• 21 242 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 984 236 inlägg
2017-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Det beror på, om du vill ha det bästa slutet så måste du mer eller mindre spela MP för att få in War Assets vilket är ett jävla retarderat beslut, om man tyvärr måste ha MP i alla spel i dag så kan man åtminstone se till att hålla det separat från det egentliga spelet. Jag bojkottade ME3 på grund av detta och nu när jag har googlat och sett att åsnorna på BioWare har gjort detsamma med Andromeda så får jag tyvärr skita i det spelet också, får verkligen hoppas att detta inte är något som kommer att bli vanligt, då får man lägga av med spelandet. Tur att Nintendo finns i alla fall.

Jag fick det "bästa" slutet utan att spela MP i alla fall. Testade inte ens MP förrän jag var klar med kampanjen (MP-läget var dock rätt kul, kan tilläggas).
Citera
2017-07-21, 01:41
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Började lira om spelet men efter att jag kommit till Aya så orkade jag inte mer.

Kom ihåg allt springande fram och tillbaka i snö, öken och djungel.

Har avinstallerat spelet nu.
Citera
2017-09-08, 07:08
Medlem
Nochillss avatar
Jag har varit upptagen de senaste veckorna så spelet har tyvärr blivit liggande men ska köra om det igen, om så från början.

Svårighetsgraden är hög i spelet och jag fastnade direkt på den första bossen; "The Cardinal" i hard-mode.
Har kollat på Youtube där man kan se att man behöver vara djävligt snabb och taktiskt för att kunna klå honom.
Citera
2017-10-05, 08:18
Medlem
Spelade igenom Andromeda i våras då jag är en stort fan av ME och då framförallt av ME2 och ME3. ME2 är riktigt välgjort medan ME3 är slarvigare gjord med betydligt sämre grafik. Dock, den absolut största skillnaden för mig har varit karaktärerna och känslan i spelet, dvs storyn. ME2 och ME3 var för mig fantastiska berättelser med flera underbara karaktärer som fick mig engagerad och med flera scener som flera gånger fick mig att hålla andan eller skratta. Må vara att slutet på ME3 var en besvikelse men jag har ändå spelat igenom dem båda 5-6 ggr. Det var spel som fick mig att vilja komma tillbaka för att uppleva mer. Sedan var de inte 100% perfekta men känslan de skapade, i alla fall hos mig, var bättre än hos några andra spel jag har spelat.

Andromeda är inget dåligt spel men det gav mig inte alls samma "känsla". Det lyckades inte fånga mig på samma sätt som ME2 och ME3. Helt klart glömde man bort denna viktiga del för att skapa en riktigt bra spel. Jag kommer troligen inte spela om Andromeda. Jag tror många upplever samma sak. Därav att detta bara blev en spel som många "spelar igenom". Det är inte ett spel som skapar engagemang och då "dör" det så fort folk har spelat igenom det.

// CC
Citera
2017-10-25, 06:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
finns det några mods till det här spelet? framförallt mods som tar bort all dötid när man reser o sånt?

Citera
2017-10-25, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
finns det några mods till det här spelet? framförallt mods som tar bort all dötid när man reser o sånt?

Nu spelade jag på XO och då hade spelet uppgraderats med att man kunde skippa resorna mellan planeterna i de olika systemen. Dvs genom att trycka på en "knapp" (kommer inte ihåg vilken) så slapp man resan. I övrigt tycker jag inte att restiden var så farlig. Däremot var det mycket resor fram och tillbaka för att lösa uppdrag och så.

// CC
Citera
2017-10-25, 17:47
Medlem
Såg att jag kan lira Andromeda gratis nu (ingår tydligen i Origin Access numera, som jag redan prenumererar på), kanske värt att testa det igen nu. Var föga imponerad av testversionen man kunde köra när spelet släpptes, men det ska tydligen ha patchats en hel del sen dess varav de tekniska skavankerna inte är så framträdande längre. Stämmer det? Manuset lär ju dock vara lika torftigt som tidigare, förvisso...
Citera
2017-11-24, 09:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nog för att spelet fått mycket skit men visst fan borde det vara värt 99? Som stor Mass effect fan har jag besviket hållt mig undan detta med all kritik som kommit men kan tänka mig att med de patcher som gjorts och för det låga priset 99 så borde det nog ändå vara värt en genomspelning. Hittade förövrigt erbjudandet på gamestop (av alla ställen dem brukar vara dyrast annars) nu på black friday. Säger kanske en del också om hur dåligt spelet sålt? eller hur dåligt det blivit mottaget att man drar ned priset så pass mycket till 99. Spelet är väl inte mer än ett år gammalt väl.

Edit äh vafan var ju bara 8 månader gammalt.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-11-24 kl. 09:51.
Citera
2017-11-24, 10:01
Medlem
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nog för att spelet fått mycket skit men visst fan borde det vara värt 99? Som stor Mass effect fan har jag besviket hållt mig undan detta med all kritik som kommit men kan tänka mig att med de patcher som gjorts och för det låga priset 99 så borde det nog ändå vara värt en genomspelning. Hittade förövrigt erbjudandet på gamestop (av alla ställen dem brukar vara dyrast annars) nu på black friday. Säger kanske en del också om hur dåligt spelet sålt? eller hur dåligt det blivit mottaget att man drar ned priset så pass mycket till 99. Spelet är väl inte mer än ett år gammalt väl.

Tycker det inte är så dåligt faktiskt. Har inte kommit igenom det ännu, köpte det vid release men var så många andra spel samtidigt.
Citera
2017-11-24, 10:11
Medlem
Tampiss avatar
Citat:

Det är lätt värt hundra spänn enligt mig.
Panga dig igenom huvudstoryn och strunta i de flesta av sidequesten och du bör känna dig nöjd efteråt.
Citera
2017-11-24, 12:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tycker det inte är så dåligt faktiskt. Har inte kommit igenom det ännu, köpte det vid release men var så många andra spel samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Det är lätt värt hundra spänn enligt mig.
Panga dig igenom huvudstoryn och strunta i de flesta av sidequesten och du bör känna dig nöjd efteråt.
Ja blev ett köp. 99 spänn var för bra för att strunta i. Blir nog aldrig billigare än så. Sen ska man väl inte gå alltför mycket vad gamingmobben tycker. Hade jag gjort det hade jag gått miste om flera fina spelupplevelser. Har ju dessutom en tendens att gå överstyr gällande kritiken på grund av folks ogillande av företag likt EA ubi mm och microtransactions och loot boxes. Gillar iförsig inte det heller men går väl att undvika och njuta av SP ändå, iallafall i mass effect. Dåliga face animations och dialog går väl inte att undvika på samma sätt men är inte så kräsen, iallafall inte för 99. Köpte man det fullpris på release kan man förstå besvikelsen och kritiken mer.

Ja får se hur man gillar detta senare då när man lyckas pressa in det i sitt spelschema och återkomma med vad man tycker. Trilogin är ju ett av mina absoluta favoritspel överhuvudtaget.
Citera
2017-11-24, 14:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ja blev ett köp. 99 spänn var för bra för att strunta i.

Helt klart värt 99 SEK. De har lyckats bra med striderna, allt annat varierar från meh till dåligt. Problemet är att man ibland får känslan av att de har försökt maximera tiden man behöver för att ta sig från en strid till nästa.
Citera