Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-16, 14:38
  #1
Medlem
BesserWissers avatar
Vilka flygsimulatorer är de verklighetstrognaste inom följande sorters flyg:

* Stridsflyg (jas-39 gripen och liknande, med dogfights, skjutningar osv, alltså inte enbart flygning)
* Helikopterstridsflyg
* Vanligt flyg, civilflyg
* Vanligt civilt helikopterflyg

Obs, verklighetstrognast i den graden att man använder en bra joystick samt Track-IR för att höja verklighetsgraden...

Såå...vilka är de bästa flygsimulatorerna?
Citera
2012-11-16, 14:42
  #2
Medlem
burntfacemans avatar
Gällande andra världskriget är det Il-2 Sturmovik som är kungen.

Inom moderna stridsflyg så kan du se hur det ser ut att starta en A-10C Warthog i spelet Digital Combat Simulator: A-10C Warthog genom detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=huVi6rdPE4I
Citera
2012-11-16, 17:17
  #3
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
Gällande andra världskriget är det Il-2 Sturmovik som är kungen.

Inom moderna stridsflyg så kan du se hur det ser ut att starta en A-10C Warthog i spelet Digital Combat Simulator: A-10C Warthog genom detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=huVi6rdPE4I
OK. de två känner jag redan till, även DCS BlackShark, men finns det inga andra, med modernare flyg? Finns det nåt med Gripen?

Minns att jag flugit ett gripen i Microsoft FlightSimulator (nerladdat flygplan eller nåt)
Citera
2012-11-17, 03:56
  #4
Medlem
mrnitrouss avatar
X-plane
Citera
2012-11-17, 17:08
  #5
Medlem
Hur det står i jämförelse med andra vet jag inte, men Take On Helicopters av Bohemia Interactive är en bra helikoptersimulator. Stödjer TrackIR (antar jag, det är Real Virtuality-motorn).
Citera
2012-11-18, 14:32
  #6
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det är ett jävligt bra helikopterspel i alla fall, simulator vete fan . Bästa helikopterfysiken (och systemsimulationen) jag sett har DCS: Black Shark, och för moderna stridsflygplan är deras A-10 kung.

För Andra världskriget är det nog som sagt IL-2: Cliffs of Dover, i all sin buggighet, och civilt är X-Plane närmast verkligheten för både helikoptrar och flygplan, även om det inte finns så mycket att göra där. MS Flight Sim X har fler moddar och tillägg, men är lite sämre när det gäller flygkänslan.
Citera
2012-11-18, 15:21
  #7
Medlem
tygrews avatar
Prova "Lock On" för moderna dogfights, fungerar även med TrackIR tror jag.

Här är lite gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=XtIbCC05mv8
Citera
2012-11-18, 16:09
  #8
Medlem
burntfacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Det är ett jävligt bra helikopterspel i alla fall, simulator vete fan . Bästa helikopterfysiken (och systemsimulationen) jag sett har DCS: Black Shark, och för moderna stridsflygplan är deras A-10 kung.

För Andra världskriget är det nog som sagt IL-2: Cliffs of Dover, i all sin buggighet, och civilt är X-Plane närmast verkligheten för både helikoptrar och flygplan, även om det inte finns så mycket att göra där. MS Flight Sim X har fler moddar och tillägg, men är lite sämre när det gäller flygkänslan.

Hur står sig Cliffs of Dover jämfört med 1946? Det var ett tag sedan jag körde Il-2, men då var det 1946 som gällde. Självklart på UK-dedicated:s servrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback