Dem brukar göra det ifall det är försändelser från utlandet ja.
Inrikes är jag tveksam till.
Citera
2020-06-26, 12:39
  #93
Medlem
Kom ett brev idag med cannabis som hade en sticker på kuvertet från postnord som säger att försändelsen har skadats i hanteringen och med ett nummer till deras kundtjänst, sen har dom tejpat igen kuvertet och skickat vidare det.

Känns otroligt om de skulle lägga ner detta jobb för att komma förbi vid ett senare tillfälle och är det ens lagligt för polisen att skicka vidare det? Det är väldigt små mängder

Ganska nojjig om jag ska vara ärlig.
__________________
Senast redigerad av instantkaffe 2020-06-26 kl. 12:52.
Citera
2020-06-26, 14:16
  #94
Medlem
Allt annat i paketet var intakt (dubbel vakum etc)
Citera
2022-11-11, 10:25
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instantkaffe
Kom ett brev idag med cannabis som hade en sticker på kuvertet från postnord som säger att försändelsen har skadats i hanteringen och med ett nummer till deras kundtjänst, sen har dom tejpat igen kuvertet och skickat vidare det.

Känns otroligt om de skulle lägga ner detta jobb för att komma förbi vid ett senare tillfälle och är det ens lagligt för polisen att skicka vidare det? Det är väldigt små mängder

Ganska nojjig om jag ska vara ärlig.

Får man fråga vad som hände sen?
Citera
2022-11-11, 11:32
  #96
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instantkaffe
Kom ett brev idag med cannabis som hade en sticker på kuvertet från postnord som säger att försändelsen har skadats i hanteringen och med ett nummer till deras kundtjänst, sen har dom tejpat igen kuvertet och skickat vidare det.

Känns otroligt om de skulle lägga ner detta jobb för att komma förbi vid ett senare tillfälle och är det ens lagligt för polisen att skicka vidare det? Det är väldigt små mängder

Ganska nojjig om jag ska vara ärlig.

Men du fick din cannabis hemskickad?

Om polisen skulle tittat på brevet är jag helt övertygad om att de inte skulle skickat vidare det hem till dig.

Då skulle det antingen bara inte kommit fram och du skulle inte få veta vad som hänt, ELLER så skulle du bli kontaktad med frågan om du har kännedom om ett brev med knark i ditt namn.

Båda varianterna har jag erfarit kan ske.
__________________
Senast redigerad av st33r 2022-11-11 kl. 11:46.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback