Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 22:28
  #109
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
För mig är det viktiga att storyn är bra...
I den här typen av spel ska det inte finnas en story, det ska finnas 50....alltifrån små enkla som kanske bara ger lite bakgrundsinfo av en karaktär till en jättestor som kanske spänner över flera spel, ME:2 tycker jag lyckades rätt ok med uppdragen för medkaraktärerna man kunde dra iväg på, till exempel hjälpa legosoldaten döda en person eller tjuven att stjäla en grej...det är nåt jag skulle vilja se mer av.
Citera
2017-02-18, 22:36
  #110
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I den här typen av spel ska det inte finnas en story, det ska finnas 50....alltifrån små enkla som kanske bara ger lite bakgrundsinfo av en karaktär till en jättestor som kanske spänner över flera spel.
Det bör väl vara underförstått?
En bra story innefattar att man berättar om allt och alla som kan vara utav intresse för att driva själva historien framåt.
Sagan om Ringen t ex har just detta, där talar man dock om en bra historia, ej att den innehåller flera bra historier.

Personligen hoppas jag att de gått tillbaka hur berättandet var i ME2, i ME3 var det för få sidospår.
Citera
2017-02-18, 23:02
  #111
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo det har du rätt i.

Värt att tänka på är ju att en av anledningarna till att många hatade ME3 var den enorma hypen och pressen.
Bioware sköt sig själva i foten när de valde att anpassa ME3 till en ny publik det ledde i slutändan till att inga av valen man gjort under trilogin spelade roll, därav fansens besvikelse.

Sen sköt de sig själva i huvudet när de släppte en halvfärdigt version av ett riktigt uselt slut som gjorde alla besvikna.

Med Andromeda finns inte den pressen då det är ett nytt fristående kapitel. Det är inte så att en hel trilogi står och faller med detta spel.

Håller med om att DA:Inquisition var lite sådär, men å andra sidan har Dragon Age aldrig varit lika bra som Mass Effect.

Jo det är ju lite så. Personligen tyckte jag ME3 var grymt bra, men jag förstår delar av kritiken. Problemet är ju att sånt där avskräcker företag. Var ju nån anonym på Valve som sa att ME3-shitstormen var en av anledningarna till att HL3 skrotades.

Gillade DA:O som fan, men resterande delar i Dragon Age är ju fullkomligt bedrövliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Graver
För mig är det viktiga att storyn är bra och att den inte harvar vidare bara för att folk vill ha 10 timmar extra. Det skulle förstöra 40 annars bra timmar om man stoppar in några sämre längs vägen, iallafall för mig.

Ser man sedan till gameplay verkar det ju vara bra i de klippen vi fått se.

Håller med, problemet är att man kommer att använda Witcher 3 som måttstock, och det spelet hade alla delar. Längden var otroligt, världen otrolig, storyn galet bra och allt lanserades färdigt och näst intill buggfritt.
Citera
2017-02-19, 13:26
  #112
Medlem
RaketDoriss avatar
Ska man köpa det till PS4 eller PC?
Citera
2017-02-19, 21:45
  #113
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Ska man köpa det till PS4 eller PC?
Pc så klart, finns hack till tidigare ME spel och kommer säkerligen till detta spelet också.
Citera
2017-02-22, 10:50
  #114
Medlem
Sameshs avatar
Inväntar recension innan jag köper, är rädd för att MP kommer att inkräkta på SP-delen precis som det gjorde i ME3. Om det blir ett köp så blir det nog till PS4 faktiskt även om jag spelat ettan och tvåan på PC, avskyr allt vad modding innebär.
Citera
2017-02-22, 19:37
  #115
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Undrar hur de kommer hantera dialogsystemet nu när Paragon/Renegade försvinner.
Citera
2017-02-23, 17:47
  #116
Medlem
liddens avatar
Ny officiell video.
Citera
2017-02-23, 18:03
  #117
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelvonFarsen
Undrar hur de kommer hantera dialogsystemet nu när Paragon/Renegade försvinner.

Varför skulle det påverka dialogsystemet? Dialogen kommer att fungera precis likadant som förut. Det kommer ju fortfarande att finnas renegade/paragon svarsalternativ, enda skillnaden är att spelet inte visar vilken som är vilken utan att du själv får avgöra vad som är gott/ont
Citera
2017-02-23, 20:36
  #118
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Varför skulle det påverka dialogsystemet? Dialogen kommer att fungera precis likadant som förut. Det kommer ju fortfarande att finnas renegade/paragon svarsalternativ, enda skillnaden är att spelet inte visar vilken som är vilken utan att du själv får avgöra vad som är gott/ont

Va? Jag fattade det som att de skulle gå för ett "icke-moral" system helt och hållet. Vi får la se om det begränsar eller breddar rollspelsaspekten.
Citera
2017-02-23, 23:18
  #119
Medlem
Sameshs avatar
http://www.gamereactor.se/forhandsti...ect+Andromeda/

Citat:
Det gamla "Paragon/Renegade"-systemet som enkelt beskrivet styrde om du skulle vara ond eller god är helt skrotat i favör för en mer komplex variant. I spelets konversationer har du nu upp till fyra olika val som genom olika nyanser formar hur du vill att din karaktär ska uppfattas.
Citera
2017-02-28, 10:11
  #120
Medlem
liddens avatar
10:20 in i här videon får man förklaringen till olika släppdatum i olika regioner. Tydligen vill spelbutikerna som säljer fysiska kopior av spelen ha det så. Någon som vet varför torsdag är bättre än tisdag här i Europa? Eller är det något annat än veckodag som är anledningen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback