Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 20:25
  #337
Medlem
Kiggzors avatar
Då har man krånglat sig igenom Andromeda till slut, förmodligen min buggigaste spelupplevelsen någonsin även tio patcher senare. Vilken jävla härdsmälta till spel det är. Så gott som alla storyelement är ju återanvända från trilogin. Bara re-skins på
Dialogen är skrattretande dåligt skriven. 90% av tiden går ut på att jaga resurser till ett överkrångligt craftingsystem för att göra en puffra som ändå är helt värdelös ett par timmar senare när man levlat upp. (seriöst, tio nivåer av styrka på alla vapen... varför?) Resten är fetch quests som knappt ens platsar i ett MMORP utdragna nåt så in i helvete, ofta innefattar de att resa till en miljard olika planeter med loading screens som aldrig tar slut. Inte en enda av squadmatesen väcker intresse. Totalt ointressanta karaktärer med tråkiga röstskådespelare. Romansen en stor besvikelse (förutom att vi fick blå nakna bröst, tjoho!) Jag kan minnas två uppdrag som var roliga på riktigt, Voeld och det sista. Striderna är fenomenala men det här spelet tvingade jag mig att hånskrattandes ta igenom. Så jävla sorgligt vad det blivit av Bioware.

Sug kuk EA
Citera
2017-12-01, 11:46
  #338
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Då har man krånglat sig igenom Andromeda till slut, förmodligen min buggigaste spelupplevelsen någonsin även tio patcher senare. Vilken jävla härdsmälta till spel det är. Så gott som alla storyelement är ju återanvända från trilogin. Bara re-skins på
Dialogen är skrattretande dåligt skriven. 90% av tiden går ut på att jaga resurser till ett överkrångligt craftingsystem för att göra en puffra som ändå är helt värdelös ett par timmar senare när man levlat upp. (seriöst, tio nivåer av styrka på alla vapen... varför?) Resten är fetch quests som knappt ens platsar i ett MMORP utdragna nåt så in i helvete, ofta innefattar de att resa till en miljard olika planeter med loading screens som aldrig tar slut. Inte en enda av squadmatesen väcker intresse. Totalt ointressanta karaktärer med tråkiga röstskådespelare. Romansen en stor besvikelse (förutom att vi fick blå nakna bröst, tjoho!) Jag kan minnas två uppdrag som var roliga på riktigt, Voeld och det sista. Striderna är fenomenala men det här spelet tvingade jag mig att hånskrattandes ta igenom. Så jävla sorgligt vad det blivit av Bioware.

Sug kuk EA

En bra recension. Det enda jag hade tillagt hade varit att man kör runt med en jäkla mako non-stop, så tråkigt, så meningslöst...
Citera
2017-12-05, 18:49
  #339
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det här spelet har stora tekniska bekymmer. Och det efter flera patcher. Laddningstider, dörrar som inte öppnas. Laggar till och från, textures tar lång tid att komma upp. Storyn var medioker. Dialogen urusel. Likaså spelets karaktärer. Är bra trött på SAM. Fruktansvärt irriterande.

Fanns ändå en del kul att ha i spelet och för 99 var det ändå värt det. Ganska kul och utforska planeter, iallafall till en början sen blev det ganska segt med dem långa transporterna fram och tillbaka. Blev dessutom svårt att motivera sig då storyn var så dålig. Gillar annars combaten, och framförallt klasserna och hur man kan blanda mellan dem.

Ger spelet 6/10. Synd finns säkert ett bra spel bakom dem tekniska missarna och med en bättre story. Man undrar ju om det verkligen är samma team bakom trilogin som gjort andromeda?
Citera
2017-12-05, 19:04
  #340
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja det här spelet har stora tekniska bekymmer. Och det efter flera patcher. Laddningstider, dörrar som inte öppnas. Laggar till och från, textures tar lång tid att komma upp.
Det har inte jag stött på och spelat ett par olika piratversioner samt köpt.

Citat:
Storyn var medioker. Dialogen urusel. Likaså spelets karaktärer. Är bra trött på SAM. Fruktansvärt irriterande.
Sam är irriterande ja med allt sitt jiddrande det är varmt, det är kallt, här kan du leta mineraler ofta flera gånger per minut men när jag kollade för ett tag sen arbetades det på mods som skulle få bort det.

