2012-11-13, 08:14
Medlem
Hej!

Jag undrar om ni har tips på lite andra billigare märken av tjejskor (kängor och så, inte ballerina) som ser ut som Demonia & New Rock?
Eller om man kan köpa pirat-Demonia och pirat-New Rock av god kvalitet nånstans?

Ni länkar, jag köper.

Lina
Senast redigerad av PillerLina 2012-11-13 kl. 08:27.
Citera
2012-11-13, 09:15
Medlem
Jag funderar också på det här med dåliga sulor? Kan man få dem omklackade eller vad det heter då? Även om det är jätteplatå? Är det dyrt?
Senast redigerad av PillerLina 2012-11-13 kl. 09:17.
Citera
2012-11-13, 09:52
Medlem
Har upplevt att det är svårt att få tag i just demonia-liknande skor billigt, har inte hittat något iaf. Ett tips är att kolla tradera om du inte redan gjort det ;P Där säljes det några ibland för en relativt billig peng. Odium har ju massor med fina, men det är ju "normal"-pris, alltså helt äckligt dyrt.

Angående omklackning tror jag inte det funkar haha, tror inte någon skomakare/klackbar har så mycket erfarenhet av just sådana klackar hehe.
Citera
2012-12-08, 21:22
Medlem
--------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Det här är Kinas motsvarighet till Ebay tror jag.
Jag önskade att den fanns i västerlänskt utförande.

http://www.taobao.com/index_global.php

Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Nu är du nog lite förvirrad.

http://www.ebay.cn/

Citat:
Ursprungligen postat av Helgon
Om du har lust att beställa ifrån Kina finns företaget Antaina som gör platåskor, lolita och cosplayskor.
Länk till en av platåstövlarna: http://item.taobao.com/item.htm?spm=...&id=6707206551
Citera
2012-12-09, 22:42
Medlem
IlluminatedRain T19 --------------------
Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Wow, tack! De var jättesnygga.
Vet du om Antaina har en hemsida med hela sitt produktutbud på? Så man slipper klicka runt så mycket.
Hur är kvaliteten?

Jag blev lite nyfiken på företaget Antaina. Jag har aldrig hört talas om det nämligen. Är det stort i Kina?
Vet du något om det eller kan berätta lite mer? Hittade inget på google.

Jag tror man kan få gratis frakt med China Air Mail?
Hur skattas skor från Kina? Tillkommer tullavgift?
Är det mindre chans att få tullavgift med China Air Mail?

Uj, vad många frågor som poppade upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Helgon
Jag kan faktiskt ite svara på majoritet av dina frågor. Med Antaina säljer nog bara från Taobao. Jag äger inga skor från dem själva, så jag kan inte döma kvaliteten. Men du kan nog söka på ”Antaina reviews” och få upp några åsikter. När du handlar från sidan får du använda en shopping agent, t. ex svenska Kinalink. Du kan säkert fråga dem om tull. De är kunniga i kinesiska och beställer och ser till att dina varor skickas rätt, till en liten avgift såklart.
Senast redigerad av PillerLina 2012-12-09 kl. 22:58.
Citera
2013-02-16, 22:53
Medlem
Agenter agerar mellanhänder:

Citat:
Ursprungligen postat av IntelNeerd
Hej allihoppa. Jag har hittat lite saker på Taobao som jag skulle vilja beställa. Problemet är att man inte kan beställa direkt från dem. Jag undrar om det är någon här på forumet som har beställt från taobao, och i sådana fall hur?
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes

Du köper genom agenter som agerar mellanhänder. Gå in på
Watchuseek (klockforum) så finns det guider på hur du ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in