Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-17, 01:48
  #61
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Var mycket på resjobb förr och på ett av ställena vi var på jobbade en kille med utstående ögon.
Han såg också ut som att han inte var så noga med hygienen. Fick två namn av mig och min kollega. Popeye och skunken.
Citera
2017-06-19, 14:12
  #62
Medlem
Luriosans avatar
Grundskolan:
Gollum: präktig tjej med kutrygg som tog en bild och lade ut på sin blogg där hon såg ut som Gollum när han böjer sig över härskarringen.
Zlatan: kille med utländsk bakgrund som tyckte han var grym på fotboll. Den tråkiga sanningen var att han sög.
Skatan: tjej som hävdade att hon inte samlade på glittriga saker utan enbart silversmycken.

Gymnasiet:
Kalles kaviar: snubben såg precis ut som han på kaviartuben.
Talfelet: tjej med ett extremt talfel. Man kunde inte prata med henne utan att själv dra på sig ett fruktansvärt betoningsfel.

Högskolan:
Uteliggaren: en lite smått fet tjej som alltid kommer till skolan i samma kläder och alltid smutsigt hår. Ser allmänt ovårdad och trött ut.
Tatueringen: tjock kvinna som har tatueringar ut på händerna och halsen. Fick smeknamnet nä hon vägrade komma till ett möte i skolan (grupparbete) för att hon skulle tatuera sig....

Övriga bekantskaper:
Jan Treiber: personen tyckte det var ett häftigt namn och bestämde sig för att det skulle bli hans smeknamn.
Stan: mitt ex som bodde inne i staden och jag och mina vänner bodde utanför. Jag sa alltid att jag skulle in till stan varje gång jag skulle träffa honom och därav smeknamnet.
Peddo-Jocke: herre i 50 års åldern som alltid ska krama alla tjejer som träffar honom på musikrepetitioner. Ett plus är när han stirrar ner i deras urringningar. Hans son kallas för myttar-Johan för att han är en sjuk mytoman som alltid ljuger om diverse skitsaker.
Knarkaren: personen som bor under mig. Luktar alltid weed från hans lägenhet och har aldrig sett honom lämna huset.
Citera
2024-04-03, 13:35
  #63
Medlem
Srpskiklerks avatar
Hade en lärare som var lång och smal och kallades lyktstolpen.

En illaluktande fritidslärare nickade svettlöken.

En annan knubbig lärare med konstig gångstil kallades pingvinmannen. Jag skrattade hejdlöst när en störig kille i min klass skrek detta smeknamn för att göra läraren sur. Sen sprang killen runt i klassrummet med den osmidiga läraren efter sig och gjorde pingvinklappningar med händerna. Nuförtiden hade den jakten blivit viral, det kan jag lova.

På en arbetsplats kallade vi chefens irriterande son som var i unga tonåren kort och gott för horungen. Han var som en konstant praoelev som skulle fingra på allt och trycka på knappar.

En tjej i en parallellklass som hade en förfärlig käft kallades för gäddan.

En annan lärare som hette Birgitta kallades för Bigfitta.

Musikläraren i sjunde klass var en kvinna med en märklig kroppsform. Henne kallade vi Triple-Up. Det var ju liksom tre utbuktningar på framsidan, först brösten, sen magen och sen en till fettvalk längre ner.

Jag har ett par kusiner som jag och min mamma brukar kalla för fyllgrabbarna då de ofta kommer lätt bakfulla till släktträffar.

När jag var yngre och bodde hemma hade vi en granne som ofta satt på balkongen och solade. Hon bytte gubbe ett par gånger så i min familj kallade vi henne för balkonghoran.

En slusk som bor i närheten och har ovårdat hår och mjukisbyxor jämt brukar vi i min familj kalla för pedofilen.

En annan gubbe som bor i närheten och alltid stannar till med sin hund för att titta upp mot olika fönster brukar vi kalla för pedofilen med hunden.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback