Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 22:18
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Det blir pinsamt när SAM varna om att den miljö man vistas i har extremt hög strålning och inget syre, så ser man sina två följeslagare utan hjälm eller nån skyddsutrustning överhuvudtaget.

Hur tänkte BioWare där?
Eller att dom har obegränsat med ammo, men sådan saker kan man ha överseende med i spel.
Men spelet är som sagt bara hyfsat jämfört med t.ex. ME2 som var ruggigt bra.
Citera
2017-05-03, 22:41
  #302
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Eller att dom har obegränsat med ammo, men sådan saker kan man ha överseende med i spel.
Det har huvudkaraktären också med vissa vapen
Citera
2017-05-06, 11:56
  #303
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Jäklar vad speltillverkarna vill att man ska böga loss med Reyes Vidal.
Citera
2017-05-06, 14:19
  #304
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Köpte spelet på elgiganten för 350 spänn.
Är ju ganska överkomligt även om man skullr tröttna efter ett par timmar tänker jag.

Tycker dock det är på tok för mycket att välja powers, profiler, vapenmoddar med mera. Bättre satsa på storyn isåfall

Jag lade upp saker och ting så här...

Powers: jag väntade till jag hade typ 20 - 25 poäng att dela ut, sen maxade jag en Power som kändes intressant. Därefter sparade jag ihop ytterligare 20 poäng och testade på en ny Power. Kändes vettigare än att dela ut en poäng där, två poäng där, etc. Mindre pill på nåt vis.

Profiler: jag bestämde mig för att alltid ha minst två Biotics bland mina Powers, så jag valde "Biotic-profilen". Bytte i princip aldrig från den.

Vapen: ja... den här biten tyckte jag var rätt dassig överlag. Men jag lade inte ner så mycket energi på detta då jag satsade på att kunna spama Powers stup i kvarten.
Körde väl på lite balla jag hittade. Craftade bara två stycken och köpte nog inte ett enda vapen.
Citera
2017-05-06, 18:59
  #305
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Vapen: ja... den här biten tyckte jag var rätt dassig överlag. Men jag lade inte ner så mycket energi på detta då jag satsade på att kunna spama Powers stup i kvarten.
Körde väl på lite balla jag hittade. Craftade bara två stycken och köpte nog inte ett enda vapen.
Jag körde primärt tech i början men man får så mycket poäng att det går att använda 2 grupper, tech + soldier.

När fienden attackerar skickar jag iväg en assault turret + remnant vi sen tittar jag på medans fienderna faller som käglor
Citera
2017-05-07, 07:43
  #306
Medlem
Vart är den onda sidan. Varför kan de inte ha ett alternativt slut?! Ett ont slut som i kotor.
Citera
2017-05-08, 08:20
  #307
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Vart är den onda sidan. Varför kan de inte ha ett alternativt slut?! Ett ont slut som i kotor.

Uhm... inget Mass Effect har haft ett regelrätt ont slut (närmsta är väl 2an om man misslyckas rejält men även det är ju inte "ont"), varför skulle det ha det?
Mass Effect är inte Star Wars.
Citera
2017-05-08, 17:51
  #308
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nä ont slut skulle bli lite skruvat när grunden med spelen är att rädda universum.

Helvete vad op gubben är med
Citera
2017-05-11, 15:31
  #309
Medlem
Detta måste vara årets kalkon, seriöst.. Jag kan inte spela det seriöst, det går bara inte!
Det är utan tvekan en stor besvikelse för oss som spelade originalen när dom la lite jävlar anamma i sina spel och tanke bakom uppdragen. Ett jävla D.A Inquisition i rymden
Citera
2017-05-11, 16:40
  #310
Medlem
Korders avatar
Blev aldrig ett köp, fem timmar av testperioden på Origin Access räckte mer än väl. Utöver de så omtalade animationerna undrar jag hur man tänkt med karaktärsdesign, inte minst i form av färgerna man valt (hår, ögon, smink osv). Vad fan är det här för något liksom? Ser ut som ett lågupplöst baltiskt gatuluder. Jävligt märkligt.
Citera
2017-05-20, 19:16
  #311
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Nu har jag lirat färdigt spelet. Det var bitvis snyggt, men jag kom aldrig in i storyn. Ointressanta karaktärer. Jag ger det 6/10.
Citera
2017-06-21, 21:07
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Testat några hagelgevär känns som skit inget tryck alls, varför påstås hagelgevär vara op?


Kommer med 99.9999% säkerhet att antingen komma en fortsättning på andromeda eller ett nytt fristående ME spel.
Kommer antagligen bli bättre med tiden. Tyvärr har EA rätt dåligt rykte, deras spel ska alltid levereras precis vid ett visst datum
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback