Hej, jag har ett problem. Är råpank, har inga cigeretter, allt runt omkring mig är stängt.
Då undrar jag, kan jag röka något annat tills vidare? Typ papper eller något? Tacksam för snabbt svar, tror inte jag klarar mycket mer
Aj aj - lider med dig. Inte en endaste liten fimp kvar?
Skulle inte rekommendera att röka papper som substitut. Kommer inte ge dig nån tillfredsställelse och kommer bara dra ner massa CO2 och skit i lungorna.
Kanske kan ge dig ut och lite diskret leta nå fimpar vid en busshållplats - fattigt och skämmigt - jag vet
Försök inte röka något annat för att hindra ditt sug, det kommer inte göra det. Risken är också stor att du tar och rökar något som inte är så hälsosamt. Se det som en tid att försöka stilla ditt nikotinberoende eller rentav passa på att sluta överhuvudtaget om det är så att du inte har pengar. Jag har varit tvungen till att gå ner i min tobakskonsumtion de gånger jag har hushållit för dåligt och det har varit kärvt med pengar och det har bara känts bra i efterhand.
Om du verkligen är så desperat så skulle jag nog säga att du försöker hitta något askfat och plocka tobaken ur fimparna, bäst hade varit att rulla en cigg i riktigt rullpapper(rizzla) men det känns lite sunkigt. Försök sysselsätt dig istället och försök slå bort tanken på det mentala beroendet, det är det som spökar mest för dig.
Hej, jag har ett problem. Är råpank, har inga cigeretter, allt runt omkring mig är stängt.
Då undrar jag, kan jag röka något annat tills vidare? Typ papper eller något? Tacksam för snabbt svar, tror inte jag klarar mycket mer
Håll ut! Det är snart gryning...
Själv ska jag snart gå och ta den sista cigaretten för detta paket. Köpa mer senare idag...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!