Citat:
Man undrar ju om det verkligen är samma team bakom trilogin som gjort andromeda?
Åtminstone har en del av arbetet lejts ut till låglönearbetare, animationerna lämnar mycket att önska.


Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
En bra recension. Det enda jag hade tillagt hade varit att man kör
runt med en jäkla mako non-stop, så tråkigt, så meningslöst...
Nomad är det man kör, m35 mako är det dom skulle haft med istället och gjort exteriöra strider mycket svårare, 155mm kanon och ksp...tycker det är en "plot hole", vem fan åker till främmande planeter med ett fordon som inte ens kan försvara sig själv?
Citera
2017-12-06, 11:42
  #341
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja det här spelet har stora tekniska bekymmer. Och det efter flera patcher. Laddningstider, dörrar som inte öppnas. Laggar till och från, textures tar lång tid att komma upp. Storyn var medioker. Dialogen urusel. Likaså spelets karaktärer. Är bra trött på SAM. Fruktansvärt irriterande.

Fanns ändå en del kul att ha i spelet och för 99 var det ändå värt det. Ganska kul och utforska planeter, iallafall till en början sen blev det ganska segt med dem långa transporterna fram och tillbaka. Blev dessutom svårt att motivera sig då storyn var så dålig. Gillar annars combaten, och framförallt klasserna och hur man kan blanda mellan dem.

Ger spelet 6/10. Synd finns säkert ett bra spel bakom dem tekniska missarna och med en bättre story. Man undrar ju om det verkligen är samma team bakom trilogin som gjort andromeda?

Svar nej. Inte alls samma team. Andromeda gjordes av EA i Montreal. Sök på youtube så hittar du flera videos om att "EA kills mass effect".

// CC
Citera
2018-04-01, 23:11
  #342
Medlem
EnLitenFryss avatar
Har kommit en bit i ME:A. Är på Voeld och har börjat nöta sidouppdrag och utforska kartan efter att ha klarat huvuduppdraget.

Vilken tid det tar! Har precis tinat upp planeten i remnant vault men har minst 10 uppdrag kvar att lösa. Känns som att jag inte lämnat Voeld alls denna vecka, har ändå spelat en del på kvällarna. Lätt 10h bara Voelds sidouopdrag. Journalen är inte direkt geografiskt indelad så svårt att göra en bra priolista på vad man tar först.

Hur gjorde ni andra? Värt att lägga tiden på sidouppdragen för att få en starkare Ryder eller bara köra på?

—————

Tycker kritiken mot detta spel är en aning överdriven. Det har brister och är kanske ett 3/5-spel för mig men klart spelbart. Bra strider, intressant koncept med nybyggare i rymden. Jag vill veta hur det ska gå och vilka de här Kett egentligen är. Sen att grafiken i ansikten är sådär, karaktärerna inte särskilt intressanta (de enda som känns intressanta är Pebee och Gil), och att spelet är alldeles för stort och detaljerat för att jag ska orka sätta mig in i allt. Det kan jag leva med.
Citera
2018-04-02, 00:15
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har kommit en bit i ME:A. Är på Voeld och har börjat nöta sidouppdrag och utforska kartan efter att ha klarat huvuduppdraget.

Vilken tid det tar! Har precis tinat upp planeten i remnant vault men har minst 10 uppdrag kvar att lösa. Känns som att jag inte lämnat Voeld alls denna vecka, har ändå spelat en del på kvällarna. Lätt 10h bara Voelds sidouopdrag. Journalen är inte direkt geografiskt indelad så svårt att göra en bra priolista på vad man tar först.

Hur gjorde ni andra? Värt att lägga tiden på sidouppdragen för att få en starkare Ryder eller bara köra på?

—————

Tycker kritiken mot detta spel är en aning överdriven. Det har brister och är kanske ett 3/5-spel för mig men klart spelbart. Bra strider, intressant koncept med nybyggare i rymden. Jag vill veta hur det ska gå och vilka de här Kett egentligen är. Sen att grafiken i ansikten är sådär, karaktärerna inte särskilt intressanta (de enda som känns intressanta är Pebee och Gil), och att spelet är alldeles för stort och detaljerat för att jag ska orka sätta mig in i allt. Det kan jag leva med.


jag körde så mkt jag bara kunde på varje planet och sedan vidare.

