Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Spelar ingen roll, vi måste kunna se andra alternativ. OM jag säger jag har 1000kr i fickan, vad
säger jag inte har 2000kr i fickan utan att du eller någon annan vet om det, samma sak funkar det med mediciner, teknologi, energi med mera med mera...Alla som vill ha pengar eller vill styra något tänker steget före än alla andra.
Mindre än nano, då menar jag att det finns saker som är mindre än nano i storlek helt enkelt som vi människor inte vet om, som är hemligt precis som allt annat.
Klart som fan vi blir mer kontrollerad om vi är chippade då är vi övervakade!!

Fast om du påstår att du har tusen spänn, så är ju det en något jag kan be om att få se, och får då se två lök, och märker att du prata skit.
Säger du däremot att du har tusen spänn, och sen vägrar bevisa det på något sätt kommer jag ta det som skitsnack tills du visar att du verkligen har tusen spänn.
Visst kan man se andra alternativ, men det du påstått än så länge i tråden har vart totalt felaktigt, vilket jag påvisat. Ett par gånger. Vad mig anbehagar får man påstå att jorden skapades av ett spaghettimonster, och att aliens vandrar ibland oss. Men då ska man vara ganska tydlig med att förklara att man
tror detta. Just nu påstår du saker, vilket är en jävla skillnad.
Och om man då blir överbevisad att t.ex. det är en väldigt smal chans att aliens kommer hit, gör lite roliga mönster i majsfält, bygger en stenskulptur och sen försvinner är ju också en sak man måste inse, men man kan ju alltid hoppas annat.
Det finns massor med saker som är mindre än nano. Jag har t.ex. en kusin som jobbar med att klyva atomer. Vi brukar ganska ofta skämta om att hon fick all intelligens i familjen. Bara för att det är litet betyder det inte att det är hemligt. Och du måste inse att man inte kan påstå något, sen säga att det är hemligt som ett argument. För att om vi inte vet, då vet vi inte. Och då finns det defacto inte.