2012-11-12, 00:11
Medlem
Hej, jag har ett problem. Är råpank, har inga cigeretter, allt runt omkring mig är stängt.
Då undrar jag, kan jag röka något annat tills vidare? Typ papper eller något? Tacksam för snabbt svar, tror inte jag klarar mycket mer
Citera
2012-11-12, 00:17
Medlem
Draup.s avatar
Aj aj - lider med dig. Inte en endaste liten fimp kvar?

Skulle inte rekommendera att röka papper som substitut. Kommer inte ge dig nån tillfredsställelse och kommer bara dra ner massa CO2 och skit i lungorna.

Kanske kan ge dig ut och lite diskret leta nå fimpar vid en busshållplats - fattigt och skämmigt - jag vet
Citera
2012-11-12, 00:18
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
du kan röka vad du vill.
Här är några exempel:
Navelludd
Sågspån
gräs (menar inte droger)
papper

Men sen om det dämpar ditt sug efter cigg det har jag svårt att tro och du komme rnog inte må så jävla kanon på det där
Citera
2012-11-12, 00:30
Medlem
BaLLs avatar
ut på stan o kolla om nån röker, o fråga om du kan bumma en?`
Citera
2012-11-12, 01:00
Medlem
Försök inte röka något annat för att hindra ditt sug, det kommer inte göra det. Risken är också stor att du tar och rökar något som inte är så hälsosamt. Se det som en tid att försöka stilla ditt nikotinberoende eller rentav passa på att sluta överhuvudtaget om det är så att du inte har pengar. Jag har varit tvungen till att gå ner i min tobakskonsumtion de gånger jag har hushållit för dåligt och det har varit kärvt med pengar och det har bara känts bra i efterhand.
Om du verkligen är så desperat så skulle jag nog säga att du försöker hitta något askfat och plocka tobaken ur fimparna, bäst hade varit att rulla en cigg i riktigt rullpapper(rizzla) men det känns lite sunkigt. Försök sysselsätt dig istället och försök slå bort tanken på det mentala beroendet, det är det som spökar mest för dig.
Citera
2012-11-12, 01:01
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
ut på stan o kolla om nån röker, o fråga om du kan bumma en?`

Låter som ett bra förslag tycker jag.

Du har ingen närliggande bensinmack eller så då? En natt-promenad är alltid trevligt
Citera
2012-11-12, 01:33
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floodzor
Hej, jag har ett problem. Är råpank, har inga cigeretter, allt runt omkring mig är stängt.
Då undrar jag, kan jag röka något annat tills vidare? Typ papper eller något? Tacksam för snabbt svar, tror inte jag klarar mycket mer

Håll ut! Det är snart gryning...

Själv ska jag snart gå och ta den sista cigaretten för detta paket. Köpa mer senare idag...
Citera
2012-11-13, 22:11
Medlem
Det löste sig med en dosa Knekt, inte det godaste, men bättre än inget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in