Tyckte spelet va nice, fått intrycket att de som inte diggar spelet gör det pga. tidigare upplevelser av ME spelen. Jag har aldrig spelat något tidigare samt väntade ett antal månader efter spelsläppet och upplevde inga buggar.
Citera
2018-04-02, 13:39
  #344
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
jag körde så mkt jag bara kunde på varje planet och sedan vidare.

Tyckte spelet va nice, fått intrycket att de som inte diggar spelet gör det pga. tidigare upplevelser av ME spelen. Jag har aldrig spelat något tidigare samt väntade ett antal månader efter spelsläppet och upplevde inga buggar.

Ok. Ja som sagt, har väl åtminstone 10 uppdrag kvar på Voeld innan jag kommer därifrån. Nu måste jag gå igenom allt skräp jag samlat på mig och försöka få bästa möjliga vapen från det. Utrustnings-systemet är betydligt krångligare än jag orkar sätta mig in i. Har googlat vilka de bästa vapnen är, siktar på dem och skiter i resten. Väldigt otydligt vad man ska sälja/nedmontera och vad man ska ha kvar.

Jag spelade ME-trilogin och även om den var väldigt bra, tyckte jag replay-value var väldigt lågt. Ettan är jämfört med övriga spel underutvecklat, alldeles för krångligt utrustnings-system och strider. Sen var slutet på allt väldigt mycket antiklimax så jag har inte samma konservativa syn på Andromeda som många andra verkar ha.
Citera
2018-04-03, 08:01
  #345
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har kommit en bit i ME:A. Är på Voeld och har börjat nöta sidouppdrag och utforska kartan efter att ha klarat huvuduppdraget.

Vilken tid det tar! Har precis tinat upp planeten i remnant vault men har minst 10 uppdrag kvar att lösa. Känns som att jag inte lämnat Voeld alls denna vecka, har ändå spelat en del på kvällarna. Lätt 10h bara Voelds sidouopdrag. Journalen är inte direkt geografiskt indelad så svårt att göra en bra priolista på vad man tar först.

Hur gjorde ni andra? Värt att lägga tiden på sidouppdragen för att få en starkare Ryder eller bara köra på?

—————

Tycker kritiken mot detta spel är en aning överdriven. Det har brister och är kanske ett 3/5-spel för mig men klart spelbart. Bra strider, intressant koncept med nybyggare i rymden. Jag vill veta hur det ska gå och vilka de här Kett egentligen är. Sen att grafiken i ansikten är sådär, karaktärerna inte särskilt intressanta (de enda som känns intressanta är Pebee och Gil), och att spelet är alldeles för stort och detaljerat för att jag ska orka sätta mig in i allt. Det kan jag leva med.

Jag gjorde i princip samtliga sidouppdrag. Dels för att stärka min Ryder men även för att få ut så mycket som möjligt av spelet som sådant. Det gör jag dock med samtliga spel som jag spelar. Är det värt att spela det är det värt att göra det ordentligt. Att bara "dra igenom" ett spel är inte min grej.

Vad gäller kritiken kan jag hålla med om att striderna i sig är det inget fel på men de har totalt misslyckats med att skapa någon bra "känsla" i spelet. Ett spel som MEA måste ha en bra story. Som en bra film eller en bok.

// CC
Citera
2018-04-03, 11:12
  #346
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vad gäller kritiken kan jag hålla med om att striderna i sig är det inget fel på men de har totalt misslyckats med att skapa någon bra "känsla" i spelet. Ett spel som MEA måste ha en bra story. Som en bra film eller en bok.
Fienden är ett misslyckande, me1-3 hade primärt sovereign och senare reapers som huvudfiende men mea saknar detta, saknar en fiende med brutal makt istället har vi en fiende som får spö av några angara'ns.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-04-03 kl. 11:17.
Citera
2018-04-18, 20:56
  #347
Medlem
EnLitenFryss avatar
Slutet på Kadara retar mig.

Citera
2018-06-03, 22:52
  #348
Medlem
Någon som vet om detta är hela spelet eller bara dlc tillägg?

https://store.playstation.com/en-se/...4RECRUITDELUXE

Mass Effect™: Andromeda – Deluxe Recruit Edition
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback